GTX 1060 3gb goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ryanP
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-07-2025
Mijn vraag
Ik wil graag een nieuwe videokaart gaan halen en ik heb mijn pijlen gericht op de gtx 1060 3gb.
Maar ik weet niet of deze videokaart wel goed genoeg gaat zijn voor de games die ik wil spelen.
Is de 1060 3gb goed genoeg om opkomende triple A games the spelen op high settings. Bijvoorbeeld Destiny 2 die binnenkort uitkomt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik een 1920x1080 BenQ monitor op 60 hz
i7-4790 @ 3.60Ghz
8GB DDR3 @ 799 mhz
MSI b85-G43 gaming moederbord
223gb kingston SSD
MSI nvidia Geforce gtx 960 2GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb al verschillende benchmarks opgezocht hij zal iniedergeval ruim 50% beter zijn dan me huidige videokaart. Maar de ene zegt dat het wel een goede videokaart is en de ander zegt dat je beter die 6gb versie kan nemen die ruim 100 euro duurder is waar ik op dit moment nog lang geen geld voor heb. (poor student) Mijn budget is 260 euro dus als er betere opties zijn voor dat geld hoor ik dat ook graag.
Alvast bedankt!

Mvg Ryan

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Inderdaad liever de 6gb versie pakken.

Alternatief zou zijn om op de 2e hands markt te kijken, b.v:
V&A aangeboden: Asus DUAL-GTX1060-6G, niet van nieuw te onderscheiden

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wees je er ook van bewust dat je 8GB RAM ongeveer de ondergrens is voor gaming de laatste tijd. Als je je PC nog enige tijd (lees, 18 maanden ongeveer) wil gebruiken, adviseer ik wel om er 16GB in te zetten op een gegeven moment.

Meten is weten; hou je RAM-verbruik bij bij het spelen van games. Als je dat richting/hoger dan 80% ziet gaan of ineens een enorme hoeveelheid disk-I/O (swapfile), dan weet je dan je aan de beurt bent.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ryanP
Klinkt goed maar ik ben altijd wat voorzichtig met 2de hands aankopen.

• ryanP
Dat was ook zeker mijn intentie om na de upgrade van mijn videokaart te doen. Ergens dit jaar sowieso nog wel

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ryanP schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:12:
Klinkt goed maar ik ben altijd wat voorzichtig met 2de hands aankopen.
Dat is ook erg verstandig. ;)

Maar nu een nieuwe 3gb variant halen is jammer van het geld als je het mij vraagt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• ryanP
Switchie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:17:
[...]

Dat is ook erg verstandig. ;)

Maar nu een nieuwe 3gb variant halen is jammer van het geld als je het mij vraagt.
Dus het verschil is zo dergelijk groot dat ik beter een 6gb kan halen?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ryanP schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:19:
[...]

Dus het verschil is zo dergelijk groot dat ik beter een 6gb kan halen?
Indien je momenteel 2 latjes "normaal" ram hebt.
Haal er eens eentje uit en ga vervolgens stevig browsen, muziek luisteren etc. etc.

Dan kun je je vraag zelf beantwoorden :)

• ryanP
Switchie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:21:
[...]

Indien je momenteel 2 latjes "normaal" ram hebt.
Haal er eens eentje uit en ga vervolgens stevig browsen, muziek luisteren etc. etc.

Dan kun je je vraag zelf beantwoorden :)
Haha ik ben niet zo'n technicus. Maar ik geloof je op je woord. Dan denk ik dat ik inderdaad toch maar ga kijken voor 2dehands 6gb kaarten. Via tweakers zelf goed te doen? of is marktplaats ofzo de betere optie

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-01 10:19

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

https://tweakers.net/cate...qVjK0BJG5mSBdZoYmJkq1tbUA

Zeker goed te doen op tweakers, even naar de verkooprs zijn profiel kijken en je kan meteen een goede inschatting maken! Een van de grote voordelen ten opzichten van marktplaats

"~~Linux is only free if your time has no value"

• ryanP
Even wat anders natuurlijk koop ik toch liever een nieuwe is niet zo gek denk ik. Heb even zitten kijken en heb deze gevonden op azerty https://azerty.nl/product...-grafische-kaart-gtx-1060 die is opzich nog redelijk betaalbaar voor me als ik wat geld bij elkaar leg. Alleen de het merk. Palit? enig idee of dat goed is?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ryanP schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:24:
[...]

