Draadloze Controllers over een USB-Kabel

Pagina: 1
Acties:

• G483R
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09-2021
Dag allen,

Beetje een vreemde eend in de bijt, precies omdat het idee een beetje hybride is, dus weet niet zeker of het op z'n plek staat.

Anyway, de vraag van vandaag: is het qua latency e.d. te doen om twee draadloze Xbox-One controllers met je PC te verbinden via een zo'n USB-hubje dat aan een USB-verlengkabeltje van pak 'n beet 5 meter ligt? Is een 'active repeater'-kabel noodzakelijk? Kan je op een dergelijk hubje überhaupt wel twee controllers aansluiten?

Dit omdat ik graag wil gamen op de bank voor de TV en de HDMI tussen m'n PC en de TV er al ligt, dus dit me een redelijk makkelijke oplossing is, mits de kabel niet voor vertraging zorgt.

Dit is hoe ik hem voor ogen had (met twee kabel opties, 1 basic en 1 active repeater)

#ProductPrijsSubtotaal
1Club 3D SenseVision USB 3.0 Active Repeater Cable 10 meter€ 47,76€ 47,76
1Sabrent CB-USBXT€ 12,50€ 12,50
1Microsoft Xbox One S Draadloze controller Groen, Oranje€ 58,47€ 58,47
1Microsoft Xbox One S Draadloze Controller Winter Camo Grijs, Wit€ 58,-€ 58,-
1Microsoft Xbox Wireless Adapter for Windows 10 Zwart€ 22,99€ 22,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 199,72

Iemand met een antwoord? De gouden tip kan uiteraard veel digitale kudo's tegemoet zien; _/-\o_ (sneak peak)

Groet,
Hans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

5 meter moet USB zonder problemen kunnen halen. Neem voor de zekerheid niet de aller, aller goedkoopste kabel maar dan gaat het helemaal goed komen!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• G483R
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09-2021
Switchie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:05:
5 meter moet USB zonder problemen kunnen halen. Neem voor de zekerheid niet de aller, aller goedkoopste kabel maar dan gaat het helemaal goed komen!
Fair enough, gezien het hele geintje ongeveer de helft van een Xbox One gaat kosten is dat wel een goed plan _/-\o_

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:05
Ik snap je latency verhaal niet helemaal, maar 5M zou precies moeten kunnen volgens de USB standaard..

Met 'Hubje' bedoel je denk ik de Wireless Adapter ? Op de xbox site zelf staat dat dat ding 8 controllers aan kan..

[ Voor 28% gewijzigd door BastiaanCM op 20-09-2017 23:09 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:08
Ik snap het ook niet. Waarom wil je bekabeld? Werken die controllers überhaupt wel over de kabel en wordt dat dan niet alleen gebruikt voor laden?

Als dat zo is zou ik gewoon powerbanks halen als je per se stroom aan je controllers wil

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 16:08

Nibbz

Postmaster General

de One controller is een super fijne controller, echter kost een pc reciever voor 360 controllers bijna niks. Je kan ze zelfs in charge en play kits krijgen (reciever, laadstation, 2 controllers en 2 batterypacks)

Datzelde kan voor de one controller ook wel, maar da's echt wel een stukje duurder

dit is niks trouwens?

pricewatch: Microsoft Xbox Wireless Adapter for Windows 10 Zwart

uhm, nvm.. ik snap niet wat je vraag is :p, je hebt al zon wireless adapter in je lijstje staan

[ Voor 34% gewijzigd door Nibbz op 20-09-2017 23:41 ]

13:37

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:13
Even ter info:
Die Microsoft Wireless Adapter heb je niet nodig als je nieuwe Xbox One controllers (zoals de S) gaat gebruiken.

De nieuwere maken gebruiken van het standaard bluetooth protocol, dus kunnen ook verbonden worden als je bijvoorbeeld al bluetooth in je PC hebt zitten. (Daarnaast is een standaard bluetooth adaptertje goedkoper dan de Microsoft dongle)
Pagina: 1