Uncle Mel schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:04:
[...]
Wij hebben hier naast de eerder aangehaalde Wiha schroevendraaiers deze:
https://eustore.ifixit.co...air-Business-Toolkit.html
Het totaalpakket dus met alle toeters en bellen. hoewel ZEER geschikt voor fijnelektronica zoals telefoons en tablets, blijf ik erbij dat Wiha beter is voor alles groter dan dat zoals HDD's openschroeven en PC assemblage. Verschillende redenen. Bitjes zijn gewoon niet handig als je snel en efficient wil werken, een andere reden is het formaat van het handvat, dit moet je afstemmen op het draaimoment wat je zelf met je hand wilt uitoefenen, bij een PC zal dat hoger zijn dan zeg bij het openschroeven van een iPhone.
Mocht je nou denken wie is die knakker en waarom schroeft hij zoveel shit open?:
video: De complexiteit van dataherstel - Op bezoek in Seagates Data Recovery Lab
edit: énige minpunt aan wiha is het gebrek aan kleurcodering voor verschillende maten, dat zie je sowiezo niet vaak. Wij heben dit opgelost door een stukje krimpkaus eromheen te doen, rood voor T8, groen voor T6, blauw voor T4, etc.
Een ontiegelijk late reactie aangezien ik zojuist een duimpje kreeg.
Wij hebben met Wiha samengewerkt om oa de iPhone schroevendraaier te ontwikkelen en ook overige T en X maten om oa iPhone's te repareren.
Dus ik gebruik ze niet alleen voor het grovere werk, elke denkbare maat voor oa telefoons etc hebben wij samen met ze ontwikkelt. Dit doordat er alleen goedkope chinese meuk was zoals dat van ifixit en wij kwaliteit wilde hebben
Qua prijs vind ik het persoonlijk ook allemaal niet duur, ik gebruik sommige echt al jaren en alles werkt nog als nieuw (schroevendraaiers die ik op moment van mijn eerste reactie in 2017 in gebruik had, die gebruik ik nog altijd)
Toen der tijd hebben wij bepaalde types laten ontwikkelen omdat er gewoon een markt voor was, zelf zit ik niet in de telefoon reparatie branch.