Haha ik ben niet zo'n technicus. Maar ik geloof je op je woord. Dan denk ik dat ik inderdaad toch maar ga kijken voor 2dehands 6gb kaarten. Via tweakers zelf goed te doen? of is marktplaats ofzo de betere optie
Tja, wij van Wc-eend....

Maar ik zou de zoektocht beginnen op Tweakers.
1. in tegenstelling tot marktplaatst is Tweakers meer een community. "sociale controle" als je het zo mag noemen is hier zeker te vinden. Daarnaast ook een bepaalde gun-factor omdat het uiteindelijk toch mede-hobbyisten zijn :)
2. Duidelijk feedback systeem.

Als je bij voorbeeld kijkt naar de kaart die ik eerder postte.
De betreffende verkoper 99 x feedback gekregen en komt gemiddeld op 5 van de 5 sterren uit.
In tegenstelling tot de gemiddelde marktplaats-bezoeker, durf ik mijn hand voor deze tweaker wel in het vuurt te steken.
ryanP schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:30:
Even wat anders natuurlijk koop ik toch liever een nieuwe is niet zo gek denk ik. Heb even zitten kijken en heb deze gevonden op azerty https://azerty.nl/product...-grafische-kaart-gtx-1060 die is opzich nog redelijk betaalbaar voor me als ik wat geld bij elkaar leg. Alleen de het merk. Palit? enig idee of dat goed is?
We denken graag met je mee, maar we gaan natuurlijk niet alles voorkauwen.
Reviews e.d. mag je zelf doornemen:
pricewatch: Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB

[ Voor 27% gewijzigd door Switchie op 20-09-2017 15:36 ]

• ryanP
Switchie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:31:
[...]

Tja, wij van Wc-eend....

Maar ik zou de zoektocht beginnen op Tweakers.
1. in tegenstelling tot marktplaatst is Tweakers meer een community. "sociale controle" als je het zo mag noemen is hier zeker te vinden. Daarnaast ook een bepaalde gun-factor omdat het uiteindelijk toch mede-hobbyisten zijn :)
2. Duidelijk feedback systeem.

Als je bij voorbeeld kijkt naar de kaart die ik eerder postte.
De betreffende verkoper 99 x feedback gekregen en komt gemiddeld op 5 van de 5 sterren uit.
In tegenstelling tot de gemiddelde marktplaats-bezoeker, durf ik mijn hand voor deze tweaker wel in het vuurt te steken.
Zeker waar. Toch maar is rondkijken op tweakers dan. Al zou ik liever een nieuwe kaart hebben als ik hem hier kan kopen voor 250 en het is betrouwbaar is het het toch wel waard.

Ik ben niet een technicus wat ik al zei maar als je kijkt naar https://www.alternate.nl/.../product/1295076?lk=20681 en https://azerty.nl/product...afische-kaart-gf-gtx-1060 is die van de 3g de kloksnelheid iets hoger. Zal je daar wat van merken?

[ Voor 15% gewijzigd door ryanP op 20-09-2017 15:40 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ryanP schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:37:
[...]

Zeker waar. Toch maar is rondkijken op tweakers dan. Al zou ik liever een nieuwe kaart hebben als ik hem hier kan kopen voor 250 en het is betrouwbaar is het het toch wel waard.
Of je een nieuwe Palit of die 2e hands Asus haalt. Kans is 95% dat je ze, net zoals je huidige gtx 960, afschrijft omdat ze de nieuwste games niet meer aankunnen. Niet omdat ze defect zijn.
En zelfs in geval van die 5% pech, bestaat er nog zoiets als garantie.

Overigens is de Asus die ik eerder noemde, niet perse de beste keuze voor jou. Heb puur willekeurig een advertentie gepakt om jou een beeld te kunnen geven.
Ik ben niet een technicus wat ik al zei maar als je kijkt naar https://www.alternate.nl/.../product/1295076?lk=20681 en https://azerty.nl/product...afische-kaart-gf-gtx-1060 is die van de 3g de kloksnelheid iets hoger. Zal je daar wat van merken?
Heel zwart/wit en puur kijkend naar clocks. Ja, hogere clocks heeft meerwaarde. Maar er zijn nog vele andere factoren die meespelen.

