Aankoopadvies racestuur PS4/PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een racestuur om allereerst en meest op mijn PS4 F12017 mee te spelen. Verder speel ik zo nu en dan ETS 2 met mijn PS4 controller, maar dit word vanaf dan dus ook met een stuur.

Wat is je budget?
Ongeveer 300 euro aan een stuur is wel prima. Natuurlijk is het globaal en trek ik ook ongeveer zo'n 100 euro uit aan een Wheel Stand Pro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren maar naar wat zoeken ben ik uitgekomen op Logitech G29 en de Trustmaster 300 RS/ RS GT/ Alcantera

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
PS4 voor racespellen en laptop voor ETS 2.

Wat ik zelf al had gevonden:

Logitech G29 is in principe prima, lekker veel knoppen op. Maar geen 'plug n play' als je hem in je laptop duwt las ik. En het force feedback gedeelte blijft achter bij de trustmaster. Nu is er 1 heel duidelijk 'minpunt' dat de pedalen van 'fors' minder kwaliteit zijn bij de t300 RS. Nu heeft de RS 2 pedalen en de andere versies van de T300 3 pedalen en betere kwaliteit blijkbaar, maar die derde pedaal maakt mij weinig. Vind het schakelen met de flippers al vet genoeg en niet onbelangrijk: het is mijn eerste stuur OOIT. Nu heb ik verschillende vergelijk filmpjes bekeken waar ook bijvoorbeeld een T150 mee werd genomen en dan zie ik eigenlijk door het kaf het koren niet meer.

Nog belangrijk: op dit moment is de logitech G29 bij coolblue: 249, de T300 RS 289 + GRATIS f1 2017, de T300 RS GT is 349 en de alcantera is 389 euro.

1 groot voordeel van de RS is dus dat ik F1 2017 niet meer hoef te kopen.. Scheelt toch al gauw zo'n 50 euro

Kan iemand mij gedegen advies geven wat te doen?
Mocht er meer informatie nodig zijn, shoot!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.