Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Gegevens overzichtelijk opslaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop er al jaren tegen aan dat gegevens van verschillende scholen niet actueel of direct voor handen is. Ik ben eigenlijk opzoek naar een mogelijkheid om per school van allerlei gegevens overzichtelijk op te slaan. Je moet dan denken aan plattegronden, router en switch backupbestanden, wachtwoorden, ip adressen, aantal pc's, aantal digiborden met serienummer.... Enz. Enz. Het zou bijvoorbeeld in een Excel kunnen met tabbladen maar misschien is er een betere methode. In een Excel kan bijvoorbeeld geen bijlage van firmware geplaatst worden

Suggesties?

Mvg,
Don

Ps* ik weet niet zeker of dit het juiste board is om deze vraag te stellen.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

_O- Wachtwoorden & Excel...

Maar als je al jaren op zoek bent, neem ik aan dat je al bepaalde software gebruikt? Welke is dat en waarom voldoet het niet? Hoe doen andere scholen / instituten dat; zijn er bepaalde tips/hints van overkoepelende organisaties? Wat zegt de systeembeheerder / pandbeheerder van jouw vragen?

Je doet ook aanames die niet waar zijn; in Excel kan je heeeeel goed linken naar van alles en nog wat. Natuurlijk ga je geen firmware in een sheet opslaan. Dan wordt je XSLX na een paar dagen inventariseren ineens 9GB wat me onwerkbaar/onwenselijk lijkt.

Oftewel; pas je startpost eens aan met relevante informatie en eigen/gevonden inzet/oplossingen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Wellicht dat Microsoft OneNote is wat je zoekt.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Hmm, als ik het goed begrijp wil je dus alle ICT-resources van verschillende locaties (scholen, bedrijven e.d.) overzichtelijk in beeld krijgen?

Hyperlinks naar externe bestanden geen goed idee?

Je moet je ook afvragen: Hoe vaak zal je die bestanden nodig hebben? Hoe vaak moet je opnieuw firmware flashen, en is het nodig om dat dus voor elk apparaat apart te noteren? Of zou je ook een naming convention kunnen aanhouden in je bestandsstructuur zoals 'Firmware_2017_20_09_Router_Verdieping1'? Dit geldt al helemaal voor backupbestanden.

Denk er ook aan dat alle wachtwoorden van alle scholen misschien niet het beste idee is IVM beveiliging. Daar kan je beter een beveiligde wachtwoordkluis per school voor gebruiken. Net als de netwerkgegevens die je waarschijnlijk het liefst per school wilt openen, zodat je niet door de gegevens van tig scholen heen moet om bij 1 school te komen. En je bent nooit op 2 scholen tegelijk bezig.