[php] exact software en php combineren.

Pagina: 1
Acties:

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017
Hoi!

Ik heb net een lezing gevolgd, ja dat in mijn school vakantie :)

De lezing ging over Exact software en wat componenten die er voor geschreven zijn. Het ging over componenten om de data te zijn buiten exact zelf. Dus viewers voor de database en al zn tabellen.

Er is een ActiveX component, duizenden guldens. Nu weet ik ActiveX en asp dat kan wel. Maar ik doe het lieft alles in php.

De vraag is dus, kan ik ActiveX ook in php gebruiken/aanroepen? Normaal gesproken niet (toch? :?), maar misschien iemand hier die een om weg weet?

Of... heeft iemand een manier om met exact tabellen te werken in php?

En dan de laatste vraag... wat zijn Java Beans? zijn dat tuinbonen voor op het internet? Of ben ik gewoon dom omdat ik het niet weet.

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Voor zover ik weet kan je niet direct ActiveX in PHP gebruiken, tenzij je zelf een soort wrapper-dll voor PHP schrijft.
Java-beans zijn de componenten/objecten (zoals in Delphi, VB, ...) van Java.

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Je zou een activeX moeten kunnen aanroepen vanuit PHP op een windowsmachine. (zit je dus aan een windows server te denken en niet aan een linuxdoos!)

zelf in de tabellen gaan klooien is niet aan te raden. Er is een bedrijf geweest die er een driver voor aan het maken was, de driver was heel gammel. (Het gehele pakket eigenlijk wel.) ze waren er iets van 2 jaar mee bezig geweest.. (dus dan weet je het wel...)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017
Ik wil alleen data eruit halen niet muteren.

Ik heb net een gesprek gehad met een exact dealers bureau. Die kunnen iets maar niet wat ik wil.

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• asmoday
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Excuses voor de kick...
Ik moet namelijk ook gegevens uit een Exact database krijgen en die online brengen (webshop).
Helaas is het Exact voor Dos, hoe ik dit ga doen weet ik nog niet, maar het moet een oplossing zijn die gemakkelijk is aan te passen.
Over enige tijd (jaar?) gaat het bedrijf namelijk over op Exact voor windows. Maar tot die tijd moet er wel een oplossing voor die Dos versie komen.

Daarom mijn vraag aan Parcye of en hoe het gelukt is (met PHP?).

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:24

Crazy D

I think we should take a look.

M.b.v. Sumatra kun je de bestanden benaderen. Hiermee kun je lezen en/of schrijven. Werkt behoorlijk goed, er wordt een hoop logica ondersteunt (zoals wegschrijven van orders) maar enige kennis van Exact en de bestandstructuur is absoluut noodzakelijk. Groot voordeel: is versie onafhankelijk. Met geen of enkele kleine wijzigingen (veldnamen) kun je alle versies van Exact benaderen.
Het werkt iig met een ActiveX dll, en er staat me iets van bij dat er ook een javabean oid was.

Exact expert nodig?

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op maandag 09 juli 2001 16:42 schreef Parcye het volgende:

Ik heb net een gesprek gehad met een exact dealers bureau. Die kunnen iets maar niet wat ik wil.
Is het niet een idee om de data te exporteren naar een "algemeen" bestandsformaat (bv ASCII). Vervolgens moet je het gaan analyseren hoe de opbouw e.d is.

suc6 (8>

My weblog

• Crazy D

Crazy D

Op maandag 09 juli 2001 16:42 schreef Parcye het volgende:

Wat kunnen ze, en wat is niet hetgeen wat je wilt? :)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 11:17 schreef CrazyD_at_work het volgende:

[..]

Wat kunnen ze, en wat is niet hetgeen wat je wilt? :)
Ben benieuwd ;)

• Crazy D

Crazy D

Op woensdag 20 februari 2002 18:00 schreef Markuz het volgende:
Ben benieuwd ;)
Subtiele kick :P

PS Sumatra is op zich niet goedkoop nee, niet als je ff een koppeling naar een db wil maken (mjah laat Exact Maatwerk maar eens een offerte maken voor een export en import op maat :D), maar je kan er ontiechlijk veel mee, en bij veel klanten waar we het verkochten maken ze er nu voor heel veel dingen dankbaar gebruik van)

PS2 ja ik werk bij een Exact dealer, doe heel veel met Sumatra, en bedoel dit niet als spam (ik heb het toch druk genoeg :P).

Exact expert nodig?

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09

Skinny

DIRECT!

ODBC voor Exact :

http://www.scos.nl/ecatalog/odbc.htm

Misschien is dat betaalbaarder ?

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• asmoday
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Hmm ziet er inderdaad interessant uit...
Ik zal het eens bekijken en er wat informatie aanvragen.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Ik weet niet of iemand er iets aan heeft maar ik heb primitief conversie-tooltje geschreven exact->mysql
Pagina: 1