Android app om foto's op cloud server te bekijken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:55
Heeft iemand wellicht een suggestie voor een Android app waarmee ik door mijn foto's op mijn persoonlijke TransIP STACK kan browsen zonder ze te downloaden?

Ik wil ze kunnen bekijken en eventueel incidenteel downloaden/delen, maar ze niet lokaal op mijn Android telefoon hebben. Het zijn er inmiddels teveel om lokaal te houden en ik wil ze niet bij Google uploaden/backuppen.

Ik heb zelf inmiddels Quickpic geprobeerd en ook app van STACK zelf, maar Quickpic heeft sinds een overname een wat dubieus imago en de STACK app gaat iedere keer opnieuw indexeren wat het erg traag maakt. Vandaar dat ik op zoek ben naar andere opties die verbinding kunnen maken met STACK (webdav of soort van owncloud/nextcloud verbinding opties).

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

[ Voor 29% gewijzigd door Falco op 20-09-2017 10:13 ]

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Falco welke apps heb je zelf al gevonden en geprobeerd? Op Tweakers wordt een beetje meer eigen inzet verwacht dan je nu hebt laten zien. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Kun je dus je openingspost aanpassen?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Je verwacht het niet .... 7(8)7

Stack in Google Playstore

Gewoon automatische uploads uitzetten

[ Voor 12% gewijzigd door Switchie op 20-09-2017 10:15 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• rens-br

rens-br

Ik snap de vraag van @Falco prima. Stack heeft inderdaad een app, maar op het moment dat je daar afbeeldingen wilt bekijken, worden de afbeeldingen stuk voor stuk gedownload. Buiten het feit dat het best lang duurt, neemt het ook gewoon ruimte in.

Bij bijvoorbeeld Dropbox krijg je alleen een thumbnail / voorbeeld te zien en wordt de afbeelding niet gedownload.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 20-09-2017 10:29 ]

• Falco
rens-br schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:28:
[...]

Ik snap de vraag van @Falco prima. Stack heeft inderdaad een app, maar op het moment dat je daar afbeeldingen wilt bekijken, worden de afbeeldingen stuk voor stuk gedownload. Buiten het feit dat het best lang duurt, neemt het ook gewoon ruimte in.

Bij bijvoorbeeld Dropbox krijg je alleen een thumbnail / voorbeeld te zien en wordt de afbeelding niet gedownload.
Ja, precies de STACK app heb ik voor de backup zelf. Maar ik zoek inderdaad een app die de foto's indexeert en alleen tumbnails laat zien. En met de mogelijkheid het origineel eventueel te downloaden om te delen etc. De STACK app voldoet eigenlijk niet als foto viewer.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
Falco schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:03:

Ik heb zelf inmiddels Quickpic geprobeerd en ook app van STACK zelf, maar Quickpic heeft sinds een overname een wat dubieus imago
Hier was ik niet van op de hoogte. Heb je hier een bron van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Falco schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:31:
Ja, precies de STACK app heb ik voor de backup zelf. Maar ik zoek inderdaad een app die de foto's indexeert en alleen tumbnails laat zien. En met de mogelijkheid het origineel eventueel te downloaden om te delen etc. De STACK app voldoet eigenlijk niet als foto viewer.
Ik heb net STACK via webdav toegevoegd aan Google Play: Solid Explorer File Manager en dan kan je wel de afbeeldingen bekijken, zonder te downloaden.
Ryan_ schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:33:
Hier was ik niet van op de hoogte. Heb je hier een bron van?
Het is overgenomen door Cheetah Mobile: https://androidworld.nl/a...rgenomen-gebruikers-boos/. Dat bedrijf staat erom bekend om apps over te nemen en daarna helemaal vol te duwen met adware / ads / crap. ES File Explorer is helaas ook door hun overgenomen.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 20-09-2017 10:36 ]

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
rens-br schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:33:
[...]

Het is overgenomen door Cheetah Mobile: https://androidworld.nl/a...rgenomen-gebruikers-boos/. Dat bedrijf staat erom bekend om apps over te nemen en daarna helemaal vol te duwen met adware / ads / crap. ES File Explorer is helaas ook door hun overgenomen.
Oei, van ES File Explorer was ik van op de hoogte. Jammer dat ze nu ook Quickpic overgenomen hebben.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
[...]

Ik heb net STACK via webdav toegevoegd aan Google Play: Solid Explorer File Manager en dan kan je wel de afbeeldingen bekijken, zonder te downloaden.

[...]

Ohh vandaar dat ES zo'n ramp is geworden. Solid is inderdaad een goede keuze. Astro ook, die ondersteund geloof ik ook Webdav, maar de interface ziet er iets verouderd uit TOV Solid.

• Falco
[...]
Dit heb ik geprobeerd en dat lijkt inderdaad te werken. Overigens probeerde ik nu ook de raster weergave in STACK wat ik nog niet gedaan had. Dat lijkt vergelijkbaar, maar ik weet nog niet of de tumbnails ook onthouden worden.

Even verder testen nog, maar in ieder geval bedankt voor de suggesties tot dusver!

• rens-br

rens-br

Falco schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:52:
Dat lijkt vergelijkbaar, maar ik weet nog niet of de tumbnails ook onthouden worden.
Volgens mij niet. (Je kan dit bekijken door op je telefoon naar Stack/tmp te gaan)

• Falco
rens-br schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:54:
[...]

Volgens mij niet. (Je kan dit bekijken door op je telefoon naar Stack/tmp te gaan)
Onthoudt Solid Explorer de tumbnails wel? Probeer dat nu te testen, maar duurt even voor de tumbnails binnen zijn....

• rens-br

rens-br

Falco schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:08:
Onthoudt Solid Explorer de tumbnails wel? Probeer dat nu te testen, maar duurt even voor de tumbnails binnen zijn....
Volgens mij niet. Ik kan in ieder geval geen Solid Explorer cache / temp folder vinden, dus ik denk het niet. :)
Pagina: 1