• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-09-2025
Hoi,

Ik ben bezig met de aanschaf van een nieuwe tv. Nu heb ik een muurbeugel waar mijn huidige 60 inch tv aan hangt met Vesa maat 400x 400 gewicht 27,1 kg. Mijn nieuwe tv heeft Vesa maat 300x200 en weegt 22,8 kg. Zou deze aan dezelfde muurbeugel kunnen hangen of is het verstandig om een nieuwe te kopen. (mijn vrouw wil geen extra gaten in de muur ;) ;) )

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Dat ligt er aan; heeft je TV beugel de juiste adapters om ook op een 300*200 geschroefd te kunnen worden?

In principe is er geen enkele reden om een nieuwe beugel te kopen. Je oude TV blijft hangen, je nieuwe is lichter dus duie zal ook wel blijven hangen. De meeste beugels hebben óf een universele backplate (dus met alle VESA gaatjes) óf een adapter voor de verschillende VESA formaten.

De enige manier om daar achter te komen is te kijken wat je precies hebt hangen......

• timster82
Thanx voor je reactie. Ik heb nu onderstaande muur beugel en deze geeft aan dat 300x200 zou moeten kunnen. Echter geeft hij ook aan dat er maximaal een tv van 60 inch aan kan hangen.

https://www.conrad.nl/nl/...2957_pla-629571&WT.srch=1

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt me dat de maximale maat meer gerelateerd is aan het gewicht, dan aan de grootte van het scherm.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:16
Dat gaat gewoon passen lijkt mij. De gaatjes zijn er om de TV op te hangen.
Dat de TV groter is dan 60" betekent denk ik wel dat hij niet zo ver kan kantelen als de oude TV dat kon. Qua gewicht gaat het goed.

don't mind me

• timster82
Oke top!! Dan gaan we het maar gewoon eens proberen :-). Belangrijkste is natuurlijk dat hij niet van de muur valt, maar met een max gewicht van 75 kg moet dat goed gaan.
Pagina: 1