Foto's verwijderd uit Photos, weer toegevoegd door iPhone

Pagina: 1
Acties:

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zit met een vreemd verhaal, waar ik niet meer uit kom.

Ben al 2 dagen honderden foto's uit Photos aan het gooien. Na een nacht staat het er allemaal weer in, waarschijnlijk doordat de iPhone weer gaat uploaden wat er mist. Dat is toch niet de bedoeling?

Ik verwijder ze uit Photos en leeg ook de map 'Verwijderd'. Dan is Photos op orde. Dan zou logischerwijs de iPhone de foto's moeten verwijderen, want het is cloud-werk.

Helaas, de foto's staan na een nacht weer gewoon in Photos en op iPhone is niets verwijderd.

Iemand een idee wat ik kan doen?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Wat je kan doen, zet je iCloud back-up uit voor foto's, verwijder de foto's in kwestie, zet daarna de back-up aan.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-08 18:12
Je moet de foto's verwijderen op iCloud.com
Daar haalt je iPhone de foto's "vandaan".

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 20:29
Wut.

Er is maar 1 backup in iCloud, en dat is voor je hele iOS device. De rest zijn synchronisatie opties. Geen backup.
Maar verder kun je dat wel ns proberen inderdaad :)
ChristianBurger schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:15:
Je moet de foto's verwijderen op iCloud.com
Daar haalt je iPhone de foto's "vandaan".
Ook dat is een optie, maar iCloud is zo ontworpen dat het verwijderen van foto's van een gesychroniseerd apparaat ze ook uit iCloud verwijderd. Dat gebeurd nu niet.

Log eens op al je apparaten opnieuw in?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nieuwe bibliotheek aanmaken op macOS is de oplossing. Heel gedoe: de iPhone gaat de foto's naar de nieuwe bibliotheek uploaden. Daarna kun je op macOS een en ander verwijderen en dan lukt de synchronisatie als het goed is.

Allen bedankt voor de tips!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max