Op zoek naar een schroeven draaier setje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• HisEvilness
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-11-2024
Ben op zoek naar een goed setje voor het bouwen van Pc's en ik wil weten wat anderen mensen zoal gebruiken ik heb wat standaard schroeven draaiers maar die hebben niet echt een stevige punt.
Zit echte te denken om een beter setje te kopen maar er is een groot aanbod misschien weten de tweakers hier en/of hebben ervaring met een goed setje dat ze kunnen aanraden.
...

Pc's bouwen.
PH 1 en 2
...

Standaard Phillips kruis kop
...

Vriendelijke groet,

Paul

Beste antwoord (via HisEvilness op 20-09-2017 19:09)

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-05 08:55
HisEvilness schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:25:
Gebruik het vooral voor eigen PC, die ik per jaar aanpas, een paar keer etc.
Soms wat tests met andere hardware en soms helpen met een andere PC.

Daarom zoek ik een degelijk setje die je ook voor andere dingen kunt gebruiken dan de PC mocht dat nodig zijn natuurlijk.
De reden dat ik geen goedkoop setje wil is dat die punten zacht zijn en je loopt dan het risico dat je schroeven dol draaien.

mvg,

Paul
Wiha softfinish ESD, wij gebruiken ze professioneel en ik vindt ze fijner dan Witte, Wera, Belzer, etc:

random linkje:

https://www.conrad.nl/nl/...la-359431921325&WT.srch=1

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met een paar schroevendraaiers van de Action of lokale bouwmarkt kom je een heel eind. Zo spannend is 't ook weer niet.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

En als je een wat beter kwaliteit wilt hebben.. kijk eens op internet rond wat er is of loop een betere metaalwaren winkel binnen....
Als je het maar amper gebruikt dan zijn die action / supermarkt doosjes die al genoemd werden vaak voldoende....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:17
HisEvilness schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:45:
Ben op zoek naar een goed setje voor het bouwen van Pc's en ik wil weten wat anderen mensen zoal gebruiken ik heb wat standaard schroeven draaiers maar die hebben niet echt een stevige punt.
Zit echte te denken om een beter setje te kopen maar er is een groot aanbod misschien weten de tweakers hier en/of hebben ervaring met een goed setje dat ze kunnen aanraden.
...

Pc's bouwen.
PH 1 en 2
...

Standaard Phillips kruis kop
...

Vriendelijke groet,

Paul
Wiha is een degelijk merk, ook veel in ESD te vinden.

Action, leuk voor een paar keer (sporadisch gebruik) maar slijt als de malle indien je het dagelijks gebruikt (ik weet niet of de tweaker dit doet hoor).

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Voor schroevendraaier setjes kan je het beste bij de Action kijken. Als hij snel slijt koop je weer een nieuwe. Dit kan je 10 keer herhalen voor dezelfde prijs als een setje van een bekend merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Ja die prijzen zijn niet mis...
Helemaal (ex BTW!!!!) af fabriek...
https://www.wiha.com/nl/p...s/wiha-precision-esd.html
De eerste de beste is met z\ijn torx al heeeeel veel voordeliger. Voorbeeld: kijk naar torx setje
https://www.conrad.nl/nl/...edschap%1FHandgereedschap
Wat wat googlen levert met een grote kans nog meer voordeel... mag je zelf doen...
En... anders toch naar de Action (5-10 euro? per setje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hoeveel ga je ze gebruiken?
Voor eens per jaar een ssd'tje inschroeven zou ik inderdaad naar de action gaan.
Loop het gangpad door, pak uit elk vakje een schroevendraaier en aan het eind van het gangpad heb je voor 10 euro een complete set ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• HisEvilness

Daarom zoek ik een degelijk setje die je ook voor andere dingen kunt gebruiken dan de PC mocht dat nodig zijn natuurlijk.
De reden dat ik geen goedkoop setje wil is dat die punten zacht zijn en je loopt dan het risico dat je schroeven dol draaien.

mvg,

Paul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39

mvg,

Paul
Dat is dus juist andersom. Als je punt hard is en je schroef zacht, en de schroef niet los komt, dan kan je de schroef dus makkelijk slopen.

Verder is het vaak niet de 'hardheid', maar gewoon de verkeerde schroevendraaier. Bijv. een kruiskop/philips in een Pozidriv stoppen.(of andersom). De meeste schroeven in OEM cases zijn zo zacht als kaas, die van duurdere retail apparaten vaak wat beter. Server en workstation schroeven zijn vaak genoeg 'echte' schroeven in plaats van wat slap afgietsel.

Voor een 'setje' betaal je vrij snel 100+ euro, ik denk dat je beter gewoon een stuk of vijf losse schroevendraaiers kan kopen voor alles wat je in elk geval zeker weet, en dan een 100-in-1 china setje voor die ene keer dat je een tri-wing of iets dergelijks moet doen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik ben verrassend tevreden met de zeer goedkope schroevendraaiers van Action, de punten zijn nog best hard (veel betere kwaliteit dan de dure complete doppenset die ik bij een Duitse motorzaak besteld heb). Een PC in elkaar schroeven is nou niet bepaald iets waar je veel kracht bij nodig hebt.
Maar niemand houdt je tegen om een paar honderd euro uit te geven aan schroevendraaiers die ook bij professioneel gebruikt bijna een leven lang meegaan :)

Dol draaien betekent iets anders trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door RemcoDelft op 20-09-2017 18:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-05 20:28

g0tanks

Moderator CSA
Misschien dat een Xiaomi-setje iets voor je is? https://www.aliexpress.com/popular/xiaomi-screwdriver.html

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• HisEvilness
johnkeates schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:30:
[...]