Maar volgens mij hebben we je nu redelijk op weg kunnen helpen. Tijd om zelf wat onderzoek te gaan doen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Switchie op 20-09-2017 15:45 ]

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01 01:50
ryanP schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:01:
Mijn vraag
Ik wil graag een nieuwe videokaart gaan halen en ik heb mijn pijlen gericht op de gtx 1060 3gb.
Maar ik weet niet of deze videokaart wel goed genoeg gaat zijn voor de games die ik wil spelen.
Is de 1060 3gb goed genoeg om opkomende triple A games the spelen op high settings. Bijvoorbeeld Destiny 2 die binnenkort uitkomt.
Wat betreft Destiny 2, ik heb een GTX 980 en die doet het perfect in die game (High). 1060/1070 is meer dan genoeg. Zou dan ook zeker kijken naar een upgrade in je RAM aangezien 8Gb tegenwoordig wel wat krap begint te worden. Maar zoals @MAX3400 al zei meet even met taakbeheer wat die doet tijdens het spelen.

Btw had je de GTX 960 al geprobeerd in Destiny 2 of ga je er vanuit dat je een nieuwe nodig hebt? want ik geloof dat mensen heb gezien met slechtere kaarten die het perfect deden naar mijn idee, wellicht hadden ze hem naar medium afgesteld, dat durf ik niet meer zeker te zeggen.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• ryanP
Switchie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:40:
[...]

Of je een nieuwe Palit of die 2e hands Asus haalt. Kans is 95% dat je ze, net zoals je huidige gtx 960, afschrijft omdat ze de nieuwste games niet meer aankunnen. Niet omdat ze defect zijn.
En zelfs in geval van die 5% pech, bestaat er nog zoiets als garantie.

Overigens is de Asus die ik eerder noemde, niet perse de beste keuze voor jou. Heb puur willekeurig een advertentie gepakt om jou een beeld te kunnen geven.

[...]

Heel zwart/wit en puur kijkend naar clocks. Ja, hogere clocks heeft meerwaarde. Maar er zijn nog vele andere factoren die meespelen.

Maar volgens mij hebben we je nu redelijk op weg kunnen helpen. Tijd om zelf wat onderzoek te gaan doen ;)
Ga ik doen super bedankt !

• ryanP
Kadardar schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:46:
[...]

Wat betreft Destiny 2, ik heb een GTX 980 en die doet het perfect in die game (High). 1060/1070 is meer dan genoeg. Zou dan ook zeker kijken naar een upgrade in je RAM aangezien 8Gb tegenwoordig wel wat krap begint te worden. Maar zoals @MAX3400 al zei meet even met taakbeheer wat die doet tijdens het spelen.

Btw had je de GTX 960 al geprobeerd in Destiny 2 of ga je er vanuit dat je een nieuwe nodig hebt? want ik geloof dat mensen heb gezien met slechtere kaarten die het perfect deden naar mijn idee, wellicht hadden ze hem naar medium afgesteld, dat durf ik niet meer zeker te zeggen.
Ja heb de beta gespeeld. Moest hem afstellen naar medium. En ik ben nogal een mierenneukertje en speel wel graag spellen op high. Plus deze gaat het heel lastig krijgen met de spellen die uitkomen einde van het jaar.

• Kadardar
ryanP schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:55:
[...]

Ja heb de beta gespeeld. Moest hem afstellen naar medium. En ik ben nogal een mierenneukertje en speel wel graag spellen op high. Plus deze gaat het heel lastig krijgen met de spellen die uitkomen einde van het jaar.
Ja het is net zo'n kaartje die achter begint te lopen imo. Hij doet het nog maar niet meer op high.
De 1060 6GB gaat je meer dan genoeg doen voor nu, verwacht je nog te upgraden naar 1440P dan zou ik een 1070 halen. Maar dat is een keuze die je zelf maakt.

• ryanP
Kadardar schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:08:
[...]

Ja het is net zo'n kaartje die achter begint te lopen imo. Hij doet het nog maar niet meer op high.
De 1060 6GB gaat je meer dan genoeg doen voor nu, verwacht je nog te upgraden naar 1440P dan zou ik een 1070 halen. Maar dat is een keuze die je zelf maakt.
Nah ik blijf lekker op mijn 1080p gamen. Gaat allemaal prima zo. Nu nog even zoeken naar een 1060 6gb voor een redelijke prijs !

