• Kletser
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-10-2023
Beste Tweakers

Ik vroeg me af wat een deftige budgetvriendelijke smartphone was (prijscategorie 0-300, misschien 350 euro).
Het zit namelijk zo: Heb heel lang de One+ X gehad (jaren meegegaan) maar deze heb ik perongeluk laten vallen en het gehele scherm werkte niet meer.

Nadien overgeschakelt naar budgetsmartphone WileyFox Swift 2X, hier ook super tevreden over maar deze viel jammer genoeg gisteren tijdens het fietsen uit m'n broekzak en ik vrees dat er zelfs een auto is overgereden.

Nu ik een smaakje heb gehad van deze immens budgetvriendelijke GSM, wil ik niet meer terug. De Wileyfox heeft me 200 euro gekost en had er zeer weinig problemen mee (buiten dat PokémonGo een beetje haperde).

Dus uiteraard na een beetje browsen van het internet heb ik een aantal smartphones ontdekt die ook budgetvriendelijk zijn en blijkbaar 'super'specs hebben. (Waaronder ook categorie: Smartphones )

Deze zijn o.a. de
Moto G5 Plus (evt. Moto G5s Plus, hoewel ik deze enkel op één bepaalde website vond);
Lenovo P2;
Wileyfox Swift 2/2+/2X;
En zelfs eventueel de iPhone SE?
Ook op de site van Tweakers zelf, zou de Samsung Galaxy A5 de beste budgetphone zijn, hoewel ik op andere websites hier weinig van lees.

Ik geraak er eerlijk gezegd wel niet goed uit welke smartphone ik het best kan nemen. Heb al heel veel gehoord over de Moto G5 maar het lijkt me een beetje een clunky design...

Anyway, als jullie me zouden willen helpen, shoot! :*)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik verplaats je topic even naar de goede sectie. AND -> MAA.

offtopic:
Welke telefoon je ook neemt. Ik denk dat het verstandig is om er een fatsoenlijk hoesje bij te kopen :P

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:47
Lenovo P2 bevalt mij goed, vingerafdrukscanner, NFC en gigantische accu die heeeeel veel voordeel biedt. en schappelijk geprijsd.

Verwijderd

Ik zelf werk in een bedrijf waar veel Samsung A5 worden uitgeleverd aan de medewerkers, puur omdat die meer mogelijkheden heeft als de iPhone SE.
Privé zou ik altijd voor de iPhone gaan, omdat ik daarmee ben opgegroeid als het ware. En naast dat ook simpel en makkelijk is!
Moto G5 niet echt gebruikt noch gezien in mijn omgeving.

iPhone SE 16GB :
pricewatch: Apple iPhone SE 16GB Grijs

iPhone SE 32GB:
pricewatch: Apple iPhone SE 32GB Grijs

Pak en beet 50 euro kwa prijs verschil.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:24
Sta je open voor het importeren (vanuit China) van een telefoon?
Bijv een Xiaomi Mi Note 4X o.i.d.

Strava & Untappd - Do not combine!

• Kletser
Raznov schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:50:
Sta je open voor het importeren (vanuit China) van een telefoon?
Bijv een Xiaomi Mi Note 4X o.i.d.
Liever niet, tenzij deze natuurlijk een immens voordeel levert tegenover de andere budgetphones :p

• Raznov
https://www.banggood.com/...Smartphone-p-1148122.html
Voordeel vooral in prijs / specs verhouding. Nadeel is garantie, 4G werkt niet (optimaal) bij iedere provider, je zal een andere ROM er op moeten/kunnen zetten (standaard levering is vaak niet de EU rom en bevat wat rommel), en mogelijke belasting/importheffing (alhoewel dit met de juiste shipping methode bij bijv. banggood niet relevant is).

edit:my bad, had degene zonder B20 gelinkt. Deze is op dit moment n.o.v. maar vanaf 30 sept wel weer.

[ Voor 13% gewijzigd door Raznov op 20-09-2017 12:40 ]

• Kletser
Hmm dan ga ik dat risico niet echt nemen.

De Huawei P10 Lite is ook toegevoegd aan m'n lijstje vanaf nu :p

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-10 10:46
Het is een beetje lastig om advies te geven als we niet weten wat je wensen zijn (behalve prijs)
Kun je even aangeven wat voor jou minimale wensen zijn (o.a. schermgrootte, besturingssysteem, geheugen, etc)

Ik denk dat stootvast ook bij je wensenlijst past :P

• Kletser
Oeps! Mijn excuses.

Liefst zou ik een smartphone willen met een degelijke schermgrootte, de Moto G5 lijkt me een beetje een te klein schermpje hebben, of dit zo is weet ik eigenlijk niet?)
Besturingssysteem Android (hoewel de iPhone SE me ook wel aanspreekt, IOS is nochtans wel zeer gebruiksvriendelijk)
Geheugen: 32GB+
RAM: 3 of 4GB+
En een vrij strak/smooth design, geen clunky.

Ken zelf vrijwel weinig van smartphone specs om eerlijk te zijn als je nog vragen hebt, feel free to shoot :p

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:18
Ik heb altijd iPhones gehad en sinds een jaar en een dag de Huawei P9 lite. Is mij zeer goed bevallen.

De EMUI skin vind ik erg meevallen. Ik gebruik wel Nova launcher.

