SCCM- Get Device Imei + Primary User script

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• zazadanger68
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Ola Mede-Tweakers gebruikers,

Ik probeer al een tijdje een export te krijgen van onze SCCM omgeving, wij moeten namelijk onze CMDB gaan vergelijken met SCCM over het aantal smartphones/tablets die wij in bezit hebben.

Dus is mijn vraag:
Is het mogelijk om via Powershell / Queries een export te krijgen met de volgende info;
-Primary User
-DeviceName
-Imei
-Serial Number

Relevante software en hardware die ik gebruik:
-SCCM 2012 R2 build 1702
-Microsoft Intune

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb een aantal Powershell scripts gevonden via Google zoals
"Get-CMPrimaryUserAssignmentSource.ps1"

En een Querie:
"SELECT SMS_R_System.name, SMS_R_User.UniqueUserName
FROM SMS_R_System
INNER JOIN SMS_UserMachineRelationship ON SMS_UserMachineRelationship.ResourceId = SMS_R_System.ResourceId
JOIN SMS_R_User ON SMS_UserMachineRelationship.UniqueUserName = SMS_R_User.UniqueUserName
WHERE
SMS_UserMachineRelationship.Types = 1
"

Powershell script laat helaas alleen computers / servers / laptops zien (waarschijnlijk omdat smartphones / tablets als Mobile wordt gezien en de rest als Computer).

En Querie laat alleen "UniqueUserName" en "DeviceName" zien, helaas is het mij niet gelukt om daar imei en serialnumber aan toe te voegen.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!!

Alle reacties

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
Ik ben even niet in de buurt van een SCCM console, maar is hier niet mogelijk al een rapport voor / zou je hier niet heel makkelijk een rapport voor kunnen maken (onder monitoring en dan reporting).

• zazadanger68
@Dennism Helaas staat daar niets tussen wat aan mijn eisen voldoet...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eHdmcaB.png

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
Dat is niet het juiste scherm voor reporting, je moet een lager zitten in het menu aan de linker kant, dit is queries, niet reporting :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

(Even los van het gebruiken van standaard rapporten):

Doe jezelf een lol en ga niet 'willekeurige' scripts van het web proberen te copypasten maar leer de syntax / check de databasestructuur. IMEI is meen ik Device_ComputerSystem.IMEI voor Apple en Google foons.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• zazadanger68
@Dennism Owh F**k verkeerd scherm idd. Helaas kan ik niet bij dat gedeelte komen, heb daar geen voldoende rechten voor. Ik zal het even aan een collega vragen of hij daar wat meer ziet. Thanks voor je tip!

• zazadanger68
@F_J_K Ik gebruik voornamelijk de dropdown menutjes binnen de Queries maar schiet er ook helaas niets mee op :-( Ik kan helaas geen "System Resource" en "User Resource" in één Query Statement krijgen, maar ik zal je tip zeker uitproberen. Thanks iig.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:32
Dit soort dingen staan bij SCCM ook in wmi met wat Google en zoek werk moet je het daar verwacht ik ook wel kunnen vinden.
Pagina: 1