• dvr1207
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-07 15:48
Ik ben opzoek om naast mijn huidige werk een opleiding, cursus of door middel van e-learning een papiertje of certificaat te halen op het gebied van c# .NET. En eventueel daarna ook op andere development gebieden

Het grotendeel van mijn kennis heb ik nu vergaard door 'self-learning' en door de werkzaamheden die ik doe op mijn huidige werk. En wil graag een papiertje halen, zodat ik ook sterker sta met eventueele toekomstige sollicitaties.

Nu ken ik sites zoals https://www.pluralsight.com/ en https://www.codeschool.com/, en deze leken mij wel intressant.

Ik vroeg mij dus af of jullie nog tips of (erkende) cursussen en/of websites aanbevelen.

Alvast dank!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:30
Microsoft biedt ook certificaten aan misschien iets om naar te kijken. Maar een certificaat zegt tegenwoordig niet heel veel, als je nu een baan hebt in de sector hebt waar je verder wilt en je hebt nog geen HBO diploma zou dat eerder helpen die te halen. Verder is ervaring belangrijk en is het aanbod schaars dus als je goed bent in je vak kom je wel ver.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
codeacademy vond ik zelf erg prettig.

I have stability. The ability to stab.

• dvr1207
Ik heb een HBO Multimedia Design diploma, en heb eigenlijk altijd wel interesse gehad in het programmeren. Die interesse is sinds ik werk eigenlijk groter geworden dan waar ik eigenlijk voor in de schoolbanken heb gezeten. Opnieuw een HBO opleiding, bijv. Informatica volgen zie ik eigenlijk niet zo zitten, tijd-technisch gezien.

Zat zelf te denken om dan PluralSight o.i.d dergelijks te doen, en dan bij Microsoft certificaten los te behalen.

In ieder geval dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 11:03
Vergis je daar niet in...we zien veel topics langskomen van mensen die dit plan ook hebben en dan verwachten developer te kunnen worden. Certificaten =\= HBO software development.

• dvr1207
Ik verwacht ook niet "even" een top developer te worden die alles weet. En snap ook wel dat een certificaat niet gelijk staat aan een studie. 8)7

Maar ben meer opzoek naar een manier om aan te geven (op bijv. mijn cv) dat ik dat het aspect C# .NET beheers, en dat ik mijzelf verder aan het ontwikkelen ben.

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 11:03
Een goed streven. Ik wil alleen maar aangeven dat je niet sterker gaat staan in sollicitaties op software development gebied, tenzij je al software developer bent. Ik kreeg de indruk dat je de overstap naar zo een soort functie op termijn wilt maken. Als dat niet het doel is, heb ik niks gezegd :-)

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Ik heb hier geen ervaring mee, maar je zou ook eens kunnen kijken naar een coding bootcamp. Dit zijn redelijk intensieve "cursussen" van rond de 2-3 maanden en stomen je in sneltreinvaart heel gericht klaar voor een job als programmeur. In 2 maanden kan je natuurlijk niet net zoveel doen als in een 4/5-jarige studie, maar ze lijken toch redelijk effectief te zijn. Ze zijn overigens wel duur (10,000 USD voor 2 maandjes...)

Het lijkt toch wel vooral nog iets Amerikaans te zijn, dus ik vraag me af hoe Nederlandse werkgevers hier tegen over staan, maar wellicht interessant om eens te onderzoeken.

Verder is pluralsight (betaald) echt top. De kwaliteit van de content daar is vaak hoger dan de colleges die ik op de universiteit had.

Je hebt zelfs bootcamps die gratis zijn tot je een baan hebt (en dan nemen ze een deel van je salaris): https://lambdaschool.com/. Of dat een goede deal is mag je zelf invullen... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Greencap op 20-09-2017 16:59 ]

Pagina: 1