• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Ik kom één sata poort te kort op mijn Gigabite H110N ITX plank.
Is het M.2 wifi slot op een GA H110N mobo ook geschikt voor SATA Adapter zoals: https://www.aliexpress.co...4.search0302.4.147.MoPExL ?

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:25

rdejongjr

Gnome

Het slot zelf past en zal waarschijnlijk werken maar er is goede kans dat hé hem niet vast kunt zetten

[ Voor 69% gewijzigd door rdejongjr op 20-09-2017 08:17 ]

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
fysiek vind ik daar wel een oplossing voor, maar zijn de PCIe lines generiek dat een een dergelijk slot ook andere kaarten dan een WiFi kaartje slikt? De sata poorten hoeven niet bootable te zijn, als ze maar wel beschikbaar zijn

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:25

rdejongjr

Gnome

Zo ver ik weet is er geen whitelist voor WiFi kaartje bij msi, een ander pcie apparaat zou je moeten proberen.

De sata adapter van je link is trouwens een mini pci-e die past niet in een m.2 slot, daar had ik overheen gelezen.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De connector voor het wifi kaartje lijkt meer op een PCIe x1 slot dan een m.2 connector. Welk wifi kaartje zou hier in moeten? Ik kan op de Gigabyte site zo snel geen passende versie vinden.

Edit: Hmmm, blijkbaar toch m.2. Ik kan alleen niet goed zien welke key het is, dus welke signalen je erop mag verwachten.

[ Voor 24% gewijzigd door TommyboyNL op 20-09-2017 11:55 ]

Verwijderd

ransbal schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:05:
Ik kom één sata poort te kort op mijn Gigabite H110N ITX plank.
Is het M.2 wifi slot op een GA H110N mobo ook geschikt voor SATA Adapter zoals: https://www.aliexpress.co...4.search0302.4.147.MoPExL ?
Kijk even na in de handleiding of het installeren van een M.2 schijf geen sata poorten uitschakelt.
Mogelijk heb je er dan nog niets aan.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik geef het een goede kans van slagen. Het slot voor het wifi-kaartje doet sowieso aan PCIe (want sata voor een wifi-kaartje is een beetje raar), en het insteekkaartje zet zelf het PCIe-signaal om naar sata.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Mini PCIe is niet hetzelfde als M.2, het kaartje waar je naar linkt bij Aliexpress past niet want is Mini PCIe. Van uitzicht lijken ze wel op elkaar, maar een Mini PCIe slot is veel groter. PCIe lanes zijn wel generiek, als je een M.2 kaartje met E key en SATA controller zou vinden, zou dat wel werken, maar ik vind er geen, ik denk niet dat hier heel veel vraag naar is. Denk dus niet dat het bestaat.

Zeker omdat er ook andere, meer voor de hand liggende oplossingen zijn. Het PCIe slot van dat moederbord gebruik je al ergens voor? Daar kan een controller in. En het M.2 slot op de achterkant van het moederbord gebruik je ook al? Dat heeft ook SATA lanes, dit zou kunnen werken: http://www.addonics.com/products/adm2sa.php.

En anders had je een moederbord met meer SATA poorten moeten kopen.

@TommyboyNL Het kaartje moet er rechtop in gezet worden, het wordt niet tegen het moederbord geschroefd. Alle M.2 WiFi kaartjes zouden moeten werken (daar zijn dan nog wel antennes bij nodig).
Pagina: 1