Gezocht: portable webserver voor Mac

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:43

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar portable webserver software voor Mac. Het liefst iets wat je vanaf je USB stick kunt draaien. Er is helaas niets te vinden (tenminste niet in mijn zoektocht). Vrijwel alles is alleen geschikt voor Windows.

Weet iemand of zoiets bestaat voor Mac?

Topicstart is maar kort, maar veel meer valt er eigenlijk niet over te zeggen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Alle reacties

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:56
Wat is precies je doel?
Je kunt namelijk ook een complete Mac installatie op een USB zetten met een webserver en dan van die USB booten

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Doel is eigenlijk om makkelijk te kunnen switchen tussen een mac en een windows machine. Ik kan echter niet software gaan installeren steeds, omdat de computers niet steeds dezelfde zijn.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wát voor webserver? Zonder glazenbol; knikker de Mac en Windows versie van Mamp samen op een stick. Makkelijke installatie en je kunt ongetwijfeld configs tussen de 2 versies met elkaar delen.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zou ik ook eerst proberen ja. Kijken of Windows en Mac daar inderdaad dezelfde bestanden gebruiken...

Of iets met Docker proberen?

Als het op een losse schijf op alle machines moet kunnen werken.
Of een mini PC'tje (RPi, INtel Compute etc.) meenemen en in het betreffende netwerk aansluiten als zelfstandige server.

[ Voor 41% gewijzigd door mr.paaJ op 21-09-2017 09:41 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Virtual Box + een webserver image op USB?
Virtual Box is beschikbaar voor Windows en OSX.

[ Voor 4% gewijzigd door WeHoDo op 21-09-2017 09:42 ]

PSN: plexforce (ps4)

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Foxl schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:38:
Wát voor webserver? Zonder glazenbol; knikker de Mac en Windows versie van Mamp samen op een stick. Makkelijke installatie en je kunt ongetwijfeld configs tussen de 2 versies met elkaar delen.
Dan zal ik dat even moeten proberen. Mamp heeft wel de voorkeur, maar elke andere webserver wat zou werken is ook prima.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom ga je niet met Docker en/of Virtualbox aan de slag?

Nginx er op en gaan. Wordpress site is zo ook een eitje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik ken Docker niet. Daar ga ik eens in verdiepen.

Edit: Ik vind Docker maar een ingewikkeld iets. Klinkt redelijk als overkill voor wat ik wil. Nog even gekeken naar een alternatief van Docker (Rkt), maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van.
Is er geen simpelere variant van zo'n container engine?

[ Voor 76% gewijzigd door Zeror op 21-09-2017 11:08 ]

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:45

Michelli

LL.M

WeHoDo schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:42:
Virtual Box + een webserver image op USB?
Virtual Box is beschikbaar voor Windows en OSX.
Dit zou ik ook doen. Volgens mij kan je door middel van Vagrant en Puppet ook vrij makkelijk nieuwe VMs maken/configuren indien nodig.
Pagina: 1