• Kadardar
ryanP schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:09:
[...]

Nah ik blijf lekker op mijn 1080p gamen. Gaat allemaal prima zo. Nu nog even zoeken naar een 1060 6gb voor een redelijke prijs !
Wat je mee kan nemen voor de 2de handse kaart is haal hem op en draai benchmarks. Als er daar iets fout gaat kan je altijd nog zeggen ik hoef hem niet. Wil je hem nieuw dan zit je wel een beetje vast aan de pricewatch prijzen. Wellicht dat beslist.nl nog iets goedkopers voor je kan vinden omdat er toevallig een shop tussen staat die tweakers niet kent.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik wilde je net wijzen op de 1060 6gb die ik onlangs voor 280 bij coolblue vandaan heb. Maar ik geloof dat ik daar erg geluk mee heb gehad!

• ryanP
MikeyMan schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:14:
Ik wilde je net wijzen op de 1060 6gb die ik onlangs voor 280 bij coolblue vandaan heb. Maar ik geloof dat ik daar erg geluk mee heb gehad!
oeii dat had een erg goede geweest. Hij is nu uit de aanbieding dan zeker?

• ryanP
Kadardar schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:12:
[...]

Wat je mee kan nemen voor de 2de handse kaart is haal hem op en draai benchmarks. Als er daar iets fout gaat kan je altijd nog zeggen ik hoef hem niet. Wil je hem nieuw dan zit je wel een beetje vast aan de pricewatch prijzen. Wellicht dat beslist.nl nog iets goedkopers voor je kan vinden omdat er toevallig een shop tussen staat die tweakers niet kent.
Top ! Ga ik zeker doen. Toch altijd een beetje eng dat 2de hands electronica kopen vind ik :P
Beslist.nl zie ik helaas geen goedkopere staan. Ik zie een turbo edition van asus voor 329. Alleen is maar 1 fan is dat heel erg of zeg je is prima?

• Kadardar
ryanP schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:17:
[...]

Top ! Ga ik zeker doen. Toch altijd een beetje eng dat 2de hands electronica kopen vind ik :P
Beslist.nl zie ik helaas geen goedkopere staan. Ik zie een turbo edition van asus voor 329. Alleen is maar 1 fan is dat heel erg of zeg je is prima?
Wat is er mis met de Palit die eerder gelinked was? Ik heb toen een GTX690 van Palit gehad en werkte top, enige nadeel bij Palit is dat ze wat minder gul zijn met verloop stekkertjes enzo. Maarja beetje tweaker heeft er ondertussen genoeg (ik iig wel heb een curver bak vol met die meuk) :). Enige wat ik kan zien is dat de levering een beetje moeilijk lijkt te zijn maarja, voor Destiny 2 heb je nog 5 weken, anders even contact opnemen met de winkels en vragen hoe dat zit.

Opzich als Asus iets uitbrengt dan weet ik vrijwel zeker dat dat getest is naar werking.

Merk zou ik eerlijk gezegd weinig voorkeur aangeven tenzij je echt iets specifieks zoekt zoals bijv. Aura sync. Ik heb het nooit zo gehad op die enkele mhztjes verschil die misschien 1 of 2 extra FPS geven voor 50 euro meer. Nou moet ik zeggen als natuurlijk je pc Asus themed is dan is het leuk om bij Asus te blijven voor het complete plaatje maar dan alsnog gaat dat performance wijze niet bijzonder veel voor je doen.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-02 10:34
Ik had net ook al in een ander topic aangegeven dat ze in duitsland veel beter verkrijgbaar zijn en soms zelfs flink goedkoper.
Het gaat hier om Amazon.de waar je dan (nog) wel een creditcard voor nodig hebt :

https://www.amazon.de/Zot...sr=8-46&keywords=gtx+1060
https://www.amazon.de/03-...sr=8-53&keywords=gtx+1060
https://www.amazon.de/Pal...arp_d_product_top?ie=UTF8

Allemaal met rocket league code erbij

Liggen binnen 3 dagen op de mat

[ Voor 26% gewijzigd door Baloes op 20-09-2017 17:04 ]

• ryanP
Kadardar schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:28:
[...]

