[EXCEL] Zoeken op naam via Advanced Filter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• TWDER
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-06 09:19
Beste tweaker,

Het brondata tabblad bevat oorspronkelijk meerdere kolommen, i.v.m. privacy heb ik deze verwijderd. Dit is de reden dat veel van de andere formules niet meer werken.

Ik probeer echter de “ZOEKEN OP NAAM” formule werkend te krijgen op het tabblad ‘ZOEK FORMULES’.

Ik probeer een advanced filter toe te passen, waarbij ik op het tabblad ‘zoek formules’ een bedrijfsnaam intyp, en hierbij het juiste personeel nummer wordt weergegeven. :? Als ik “kan” typ, worden alle resultaten die “kan” bevatten weergegeven. In het daadwerkelijk bestand bestaat de kolom personeelnummer uit enkel unieke nummers.

De data in het bestand is anonimiseert. Wie helpt mij uit de brand?!

Mijn dank is groot. _/-\o_

Bestandje zoeken op naam:

https://transferxl.com/08vHG6bj3TQH4B

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

TWDER schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:38:
Beste tweaker,

Het brondata tabblad bevat oorspronkelijk meerdere kolommen, i.v.m. privacy heb ik deze verwijderd. Dit is de reden dat veel van de andere formules niet meer werken.

Ik probeer echter de “ZOEKEN OP NAAM” formule werkend te krijgen op het tabblad ‘ZOEK FORMULES’.

Ik probeer een advanced filter toe te passen, waarbij ik op het tabblad ‘zoek formules’ een bedrijfsnaam intyp, en hierbij het juiste personeel nummer wordt weergegeven. :? Als ik “kan” typ, worden alle resultaten die “kan” bevatten weergegeven. In het daadwerkelijk bestand bestaat de kolom personeelnummer uit enkel unieke nummers.

De data in het bestand is anonimiseert. Wie helpt mij uit de brand?!

Mijn dank is groot. _/-\o_

Bestandje zoeken op naam:

https://transferxl.com/08vHG6bj3TQH4B
Maar het gaat je dus specifiek om dit stukje code?

code:
1
2
3
4
5
6
7
Private Sub TextBox1_Change()
  With Cells(1, 46699).Resize(1)
    .Value = Application.Transpose(Array("NAAM", "*" & TextBox1.Text & "*"))
    Sheets("Blad1").Range("Tabel1[#All]").AdvancedFilter xlFilterCopy, Range("Z1:Z2"), Range("B128:C128")
    .Clear
  End With
End Sub

Eerste wat mij al opvalt is dat het workbook geen "Blad1" heeft

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• TWDER
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-06 09:19
Goed punt! Had ik nog geen eens gezien. Ik heb het aangepast mnaar Brondata tp bestand of ZOEK FORMULES. Maar hij wil niet werken..