Iemand probeert in te loggen met uw APPLE ID.

Pagina: 1
Acties:

• HD-readonly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-12-2019
Iemand probeert in te loggen op uw APPLE-ID.

Ik kreeg op mijn iPhone de bovenstaande melding. Eerst probeerde iemand via een locatie in Moskou in te loggen, later via de omgeving Hattem/Zwolle. (ik woon zelf in de provincie Utrecht)

Ik heb inmiddels mijn account en password gewijzigd en een langer wachtwoord gekozen voor mijn Apple ID.

Heeft iemand enig idee wat voor type hack dit is en op welke manier deze hackers iets van plan zouden kunnen zijn bij een beoogd slachtoffer?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Kan echt letterlijk van alles zijn. Van een buurmeisje die denkt grappig te zijn, tot een dronken rus die een typfoutje maakt en daardoor perongeluk jouw e-mailadres invoert.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:56
HD-readonly schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:53:
Heeft iemand enig idee wat voor type hack dit is en op welke manier deze hackers iets van plan zouden kunnen zijn bij een beoogd slachtoffer?
Is (nog) geen blijk van een hack, of ze moeten jouw gebruikersnaam (e-mail) uit een gelekte db hebben getrokken. Anders proberen ze gewoon wat wachtwoorden uit - als je nog geen 2fa aan hebt staan...doe dat wel :) geeft je weer een extra beveiligingslaag.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:39

BCC

Had je niet toevallig je vpn aanstaan oid?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• HD-readonly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-12-2019
ik heb geen vpn.

wel heb ik 2fa.

Ik weet niet of 2fa verplicht is, maar (tenzij je 2 params hebt userid en pw) het is redelijk zinloos vlg. mij.

Ik zie wel in hoe gevaarlijk het zou kunnen zijn om overal hetzelfde email en password te gebruiken.