Toon posts:

GF2MX wil niet goed werken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in [topic=174846] te zien is, heb ik een 'Gainward CardExpert GeForce 2 MX 64MB DDR TV-out' gekocht.
Nu wil hij niet goed werken:

- Het testen van het geheugen bij het opstarten duurt langer dan met de oude SiS 6328 videokaart.
- Als ik het bios inga, of naar een ander menu in het bios ga, zie ik het scherm opgebouwd worden. Eerst een blauwe achtergrond, dan witte scheidingslijnen en tenslotte de text en keuzeopties.
- In Windows 2000 werd hij niet herkent met de meegeleverde Detonator 7.76 drivers en de 12.41 drivers. In Windows 98SE ook niet met die drivers. Toen bij een vriend in een andere computer geprobeerd onder Windows 98SE, werkte ook niet met de 7.76 drivers. Later nog 1 keer proberen in mijn computer met de 7.76 en de 12.90 drivers, werkt beide. :?
- Nu haal ik in 3dMark 2001 onder de standaard instellingen (1024*768, 32bit, enz..) bij de 1e en de 2e benchmark maar hooguit 3 a 4 fps. Daarna ben ik gestopt. Dit was met de SiS 6328 (iets) beter. Hoort dat zo?
- Ik heb ook nog Midtown Madness! 2 geprobeerd, maar het loopt nog schokkeriger en onduidelijker dan met de SiS 6328. En dat was al niet te spelen! (Getest met 800*600, 16bit, Hardware T&L, High detail.)
- Ook wordt de heatsink op de chip van de GeForce 2 MX goed warm. Ik denk wel dat dit zo hoort, maar wil het toch zeker weten.

Ook staat de kaart op de snelheid:
Core: 175MHz
Memory: 167MHz (Op 166MHz springt hij in het bijgeleverde 'Experttool' terug naar 164MHz.)
Dit zijn toch de standaard snelheden?

Ik denk dat het beste is de kaart terug te sturen en om te ruilen voor een nieuwe.

Jullie nog oplossingen, tips, e.d.?

Verwijderd

Omruilen en beroep doen op de garantie! als ie bij anderen ook niet werkt dan moet het goed fout zijn...

Verwijderd

Ik heb ook zoiets gehad met een cardexpert maar bij mij werte windows enzo prima maar met 3dmark2000 en counterstrike was mijn ping gewoon vet minder dan met mijn andere gf2mx score 3dmark2000 2641 dit is toch niet normaal heb hem meteen terug gebracht en daar wisten ze het probleem ook niet te vinden weet iemand anders hier iest van :( :( :(

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Ik neem aan dat je een PIII 450 MHz hebt? ( staat in je sig :P ) maar ik ben toch bang dat deze cpu te langzaam is voor een GF2. Zelf heb ik in mijn andere comp ( AMD 500@550 ) ook een GF2 hangen, en dat is ook niet zo geweldig. Dat terwijl ik in deze vrolijk zit te quaken met een fps van 100.

Wat je wel kunt proberen is nieuwe AGP driver installeren ( misschien dat het een kleine verbetering is ). Bijvoorbeeld VIA 4in1.

Succes d'rmee

fotoblog

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem omruil, zal ik dan hetzelfde probleem hebben, of is de kaart gewoon stuk?

Het moederbord heeft een SiS 5595/5600 chipset. Daarvan zijn de nieuwste drivers (ook AGP) geinstalleerd.

De CPU kan de beperkende factor in 3dMark 2001 zijn. Maar dat er geen verbetering, maar verslechtering in verhouding tot de SiS 6328 is, snap ik absoluut niet. Ik had wel wat meer van die kaart verwacht.
De CPU kan defect zijn, waardoor het detecteren misgaat, maar het lijkt me sterk dat de CPU van mijn buurjongen ook defect is.

Verder is de Windows 2000 installatie een schone installatie, uitgevoerd met de GeForce 2 MX erin.
Beide Windows 98SE installaties waren al bestaande.

Ik ben een mooi briefje aan het typen, om met de kaart retour te sturen.

• ViolatoR
ik denk niet dat het probleme bij de kaart maar bij je cpu ligt

fotoblog

• ViolatoR
hmmm, nou ik zal je wat vertellen

een voodoo 3 presteerd beter in mijn AMD 550 dan een GF2!

ik weet niet precies wat voor systeem er word aangeraden voor een GF2, maar ik denk toch zeker rond de 700/800mhz

fotoblog

Pagina: 1