Dat is dus juist andersom. Als je punt hard is en je schroef zacht, en de schroef niet los komt, dan kan je de schroef dus makkelijk slopen.

Verder is het vaak niet de 'hardheid', maar gewoon de verkeerde schroevendraaier. Bijv. een kruiskop/philips in een Pozidriv stoppen.(of andersom). De meeste schroeven in OEM cases zijn zo zacht als kaas, die van duurdere retail apparaten vaak wat beter. Server en workstation schroeven zijn vaak genoeg 'echte' schroeven in plaats van wat slap afgietsel.

Voor een 'setje' betaal je vrij snel 100+ euro, ik denk dat je beter gewoon een stuk of vijf losse schroevendraaiers kan kopen voor alles wat je in elk geval zeker weet, en dan een 100-in-1 china setje voor die ene keer dat je een tri-wing of iets dergelijks moet doen.
Als je punt zacht is dan heb ik ook een probleem, zachte schroeven en punten heb je nogal veel slijtage.
Gelukkig zijn de Phanteks schroeven van een degelijke kwaliteit.

En ja ik heb van alles gezien qua prijs die van 100 euro zijn natuurlijk heel goed maar wilden even kijken wat de mensen hier aanraden die hier ervaring mee hebben.
Komt natuurlijk ook op neer dat ik zelf een beetje research moet doen :)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Wera en Wiha zijn de go-to merken voor degelijke schroevendraaiers.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:09
Maak het jezelf makkelijk en haal een setje bitjes en een goede bitschroevendraaier.

De bitschroevendraaier is for life en de bitjes kan je vervangen zo nodig.

- knip -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 13:35

artificial_sun

Mazda Rx7

Koop bij de Hornbach een setje wiha schroevendraaiers en je bent voor 18,50 klaar voor 25 jaar klaar.

https://www.hornbach.nl/s...-dlg/5216886/artikel.html

[ Voor 10% gewijzigd door artificial_sun op 20-09-2017 18:59 ]

Stadia was beter....

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel

mvg,

Paul
Wiha softfinish ESD, wij gebruiken ze professioneel en ik vindt ze fijner dan Witte, Wera, Belzer, etc:

random linkje:

https://www.conrad.nl/nl/...la-359431921325&WT.srch=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:18
De VDE-schroevendraaiers van de Action zijn ook best prettig :)

[ Voor 39% gewijzigd door Puch-Maxi op 20-09-2017 19:00 ]

My favorite programming language is solder.

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:34

MsD

Die dingen van de Action zijn superieur. En als ze een beetje gaar zijn pak je een nieuwe, want je hebt er natuurlijk direct 5 van gekocht, en die gare schroevendraaiers, die ga je als HARING voor je tent gebruiken.
Tip van een pro :-)

• Uncle Mel
Ik denk dat de huls af en toe in de weg gaat zitten bij nauwe hoekjes in een PC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:10
wil je een fijn en goed (alround) setje kan ik je ook deze set van PB Swiss Tools aanbevelen: https://www.prof-tools.nl/detail.asp?Lang=1&Prod=111296

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Tip voor @HisEvilness
LopendeVogel schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:56:Wiha is een degelijk merk, ook veel in ESD te vinden.
Action, leuk voor een paar keer (sporadisch gebruik) maar slijt als de malle indien je het dagelijks gebruikt (ik weet niet of de tweaker dit doet hoor).
Zonder hard feelings... maar @LopendeVogel was de eerste die Wiha noemde.... als degelijk merk.....
De rest, ook ondergetekende....., heeft met all respect slechts "aanvulling" of ervaringen gegeven...
Dus een pluim/beste oplossing (toch...) is er juist voor @LopendeVogel .....

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 20-09-2017 19:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HisEvilness
Aan allen bedankt voor uw inzichten! wat upvotes etc gegeven.

• LopendeVogel
route99 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:22:
Tip voor @HisEvilness

[...]

Zonder hard feelings... maar @LopendeVogel was de eerste die Wiha noemde.... als degelijk merk.....
De rest, ook ondergetekende....., heeft met all respect slechts "aanvulling" of ervaringen gegeven...
Dus een pluim/beste oplossing (toch...) is er juist voor @LopendeVogel .....
Hihi dat maakt mij niks uit hoor :D Zolang de topicstarter een goede tip heeft is het opgelost.

