Wanneer is een reactie "spam" ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:41
Net een slotje op een reactie gekregen vanwege spam omdat ik in een topic waarin topicstarter vroeg of er software voor een specifieke toepassing was aangaf dat product X in mijn ogen aan zijn eisen voldeed.

Om te voorkomen dat ik vaker beticht ga worden van spamming :? stel ik deze vraag ter verduidelijking:

Hoe kan er wel op een topic waarin gevraagd wordt of er producten/diensten zijn gereageerd worden? Is het helemaal niet toegestaan productnamen te noemen? Ik had bewust al geen link gemaakt naar de site van de leverancier.

Disclaimer: Ik heb geen enkele link met de leverancier van het product dat ik noemde, heb het in het verleden alleen een keer gebruikt.

Beste antwoord (via _--[]--__ op 20-09-2017 12:20)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@_--[]--__ ik verwacht dat je registreerdatum, in combinatie met weinig posts en je post met alleen een naam + link @iisschots heeft getriggerd om je post te knippen.

Maar stuur hem anders een DM, hij kan je veel beter uitleggen waarom je post geknipt is dan wij kunnen speculeren. :)

Alle reacties

• TeraMod
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-05-2024

TeraMod

Cloud Enablement Desk

Wat voor informatie is er dan weggeknipt bij _--\[]--__ in "Beveiliging van bedrijfgevoelige informatie" ?

• _--[]--__
Oh, wellicht had ik er toch een link in gezet naar de website van het product, dat kan ik me niet goed meer herinneren. Is dat wat de spam beoordeling zou triggeren?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@_--[]--__ ik verwacht dat je registreerdatum, in combinatie met weinig posts en je post met alleen een naam + link @iisschots heeft getriggerd om je post te knippen.

Maar stuur hem anders een DM, hij kan je veel beter uitleggen waarom je post geknipt is dan wij kunnen speculeren. :)

• _--[]--__
Ik snap de redenatie en het is niet belangrijk genoeg om er geen punt van maken. Ik wilde alleen voorkomen dat het in het vervolg weer gebeurt door iets wat ik niet goed doe.

Thanx

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@_--[]--__ Dat begrijp ik en het is goed dat je even komt vragen hoe het precies zit, maar ik denk dat @iisschots het je beter kan uitleggen dan iemand hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

rens-br schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:11:
Dit lijkt me inderdaad het geval. Het gebeurt helaas regelmatig dat mensen (of bots) zich registreren puur om te spammen. In dit geval is er inderdaad sprake van een "false positive". Net zoals dat een keer kan gebeuren bij mail. Naast bovenstaande redenen, misschien ook omdat toevallig een eerdere post van je ook over dat tool ging.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1