Wat is er mis met de Palit die eerder gelinked was? Ik heb toen een GTX690 van Palit gehad en werkte top, enige nadeel bij Palit is dat ze wat minder gul zijn met verloop stekkertjes enzo. Maarja beetje tweaker heeft er ondertussen genoeg (ik iig wel heb een curver bak vol met die meuk) :). Enige wat ik kan zien is dat de levering een beetje moeilijk lijkt te zijn maarja, voor Destiny 2 heb je nog 5 weken, anders even contact opnemen met de winkels en vragen hoe dat zit.

Opzich als Asus iets uitbrengt dan weet ik vrijwel zeker dat dat getest is naar werking.

Merk zou ik eerlijk gezegd weinig voorkeur aangeven tenzij je echt iets specifieks zoekt zoals bijv. Aura sync. Ik heb het nooit zo gehad op die enkele mhztjes verschil die misschien 1 of 2 extra FPS geven voor 50 euro meer. Nou moet ik zeggen als natuurlijk je pc Asus themed is dan is het leuk om bij Asus te blijven voor het complete plaatje maar dan alsnog gaat dat performance wijze niet bijzonder veel voor je doen.
Onee niks mis met Palit (denk ik) ken het merk gewoon niet.
Ik ben een groentje hier op tweakers hoor dus heb zeker nog niet alles liggen.
Zou er moeite zijn met aansluiten van die palit dan?

• ryanP
Baloes schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:43:
Ik had net ook al in een ander topic aangegeven dat ze in duitsland veel beter verkrijgbaar zijn en soms zelfs flink goedkoper.
Het gaat hier om Amazon.de waar je dan (nog) wel een creditcard voor nodig hebt :

https://www.amazon.de/Zot...sr=8-46&keywords=gtx+1060
https://www.amazon.de/03-...sr=8-53&keywords=gtx+1060
https://www.amazon.de/Pal...arp_d_product_top?ie=UTF8

Allemaal met een gratis code voor rocket league

Liggen binnen 3 dagen op de mat
De links doen het niet :P

• Kadardar
ryanP schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:44:
[...]

Onee niks mis met Palit (denk ik) ken het merk gewoon niet.
Ik ben een groentje hier op tweakers hoor dus heb zeker nog niet alles liggen.
Zou er moeite zijn met aansluiten van die palit dan?
Er is mij ooit verteld dat Palit even goed als merk is als Asus alleen minder gul ;) Mijn enige ervaring heeft mij geen problemen er mee gebracht.

Wat betreft de verloopjes, vaak zijn dit verloops zoals DVI naar hdmi bijv. Maar geloof dta je één heel scherm hebt uit je vorige post dus die hdmi kabel gaat er wel in :)

[ Voor 15% gewijzigd door Kadardar op 20-09-2017 16:48 ]

• ryanP
Kadardar schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:47:
[...]

Er is mij ooit verteld dat Palit even goed als merk is als Asus alleen minder gul ;) Mijn enige ervaring heeft mij geen problemen er mee gebracht.

Wat betreft de verloopjes, vaak zijn dit verloops zoals DVI naar hdmi bijv. Maar geloof dta je één heel scherm hebt uit je vorige post dus die hdmi kabel gaat er wel in :)
Oohh ja ik heb er 2 eigenlijk. maar dat tweede beeldscherm stelt niks voor en is DVI aangesloten.
Dacht niet dat het erg boeiend was om bij te zetten :p

• Kadardar
ryanP schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:55:
[...]

Oohh ja ik heb er 2 eigenlijk. maar dat tweede beeldscherm stelt niks voor en is DVI aangesloten.
Dacht niet dat het erg boeiend was om bij te zetten :p
Zolang de connectors erop zitten komt het wel goed denk ik. Worst case deelt de DVI met HDMI en kan je ze niet gelijktijdig gebruiken, dan moet je een displayport naar HDMI kopen om het op te lossen.

• ryanP
Kadardar schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:58:
[...]

Zolang de connectors erop zitten komt het wel goed denk ik. Worst case deelt de DVI met HDMI en kan je ze niet gelijktijdig gebruiken, dan moet je een displayport naar HDMI kopen om het op te lossen.
Jaa tijdelijk 1 beeldscherm is ook geen ramp. Bedankt!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-02 10:34
Heb ze even aangepast..sry :)
Pagina: 1