Oplossing gezocht voor back-uppen foto's reis

Pagina: 1
Acties:

• Astr0blaster
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-09 18:02
Hi Tweakers,

Vanaf november ga ik reizen voor 7 maanden door Azië, hartstikke leuk! Ik wil tijdens mijn reis ook foto's maken met mijn DSLR. Ik verwacht tijdens mijn reis tussen de 7000 en 10.000 foto's te maken. Aardig wat. Naast nadat ik meerdere SD-kaartjes(SDXC / SDHC) wil gaan halen, wil ik uiteraard ook mijn foto's back-uppen. Ik ben in feite niet van plan om een laptop of iets mee te nemen.

Ik heb een Stack-account, maar het internet is vrij waardeloos op veel plekken, dus dit durf ik niet aan als primaire back-up locatie. Ook de locale computers vertrouwen daar durf ik niet, omdat ik heb gehoord dat er nogal vaak virussen en andere malware op staat. Ik heb overigens al een LaCie Rugged (1tb) externe HDD.

Ik heb uren zitten zoeken op het internet, maar ik ben aardig radeloos wat een goede oplossing is.

Ik zoek een?
Oplossing op mijn foto's te kunnen back-uppen.

Wat is je budget?
Het liefst onder de 50 euro. 150 is de absolute max. (of iemand moet echt met de ultieme tip komen). Veel apparaten (zoals de Gnarbox) vind ik vrij prijzig, vooral omdat ik ze na deze reis waarschijnlijk toch nooit meer gebruik.

Wat heb ik zelf al bedacht?
De oplossingen die ik zelf bedacht hebben zijn een WD My Passport Wireless Pro 2TB (209 euro), deze kan ik dan tenminste na de reis nog als externe HDD gebruiken, maar ik vind hem wel aardig prijzig, vooral zonde omdat ik al een speciale externe HDD gekocht. Daarnaast heb ik ook gekeken naar OtG, mijn telefoon (OnePlus3T) ondersteunt dit, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe ik dit zou kunnen oplossen? Of zijn er kleine laptops / netbooks / tablets voor +/- 200 euro beschikbaar die ik zou kunnen gebruiken voor mijn probleem? (dan kan ik ook gelijk blogs typen :) )

Wie heeft een goede én betaalbare oplossing voor me?

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Astr0blaster op 20-09-2017 14:31 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

10.000 foto's op 640x480 schieten of op 51 megapixels? Dat scheelt nogal in opslagcapaciteit, eventuele upload, etc.

Aangezien Azië niet bestaat (of lastig te duiden is), zou het handig zijn om te weten waar je heen gaat. In een land als Zuid-Korea zijn de internetsnelheden over het algemeen prima en kan je best een aantal GB uploaden in een uurtje. Zit je daarentegen in de jungle van Vietnam, dan zal je misschien wel IP68-gecertificeerde opslag mee moeten slepen.

En waarom is een Gnarbox niks? Je geeft zelf aan dat een WDC USB-disk eventueel een optie is want die kan je later nog gebruiken. Een Gnarbox kan je (zeker voor die 7 maanden aan handigheid) toch na terugkomst op https://tweakers.net/aanbod/ zetten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:53
Western digital wireless passport pro in de smaken vanaf 1TB.
Die heeft een eigen accu voor een x aantal uur.
Kan foto's van de SD of CF trekken naar zijn geheugen etc.
Heeft streaming functies, maar dat lijkt me wat minder van belang voor je doeleinden.
product: WD My Passport Wireless Pro

En iemand heeft op V&A de grotere variant voor een kleinere prijs:
V&A aangeboden: WD My Passport Wireless Pro 2TB

Hier heb ik zelf naar gekeken als imagetank oplossing met Plex functies voor het streamen van video tijdens een reis naar vakantie bestemmingen voor onze dochter en mijn vrouw. Uiteindelijk het imagetank gebeuren laten varen en gegaan voor een pi. (lang verhaal).
Met een pi is het overigens ook te regelen, maar kost wat meer tijd om in te regelen en goed werkend te krijgen.

[ Voor 62% gewijzigd door Arunia op 20-09-2017 14:40 ]

• Astr0blaster
MAX3400 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:34:
10.000 foto's op 640x480 schieten of op 51 megapixels? Dat scheelt nogal in opslagcapaciteit, eventuele upload, etc.

Aangezien Azië niet bestaat (of lastig te duiden is), zou het handig zijn om te weten waar je heen gaat. In een land als Zuid-Korea zijn de internetsnelheden over het algemeen prima en kan je best een aantal GB uploaden in een uurtje. Zit je daarentegen in de jungle van Vietnam, dan zal je misschien wel IP68-gecertificeerde opslag mee moeten slepen.

En waarom is een Gnarbox niks? Je geeft zelf aan dat een WDC USB-disk eventueel een optie is want die kan je later nog gebruiken. Een Gnarbox kan je (zeker voor die 7 maanden aan handigheid) toch na terugkomst op https://tweakers.net/aanbod/ zetten?
Alles in raw, hoogste kwaliteit mogelijk En ZO-Azië, denk aan Vietnam, Myanmar, Laos etc. Ik vind 200 euro uitgeven geen ramp, maar liever niet als het niet hoeft. En kan ik voor dat geld beter niet een Chromebook of iets kopen? Is maar 20 euro duurder: ik kan dan m'n huidige externe HDD gebruiken én ik heb een manier om te typen.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:42
met USB OTG kan je een hub, cardreader en een externe disk aan je telefoon knopen en zo de foto's overzetten. Bedenk wel, als je je tas verliest, of ie gestolen wordt, ben je alsnog alles kwijt. Een backupje naar een Google Drive, Dropbox, etc is dan een stuk effectiever.

• Astr0blaster
borft schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:45:
met USB OTG kan je een hub, cardreader en een externe disk aan je telefoon knopen en zo de foto's overzetten. Bedenk wel, als je je tas verliest, of ie gestolen wordt, ben je alsnog alles kwijt. Een backupje naar een Google Drive, Dropbox, etc is dan een stuk effectiever.
Zou ik hiervoor een hub met externe voeding voor moeten hebben, omdat het anders te zwaar is voor de OP3T? En heb ik geen speciale nodig, omdat OP3T USB-C gebruikt?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
USB OTG inderdaad.
Je telefoon ziet gewoon de opslaglocatie die je via USB hebt gekoppeld, net zoals een SD-kaart in de telefoon.

Vervolgens gewoon via telefoon copy/pasten.

Maar als het je qua gewicht niet uit maakt zou ik gewoon een goedkoop netbookje meenemen. 2e hands kan evt. ook, die kun je namelijk zonder al teveel verlies weer verkopen.

• Astr0blaster
defusion schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:51:
USB OTG inderdaad.
Je telefoon ziet gewoon de opslaglocatie die je via USB hebt gekoppeld, net zoals een SD-kaart in de telefoon.

Vervolgens gewoon via telefoon copy/pasten.

Maar als het je qua gewicht niet uit maakt zou ik gewoon een goedkoop netbookje meenemen. 2e hands kan evt. ook, die kun je namelijk zonder al teveel verlies weer verkopen.
Thanks, ik ben echt een leek betreft hardware. Wat is aan te raden?

Is dit bijvoorbeeld iets?
product: Asus Transformer Book T100TA
pricewatch: Acer Aspire One 10 S1002-13W5

Of een Chromebook? pricewatch: Acer Chromebook 11 CB3-131-C2E2
Pagina: 1