Vraag

• SimplyTheBest.
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-10-2020
Hi,

Mijn PC gaat niet meer aan, hij laadt niet verder dan "windows laden" en de BIOS. Ik had mijn PC in safe modus opgestart om te kijken wat er mis mee was. Volgensmij zit het probleem bij de videokaart. Ik heb dan ook de driver verwijderd en heb vervolgens mijn PC opnieuw opgestart, dit lukte wel maar nadat de videokaart driver er weer opstond en ik mijn PC opnieuw moest opstarten had ik hetzelfde opstart probleem (heb dit 2 keer gedaan). Ik heb de drivers van de MSI site gedownload.

Mijn videokaart: MSI R7 370 4g

Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?

Cheers, Quinten

[ Voor 9% gewijzigd door SimplyTheBest. op 24-09-2017 13:53 ]

Alle reacties

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wat er mis is is dat je te weinig info geeft. :+

Plaats eerst eens de specs van je systeem.
Daarbij kun je altijd eens kijken tot wanneer het systeem goed opstart. Je geeft zelf al aan dat het zonder de drivers wel lukt. Het zou kunnen duiden op een slechte / kapotte videokaart maar dit is puur omdat je zo weinig info geeft om een andere conclusie te kunnen trekken.

Plaats een andere videokaart of test deze in een ander systeem. Dan weet je of het je videokaart is. Als hij het goed doet in het andere systeem dan ligt de oorzaak bij een ander component in je systeem. Welke dat is kan ik nu niet zeggen. Misschien is je voeding te zwak? Is hij van een minder merk?
Het kan ook zomaar zijn dat je videokaart te warm wordt....

Dus probeer zelf even wat meer te onderzoeken.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• SimplyTheBest.
Hey,

Al mijn overige PC specs:

WD Blue 1TB 7200rpm 64MB SATA3 AMD FX-6300, 3.50GHz, 8MB, AM3+
ASRock 970 Extreme3 R2.0 AM3+ 970 4xDDR3
Corsair Carbide SPEC-01
Ballistix Tactical LP 8GB(1x8GB) DDR3 1600MHz
CoolerMaster B600 V2 600
MSI Radeon R7 370 Gaming 4GB

Ik gebruik deze PC al bijna 3 jaar. Als ik mn PC opstart merk ik dat alles aan gaat zoals hoort. Ik heb geen andere videokaart helaas..

[ Voor 4% gewijzigd door SimplyTheBest. op 21-09-2017 08:50 ]

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30

rdejongjr

Gnome

Prak hem indien mogelijk eens in een ander systeem (vrienden/familie). Goede kans dat het daar ook uitvalt na het laden van de drivers.

Met een beetje geluk jonger dan 3 jaar en binnen de garantie.

• R.pirinu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
Heb je je videokaart overgeklokt want als je die te hoog overklokt valt hij ook uit als dat zo is zal ik deze video kijken om het optelossen: YouTube: How to fix a bad overclock on any Video Card

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:20
Even een andere kaart plaatsen zou meer antwoorden opleveren (even lenen van vrienden of familie).

Wel een opmerking, je voeding is van slechte kwaliteit.
Het is misschien niet het probleem, maar wel een aandachtspunt.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarom iemand nog Schijtkoon koopt is inderdaad een raadsel :+

Zou kunnen dat de set met de Q9550 een defect bord heeft. Het is pakweg 9 jaar oud ondertussen, dus het heeft ook geen schuld. Ik zou de Quad fijn in dat bord met de E8400 drukken en de andere PC in de kliko mieteren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplyTheBest.
Bedankt voor de reacties allemaal. Het is me gelukt om te fixen. Wat je doet is: safe mode > msconfig > computer opstarten en hier klik je in de opties aan: standaard video.
Pagina: 1