Ik heb verder ook geen toelichting gegeven waarom (ze worden in veel professionele omgevingen gebruikt), maar dat is allemaal wel duidelijk op Google te vinden indien je naar Wiha ervaringen kijkt :D

• route99

route99

Ere wie ere toekomt... 8)

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 12:46
Ik gebruik eigenlijk altijd een hand-bithouder + een bitset van Bosch. Voor kleine schroefjes doe ik het met de hand, grotere schroeven doe ik gewoon met een boormachine in de laagste ratelstand met een lange bithouder. Gaat prima en schiet tenminste een beetje op.

Ik zoek eigenlijk nog een bitset voor kleinere speciale schroeven, maar eigenlijk kom ik die zelden tegen.

De schroevendraaiers in mijn gereedschapkist worden gebruikt als koevoet of priem, ze raken zelden schroeven aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• URSUS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-03 15:00

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Snap dat het al is opgelost, maar wilde toch nog even mijn toevoeging geven;

iFixit - een paar jaar terug aangeschaft. Nooit spijt van gehad.
https://eustore.ifixit.co...tronics-Toolkit-oxid.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle Mel
Mandem808 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:13:
Snap dat het al is opgelost, maar wilde toch nog even mijn toevoeging geven;

iFixit - een paar jaar terug aangeschaft. Nooit spijt van gehad.
https://eustore.ifixit.co...tronics-Toolkit-oxid.html
Wij hebben hier naast de eerder aangehaalde Wiha schroevendraaiers deze: https://eustore.ifixit.co...air-Business-Toolkit.html

Het totaalpakket dus met alle toeters en bellen. hoewel ZEER geschikt voor fijnelektronica zoals telefoons en tablets, blijf ik erbij dat Wiha beter is voor alles groter dan dat zoals HDD's openschroeven en PC assemblage. Verschillende redenen. Bitjes zijn gewoon niet handig als je snel en efficient wil werken, een andere reden is het formaat van het handvat, dit moet je afstemmen op het draaimoment wat je zelf met je hand wilt uitoefenen, bij een PC zal dat hoger zijn dan zeg bij het openschroeven van een iPhone.

Mocht je nou denken wie is die knakker en waarom schroeft hij zoveel shit open?: video: De complexiteit van dataherstel - Op bezoek in Seagates Data Recovery Lab

edit: énige minpunt aan wiha is het gebrek aan kleurcodering voor verschillende maten, dat zie je sowiezo niet vaak. Wij heben dit opgelost door een stukje krimpkaus eromheen te doen, rood voor T8, groen voor T6, blauw voor T4, etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Uncle Mel op 04-10-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• URSUS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-03 15:00

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Daar kan ik het enkel en alleen maar mee eens zijn. Bedankt voor de toevoeging!

Deze knakker schroeft ook aardig wat shit open, maar wel voornamelijk hobbymatig. Al neem ik mijn hobby vrij serieus. :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
Uncle Mel schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:04:
[...]

Wij hebben hier naast de eerder aangehaalde Wiha schroevendraaiers deze: https://eustore.ifixit.co...air-Business-Toolkit.html

Het totaalpakket dus met alle toeters en bellen. hoewel ZEER geschikt voor fijnelektronica zoals telefoons en tablets, blijf ik erbij dat Wiha beter is voor alles groter dan dat zoals HDD's openschroeven en PC assemblage. Verschillende redenen. Bitjes zijn gewoon niet handig als je snel en efficient wil werken, een andere reden is het formaat van het handvat, dit moet je afstemmen op het draaimoment wat je zelf met je hand wilt uitoefenen, bij een PC zal dat hoger zijn dan zeg bij het openschroeven van een iPhone.

Mocht je nou denken wie is die knakker en waarom schroeft hij zoveel shit open?: video: De complexiteit van dataherstel - Op bezoek in Seagates Data Recovery Lab

edit: énige minpunt aan wiha is het gebrek aan kleurcodering voor verschillende maten, dat zie je sowiezo niet vaak. Wij heben dit opgelost door een stukje krimpkaus eromheen te doen, rood voor T8, groen voor T6, blauw voor T4, etc.
Een ontiegelijk late reactie aangezien ik zojuist een duimpje kreeg.

Wij hebben met Wiha samengewerkt om oa de iPhone schroevendraaier te ontwikkelen en ook overige T en X maten om oa iPhone's te repareren.

Dus ik gebruik ze niet alleen voor het grovere werk, elke denkbare maat voor oa telefoons etc hebben wij samen met ze ontwikkelt. Dit doordat er alleen goedkope chinese meuk was zoals dat van ifixit en wij kwaliteit wilde hebben :)

Qua prijs vind ik het persoonlijk ook allemaal niet duur, ik gebruik sommige echt al jaren en alles werkt nog als nieuw (schroevendraaiers die ik op moment van mijn eerste reactie in 2017 in gebruik had, die gebruik ik nog altijd)

Toen der tijd hebben wij bepaalde types laten ontwikkelen omdat er gewoon een markt voor was, zelf zit ik niet in de telefoon reparatie branch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• who
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:09

who

Verschillende setjes van de goedkope toko's versleten. Toen deze aangeschaft en die houdt zich al jaren prima. Let er wel op dat je de juiste maat pakt voor de schroef.

Edit: zie net de data van het topic. 8)7 :|

[ Voor 5% gewijzigd door who op 18-09-2020 15:09 ]

Pagina: 1