Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen beeld meer na vervangen HDD in SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• guAsTo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-01 21:30
Beste mede tweakers,
Ik post niet veel op het forum maar ik sta nu voor een compleet raadsel. Ik heb veel gezocht (zowel NL als ENG) maar mijn antwoord nog niet gevonden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Mijn vraag
Sinds het vervangen van de HDD in een SSD in een (all in one) HP computer is er geen beeld meer.
De PC is niet heel concequent in het geen beeld weergeven. In unieke gevallen heb ik wel beeld gekregen. De vraag is; wat zou de oorzaak kunnen zijn dat er geen beeld meer is. De computer komt zelfs niet in zijn POST/BIOS. Ik zie helemaal niets, hoor geen piepjes of zie geen lampjes (volgens mij ook niet aanwezig op dit moederbord). De ventilatoren gaan wel aan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al veel geprobeerd;
- alles terugzetten naar origineel
geen beeld
- enkel SSD terug met origineel geheugen
geen beeld
- nieuw geheugen met oude schijf
geen beeld
- oud geheugen met nieuwe schijf andere sata poort
even beeld, later niet meer
- opnieuw wijzigen van satapoort
wel beeld maar niet elke keer
- nieuwe videokaart
geen beeld
- andere geheugenslots
geen beeld

Het heeft even gewerkt maar met even bedoel ik ook maar een paar dagen. Toen zat zowel de nieuwe schijf als het nieuwe geheugen (icm het oude geheugen, samen 8gb) in de pc. Later kreeg ik geen beeld meer. Bij het wijzigen van de satapoort kreeg ik wel beeld maar dit trucje werkt nu niet meer.

Al met al heel vreemd! Nieuwe schijf: Samsung evo 250, nieuw geheugen: ddr3 kingston 4GB.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Alle reacties

• Bellarus
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11 07:17
As het wel heeft gewerkt en in 1x niet meer / half klinkt het alsof het stuk is. Hiermee denk ik de MOBO omdat schijf en slot niet uitmaken evenals welke combinatie met RAM je neemt.

Doet hij het nog wel met oude schijf, oud geheugen, oude videokaart, als hij het dan ook niet meer doet is hij in mijn simple gedachte stuk.
Doet hij het nog wel een voor een uitwisselen, gevoel zegt dat je niet compatible ram hebt gekocht.

• guAsTo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-01 21:30
Hallo Bellarus,
Dank voor het meedenken! Ik denk zelf ook dat het moederbord stuk is gegaan, als alles origineel gebouwd is doet hij het ook niet namelijk. Ik zou ook verder geen testen kunnen verzinnen. Ik heb ook de bios gereset maar ook zonder resultaat. Wel raar dat hij het af en toe doet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Die doornemen, uittesten, uitsluiten van componenten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)