Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

accespoint plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• stilofanatic
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Hallo,

We hebben een V10 Experiabox van kpn.
Nu is het bereik van de WIFI boven vrij slecht.
Nu hebben we al een utp naar boven, deze op een switch en overige aangesloten.
Verder hebben we nu een Accesspoint (TP-LinK AP200 AC750).
Nu heb ik de experiabox op kanaal 11 gezet en het accespoint op 6.
Echter werkt het niet goed samen.

Iemand tips??

mvg jordy

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat werkt er precies niet goed?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk ook eens naar 5GHz ipv alleen 2.4 - beide APs die je noemt werken ermee. Misschien zit daar iets fout.

Overigens ervaar ik met die "ac750" gevallen niets dan problemen. Los van of het oorzaak is van je huidige uitdaging was dat geen goede keuze.

Oslik blyat! Oslik!

• stilofanatic
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Hallo,

even een toelichting nog.
hebben onder de experiabox.
op mijn kamer, er boven, 8m ongeveer van router, een switch waarop ik de TP wil aansluiten.
Nu heb ik al via accespoint configuratie geprobeerd, alle namen van kpn en van TP het zelfde, op mijn kamer doet die het, er buiten niet.
buiten mijn kamer zijn er wel balkjes, maar geen verbinding.
als ik als wifi exender gebruik, zonder utp kabel eraan, zelfde probleem.

Wat doe ik fout?
Moet ik namen anders maken?
moet ik de tp verder van mn router plaatsen, op andere kamer?

Verwijderd

Hoe bedoel je "balkjes" maar geen verbinding. Heb je dezelfde SSID's? Zelfde wachtwoorden. ZEKER? Je kan beter copy / paste doen, zodat je wachtwoord goed overgenomen wordt. Tezij het wachtwoord 55556666 is....

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

@stilofanatic Zoals wij het lezen geef je zowel het Access point als de Xperia dezelfde SSID namen?

Dit raden wij niet aan. Er is geen seamless roaming aanwezig dus de apparaten communiceren niet met elkaar onder dezelfde Wi-Fi naam. Dit kan Wi-Fi problemen veroorzaken.

De Xperia V10, daar zijn de Wi-Fi namen van 2,4 en 5 Ghz standaard hetzelfde genoemd. Dit dient gesplitst te worden in 2 unieke Wi-Fi namen. De router heeft namelijk geen band steering.

Voor de Xperia dienen de SSID van 2,4 en 5 Ghz uniek te zijn en dit geld ook voor de SSID namen van het Access point.

Graag zijn we benieuwd naar de resultaten :)

Mvg Carmen van TP-Link
Pagina: 1