Vraag

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-09 16:15
Op het moment sta ik onder contract bij bedrijf X (0 uren contract) en heb hier destijds mijn loonbelasting formulier voor ingevuld. Ik heb op dit formulier geschreven dat zij mijn loonheffingskorting toepassen tot 1-1-2018. Echter werk ik op dit moment bij bedrijf Y. Ik heb op dit moment geen zaken meer met bedrijf X en krijg hier ook geen loon meer van.

Van bedrijf Y kreeg ik de vraag om mijn loonbelastings formulier in te vullen.
Mijn vraag is dus als volgt. Moet ik bij mijn loonheffingskorting de datum invullen van het ingaan van mijn nieuwe baan of moet ik dit op 1-1-2018 laten staan?

Alvast bedankt voor de tips!

Beste antwoord (via Bolko op 20-09-2017 12:59)

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
iambolko schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:52:
Op het moment sta ik onder contract bij bedrijf X (0 uren contract) en heb hier destijds mijn loonbelasting formulier voor ingevuld. Ik heb op dit formulier geschreven dat zij mijn loonheffingskorting toepassen tot 1-1-2018. Echter werk ik op dit moment bij bedrijf Y. Ik heb op dit moment geen zaken meer met bedrijf X en krijg hier ook geen loon meer van.

Mijn vraag is dus als volgt. Moet ik bij mijn loonheffingskorting de datum invullen van het ingaan van mijn nieuwe baan of moet ik dit op 1-1-2018 laten staan?

Gewoon nu in laten gaan bij Y. Als je van bedrijf X geen salaris meer ontvangt, maakt het niet uit of je het wel of niet doorgeeft aan bedrijf X.
Waarom je het normaal gesproken niet bij 2 bedrijven tegelijk wilt hebben is dat je dan bij je aangifte volgend jaar veel terug zou moeten betalen. Aangezien je bij X toch niets meer verdiend maakt dat helemaal niks uit.

Alle reacties

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Je moet het uitzetten bij bedrijf X en aanzetten bij bedrijf Y. En dat laten aansluiten dan natuurlijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Nu online
iambolko schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:52:

Gewoon nu in laten gaan bij Y. Als je van bedrijf X geen salaris meer ontvangt, maakt het niet uit of je het wel of niet doorgeeft aan bedrijf X.
Waarom je het normaal gesproken niet bij 2 bedrijven tegelijk wilt hebben is dat je dan bij je aangifte volgend jaar veel terug zou moeten betalen. Aangezien je bij X toch niets meer verdiend maakt dat helemaal niks uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-09 16:15
Nuevocasa schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:58:
[...]

Super, Ik kon dit echt nergens op internet vinden raar genoeg? Bedankt voor het antwoord!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Nuevocasa schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:58:
[...]

Ik zou het voor de zekerheid toch uitzetten bij X. Of zeker weten dat je dat niet vergeet te doen als je toch weer wel uren gaat maken voor bedrijf X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Nu online
zoenvisje schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:02:
[...]

Ik zou het voor de zekerheid toch uitzetten bij X. Of zeker weten dat je dat niet vergeet te doen als je toch weer wel uren gaat maken voor bedrijf X.
Als je mogelijk weer uren gaat maken is het wel handig idd, dan vergeet je het iig niet. Het punt is dat de belastingdienst het verder niet uit maakt wat je doet ;) Het kan alleen vervelend voor je zelf zijn wanneer je de belastingaangifte moet doen en je bij beide de korting hebt gehad. Dat wordt dan dokken :9
Pagina: 1