Wat ga je met je laptop doen?
Het wordt een laptop voor dagelijks gebruik. Games worden er niet op gespeeld. Maar hoofdoverweging voor een nieuwe laptop is dat mijn huidige 8 jaar oude HP laptop niet volstaat voor Lightroom. Ik wil dus foto's kunnen bewerken (RAW).
Wat is je budget?
Bij voorkeur EUR 900,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop is voor thuisgebruik. Waarom dan toch een laptop ipv een desktop met goed IPS scherm? Omdat ik geen desktop in mijn woonkamer wil.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Volgens mij zou de laptop in ieder geval de volgende kenmerken moeten hebben:
- processor i5 (7e gen)
-16GB RAM
-IPS scherm
Een dedicated videokaart is denk ik niet echt nodig zijn. Veel opslagmogelijkheden hoef ik ook niet.
Lenovo Thinkpad E570 goede keuze?
Afgaande op de Best Buy Guide van augustus, heb ik gekeken naar de Lenovo Thinkpad E570. Via de site van Lenovo kom ik dan uit op de E570 20H5CTO1WW (niet te vinden in pricewatch).
Processor : Intel Core i5-7200U-processor (3 MB cache, max. 3,1 Ghz)
Display : 15.6 FHD (1920x1080) IPS Non-Touch
Display Panel : 15,6-inch FHD (1920x1080) IPS anti-reflectiescherm met LED-achtergrondverlichting, zwart
Memory : 16GB(8+8) DDR4-2133MHz SODIMM
Graphics : NVIDIA GeForce 940MX 2 GB
Solid State Drive : Intel 256 GB SSD-station, PCIe-NVMe OPAL2
Ik kom dan op iets meer dan EUR 1.000,-.
Wat kan er geschrapt worden?
Biedt die videokaart mij wel voordeel? Misschien een beetje in de onwikkelingsmodule van Lightroom.
En de SSD? Levert een PCIe echt een significant voordeel tov een SATA SSD?
IPS scherm
Wat vinden jullie van het IPS scherm van deze laptop, met het oog op het bewerken van RAW files?
Alternatieven
Ik heb ook gekeken naar modellen van Clevo omdat het zelf kiezen van de benodigde onderdelen mij wel bevalt. Standaard laptops zijn haast niet te vinden met 16GB RAM. Dan kom je al snel op High End modellen, maar dat is voor mijn doeleinden niet nodig.
Als er andere opties waarnaar ik zou kunnen kijken, verneem ik dat graag. Alvast bedankt!
Het wordt een laptop voor dagelijks gebruik. Games worden er niet op gespeeld. Maar hoofdoverweging voor een nieuwe laptop is dat mijn huidige 8 jaar oude HP laptop niet volstaat voor Lightroom. Ik wil dus foto's kunnen bewerken (RAW).
Wat is je budget?
Bij voorkeur EUR 900,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop is voor thuisgebruik. Waarom dan toch een laptop ipv een desktop met goed IPS scherm? Omdat ik geen desktop in mijn woonkamer wil.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Volgens mij zou de laptop in ieder geval de volgende kenmerken moeten hebben:
- processor i5 (7e gen)
-16GB RAM
-IPS scherm
Een dedicated videokaart is denk ik niet echt nodig zijn. Veel opslagmogelijkheden hoef ik ook niet.
Lenovo Thinkpad E570 goede keuze?
Afgaande op de Best Buy Guide van augustus, heb ik gekeken naar de Lenovo Thinkpad E570. Via de site van Lenovo kom ik dan uit op de E570 20H5CTO1WW (niet te vinden in pricewatch).
Processor : Intel Core i5-7200U-processor (3 MB cache, max. 3,1 Ghz)
Display : 15.6 FHD (1920x1080) IPS Non-Touch
Display Panel : 15,6-inch FHD (1920x1080) IPS anti-reflectiescherm met LED-achtergrondverlichting, zwart
Memory : 16GB(8+8) DDR4-2133MHz SODIMM
Graphics : NVIDIA GeForce 940MX 2 GB
Solid State Drive : Intel 256 GB SSD-station, PCIe-NVMe OPAL2
Ik kom dan op iets meer dan EUR 1.000,-.
Wat kan er geschrapt worden?
Biedt die videokaart mij wel voordeel? Misschien een beetje in de onwikkelingsmodule van Lightroom.
En de SSD? Levert een PCIe echt een significant voordeel tov een SATA SSD?
IPS scherm
Wat vinden jullie van het IPS scherm van deze laptop, met het oog op het bewerken van RAW files?
Alternatieven
Ik heb ook gekeken naar modellen van Clevo omdat het zelf kiezen van de benodigde onderdelen mij wel bevalt. Standaard laptops zijn haast niet te vinden met 16GB RAM. Dan kom je al snel op High End modellen, maar dat is voor mijn doeleinden niet nodig.
Als er andere opties waarnaar ik zou kunnen kijken, verneem ik dat graag. Alvast bedankt!