Meerprijs ingebouwde cruisecontrol

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 11:08
Als je op Marktplaats of Speurders je auto wil verkopen kun je extra opties op de auto opgeven. Ik mis echter de optie Cruisecontrol. Is dat bewust gedaan? In mijn geval gaat het om een cruisecontrol ingebouwd door de fabriek. Wat kun je als meerprijs rekenen als er zoiets in je auto zit? Ik zie diverse bedragen voorbij komen op internet maar dat gaat over achteraf inbouwen.

Mijn auto is een Ford Fiësta Ghia uit 2010.

Beste antwoord (via be3a18 op 20-09-2017 11:02)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

be3a18 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:58:
[...]

Wat is weinig? Het levert toch wel iets op?
Nee, amper. Bot gezegd; als ik nu een nieuwe Ford koop, kost een heel pakket incl cruisecontrol me 600 euro bij de dealer. Daar zitten 4 "onderdelen" in. Dus grofweg; 150 Euro per onderdeel. Dat spul is na 3 tot 5 jaar uit garantie (Ford/fabriek) dus dan is het voor Ford afgeschreven naar 0 Euro.

Jouw auto is 2 jaar ouder dan de fabrieksgarantie. Grote kans dat een geinteresseerde in jouw auto die hele cruisecontrol voor lief neemt en wel/niet ooit gaat gebruiken. Als je dus over tientjes wakker ligt voor iets wat eigenlijk niets meer waard is (naar mijn mening), dan kom je bedrogen uit als je je auto op Marktplaats wil gaan verkopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Anoniem: 472287

Weinig. Gewoon kijken wat een soortgelijke wagen kost....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat de gek ervoor geeft.
Prijzen van 2e hands auto's zijn erg lastig te vergelijken. Ze hebben immers nooit dezelfde kilometerstand, onderhoudsgeschiedenis en gebruik door de vorige eigenaar. Pak het gemiddelde van een groot aantal auto's die vergelijkbaar zijn aan de jouwe, en hanteer dat als prijs. Dat is denk ik de beste optie.

• be3a18
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:56:
Weinig. Gewoon kijken wat een soortgelijke wagen kost....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-04 16:30

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Ehh ?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m5wjaar.png

[ Voor 18% gewijzigd door 0stone0 op 20-09-2017 10:59 ]

"~~Linux is only free if your time has no value"

• be3a18
Dit scherm kom ik dus niet tegen bij Marktplaats en/of Speurders.

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-05 20:39
Je vraagprijs kun je het in meenemen, maar je zet het toch niet gespecificeerd neer waarop je de vraagprijs baseert?

uiteindelijk is de koper die bepaald wat het waard is en ik denk dat die meer kijkt naar kilometerstand / bouwjaar / staat van de auto etc.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 17:09
[...]

Opties op een auto hebben zeker bij wat oudere auto's weinig meerwaarde meer op de restprijs. Tenzij je iemand treft die perse zijn/haar portemonnee daar voor wil open trekken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-04 16:30

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Die screenshot heb ik net genomen van Marktplaats.

Bovenaan de pagina vind je een optie genaamd Uitgebreid zoeken

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]

Nee, amper. Bot gezegd; als ik nu een nieuwe Ford koop, kost een heel pakket incl cruisecontrol me 600 euro bij de dealer. Daar zitten 4 "onderdelen" in. Dus grofweg; 150 Euro per onderdeel. Dat spul is na 3 tot 5 jaar uit garantie (Ford/fabriek) dus dan is het voor Ford afgeschreven naar 0 Euro.

Jouw auto is 2 jaar ouder dan de fabrieksgarantie. Grote kans dat een geinteresseerde in jouw auto die hele cruisecontrol voor lief neemt en wel/niet ooit gaat gebruiken. Als je dus over tientjes wakker ligt voor iets wat eigenlijk niets meer waard is (naar mijn mening), dan kom je bedrogen uit als je je auto op Marktplaats wil gaan verkopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
be3a18 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:00:
Dit scherm kom ik dus niet tegen bij Marktplaats en/of Speurders.
Zet je adblock eens uit, Probeer het dan nog eens.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MAX3400 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:02:
[...]

Het hangt enorm van het type auto af. Auto's bedoeld voor langere afstanden zonder cruise control zullen toch lastiger te verkopen zijn dan auto's die wel cruise control hebben.
Ik zelf zou altijd voor cruise control kiezen als ik die keuze heb en daar wil ik best extra voor betalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Tsurany schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:53:
[...]

Het hangt enorm van het type auto af. Auto's bedoeld voor langere afstanden zonder cruise control zullen toch lastiger te verkopen zijn dan auto's die wel cruise control hebben.
Ik zelf zou altijd voor cruise control kiezen als ik die keuze heb en daar wil ik best extra voor betalen.
Dat kan inderdaad kloppen, maar dan nog is het lastig daar een prijs aan te hangen van X bedrag in euro's als in ik maak de auto 150 euro duurder want er zit CC op. Je kan niet altijd stellen Auto X kost €3000, dus de mijne met CC zal dan wel €3150 opbrengen. Bij auto's is het veel sneller kijk naar wat vergelijkbare auto's kosten (KM stand, onderhoud en opties) en ga +- op die prijs zitten als je hem voor dat bedrag kwijt zou willen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dennism schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:17:
[...]

Dat kan inderdaad kloppen, maar dan nog is het lastig daar een prijs aan te hangen van X bedrag in euro's als in ik maak de auto 150 euro duurder want er zit CC op. Je kan niet altijd stellen Auto X kost €3000, dus de mijne met CC zal dan wel €3150 opbrengen. Bij auto's is het veel sneller kijk naar wat vergelijkbare auto's kosten (KM stand, onderhoud en opties) en ga +- op die prijs zitten als je hem voor dat bedrag kwijt zou willen.
Eens, het is erg lastig daar een directe prijs aan te hangen. Hangt ook sterk af van de doelgroep, bij een Twingo is Cruise Control wat minder relevant dan een BMW 6 series. Die laatsten zijn toch bedoeld voor langere afstanden en dan is het ontbreken van Cruise Control een groter gebrek.

Blijft toch natte vinger werk, prijzen voor tweedehands auto's.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien dit meer over auto's en de marktwaarde gaat, geef ik dit topic een schopje richting VV.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:19

Tomatoman

Fulltime prutser

Tsurany schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:53:
[...]

Bij een basale optie zoals cruise control (die op veel auto's standaard is), laten kopers die per se een auto met cruise control willen simpelweg alle exemplaren staan die er niet mee zijn uitgerust - het is niet voor niets een selectiecriterium op autoverkoopsites. En alle kopers die cruise control wel prettig maar niet noodzakelijk vinden, gaan gewoon net wat eerder een auto met cruise control bekijken dan een vergelijkbaar exemplaar zonder CC. Ik ben het met Tsurany eens dat de aanwezigheid van de optie invloed kan hebben op de verkoopbaarheid van de auto. De invloed op de prijs is niet meetbaar.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1