Ik sta op het punt om te switchen van werkgever. Nu heb ik aangegeven dat ik geen concurrentiebeding in mijn contract wil hebben. Een relatiebeding heb ik minder moeite mee want de relaties dat dit bedrijf heeft zijn kortstondig en ik zou het ook niet netjes vinden om relaties mee te nemen naar weer een eventuele andere werkgever. Nu is dit opgenomen in het concept arbeidsovereenkomst:
Wat vinden jullie hier van? Ik vind het nog deels naar een concurrentiebeding toegaan. Ondanks dat het artikel in de arbeidsovereenkomst zo niet wordt genoemd.
Wat vinden jullie hier van? Ik vind het nog deels naar een concurrentiebeding toegaan. Ondanks dat het artikel in de arbeidsovereenkomst zo niet wordt genoemd.
Relatiebeding
Werkgever exploiteert een regionaal .......... Er is veel concurrentie in deze
markt. Werknemer heeft als enige binnen de onderneming de functie ..........
en beschikt, dan wel gaat gedurende de arbeidsovereenkomst beschikken, over
gedetailleerde kennis over klanten van Werkgever alsmede alle andere bedrijfsinformatie.
Deze kennis is van strategisch belang voor Werkgever. Indien kennis over de
bedrijfsinformatie alsook kennis over klanten bij de concurrent terecht komt, heeft dit zijn
weerslag op de activiteiten als ..............
Werkgever heeft een kleine hechte organisatie, waarbij ook Werknemer meerdere taken
heeft en toegang heeft tot meerdere cruciale data zoals klantgegevens, prijzen (in- en
verkoop), verkoopontwikkelingen, prospects, strategieën, etc.
Naar het oordeel van Werkgever zijn dit zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen op grond
waarvan het volgende relatiebeding noodzakelijk en gerechtvaardigd is.
Het is Werknemer verboden om gedurende een periode van één jaar na het eindigen van
deze arbeidsovereenkomst, ongeacht de wijze waarop deze arbeidsovereenkomst eindigt,
zakelijke contacten te hebben, te onderhouden en/of aan te gaan op welke wijze dan ook
met (rechts)personen die bij het einde van de arbeidsovereenkomst behoren tot de kring
van relaties van Werkgever. Tot de kring van relaties behoren in elk geval ook alle
(rechts)personen waaraan Werkgever binnen één jaar voor het einde van de
arbeidsovereenkomst een factuur heeft uitgebracht.