Alleen geen 5 GHz en maar 16 GB. Also je dat wilt dan zou je de P10 lite kunnen overwegen.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:07
Raznov schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:56:
https://www.banggood.com/...Light-BLue-p-1173777.html
Voordeel vooral in prijs / specs verhouding. Nadeel is garantie, 4G werkt niet (optimaal) bij iedere provider, je zal een andere ROM er op moeten/kunnen zetten (standaard levering is vaak niet de EU rom en bevat wat rommel), en mogelijke belasting/importheffing (alhoewel dit met de juiste shipping methode bij bijv. banggood niet relevant is).
Je kunt dan beter deze aanraden:
https://www.banggood.com/...1129991.html?rmmds=search

Beschikt over de band 20 om gebruik te maken van 4G.
Kletser schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:08:

Liefst zou ik een smartphone willen met een degelijke schermgrootte, de Moto G5 lijkt me een beetje een te klein schermpje hebben, of dit zo is weet ik eigenlijk niet?)
Besturingssysteem Android (hoewel de iPhone SE me ook wel aanspreekt, IOS is nochtans wel zeer gebruiksvriendelijk)
Geheugen: 32GB+
RAM: 3 of 4GB+
En een vrij strak/smooth design, geen clunky.

Ken zelf vrijwel weinig van smartphone specs om eerlijk te zijn als je nog vragen hebt, feel free to shoot :p
Schermgrootte 5.5'' neem ik aan?
de aangeraden Xiaomi redmi note 4 is een uitstekende keuze.
Neem dan in ieder geval de internationale editie (zie hierboven) zodat je 4g volledig kunt benutten.
Voordeel van de Xiaomi tov de door jou genoemde toestellen:
- Flink goedkoper
- Goede ondersteuning op updates

Als ik zie waarom je een nieuw toestel nodig hebt, het kapot laten vallen, neemt het nadeel van de garantie ook weg. Voor dat geld koop je dan gewoon weer een nieuwe ipv bijvoorbeeld de Lenovo P2

Verder is het toestel ook te verkrijgen bij Belsimpel:
https://www.belsimpel.nl/...te-4-32gb-grey/abonnement

En lees het topic erover eens door voor de ervaringen:
[Xiaomi Redmi Note 4 / MediaTek] Ervaringen & Discussie

• Kletser
Zou ik dan ook niet beter voor de Xiaomi 4 64gb 4gb ram variant kunnen gaan?

• Raznov
Purehz schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:28:
[...]
Je kunt dan beter deze aanraden:
https://www.banggood.com/...1129991.html?rmmds=search

Beschikt over de band 20 om gebruik te maken van 4G.
Mijn fout 8)7 , heb mijn link aangepast naar https://www.banggood.com/...Smartphone-p-1148122.html.
Voordeel van die bij belsimpel is wel dat je NL garantie hebt, maar vraag mij dan weer af wat voor ROM er op staat en mocht je die willen vervangen hoe het dan met de garantie zit.

• Purehz
Kletser schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:35:
Zou ik dan ook niet beter voor de Xiaomi 4 64gb 4gb ram variant kunnen gaan?
Die is wat lastiger te vinden met band 20 (voor 4G). Verder is het geheugen uitbreidbaar.
Hier is de 64 GB + 4GB Ram variant vanuit EU-warehouse te bestellen:
https://www.ibuygou.com/p...cta-core-2-0ghz-8880.html

Iets duurder, maar daarvoor krijg je dus 4 ipv 3GB ram & 64GB ipv 32GB opslag.

• Kletser
Mijn huidig buikgevoel zegt de Huawei P10 Lite, heel misschien de Lenovo P2?

• Raznov
Die keuze kan je alleen zelf maken. Als je ze naast elkaar zet zit er verschil in scherm (grootte en type), batterij en processor.

• Kletser
Oké, toch maar de Lenovo P2. Heeft veel meer voordelen dan de Huawei.
Op YouTube ook net een filmpje gezien waarbij de Lenovo P2 'veel' sneller dan de Huawei.

• Purehz
Als de keuze tussen P10 lite en Lenovo P2 is zou ik ook altijd voor de P2 gaan.
Maar die keuze is dan vooral op de grotere batterij gebaseerd.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanuit mijn ervaring kan ik in ieder geval Motorola aanraden. De standaard smartphones die ik momenteel aan mijn users uitlever is de Moto G4 of G5 (al naar gelang wat het interessantst is op het moment dat ik er weer een handjevol bestel). Zeer goede prijs-kwaliteit-verhouding!

[ Voor 19% gewijzigd door Mx. Alba op 20-09-2017 16:51 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:19
Kletser schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:42:
Oké, toch maar de Lenovo P2. Heeft veel meer voordelen dan de Huawei.
Op YouTube ook net een filmpje gezien waarbij de Lenovo P2 'veel' sneller dan de Huawei.
Helaas is de camera van de P2 een stuk slechter. Ik zou sowieso bij Huawei weg blijven in dit segnement ivm met de lage specs en een hele zware skins. Nu moet dat nog redelijk goed gaan met een Snapdragon 625. Maar geel Huaweis hebben een stuk zwakkere A53 CPU.

Daarnaast raad ik nog steeds de Moto G5 plus aan voor dit budget.
Pagina: 1