Toon posts:

RAM met AB350 Gaming 3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Even een snelle vraag. Ik ga een Gigabyte Gigabyte GA-AB350-Gaming 3 kopen in combinatie met de G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB , maar vraag mij af of deze combinatie mogelijk is. Ik heb al op de support list van het MOBO gekeken, en daar staat deze RAM. niet bij maar er staan sowieso maar een paar verschillende, waaronder geen een 16GB kit.
Support List
Dus je ziet 'em waarschijnlijk wel aankomen, zou dit met elkaar werken?

Alle reacties

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:26
Een goede plaats om geheugen te controleren is deze Reddit post https://www.reddit.com/r/...ung_bdie_confusion_eg_on/.

Met die G.SKill RAM kit ben je niet zeker dat je 3200 MHz haalt. De beste geheugen chips om 3200MHz te halen zijn Samsung B Die, terwijl er van de F4-3200C16D-16GVKB twee varianten bestaan: met Samsung B Die of Hynix M-Die.

Ik heb zelf geheugen met Hynix M-Die (pricewatch: Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16 en haal daar nu 3066MHz mee op mijn pricewatch: ASRock X370 Taichi met de laatste BIOS versie, terwijl dat geheugen wel op de memory QVL staat. Maar 3066 is voor mij kort genoeg bij 3200 dat ik er niet echt wakker van lig. Ik moest ook wel het SoC voltage en RAM voltage vast zetten om het stabiel te krijgen, verder draait mijn CPU stock. Maar het kan ook aan de memory controller in mijn CPU liggen (1600X) dat ik net geen 3200 MHz haal, want anderen lukt het wel om met die geheugen chips 3200MHz te halen.

Samsung B Die is dus aangeraden voor de hoogste snelheid (bv pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C15D-16GVK, maar de kits met Hynix zijn meestal wel goedkoper en halen uiteindelijk ook wel 3000 MHz of beter. Ligt er dan aan waar je prioriteit ligt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RAM voor Ryzen 5 1600 build ?
Nieuwe PC. Betere keuzes/besparen op iets? ?

Leuk steeds topics openen en advies van anderen krijgen, maar er iets van opsteken?

Blijkbaar snap je de QVL ook niet; voor zover ik die lees, worden losse modules genoemd die wel/niet werken in slot 1 t/m 4. Een kit, zoals jij vraagt, zijn vaak 2 aparte modules van hetzelfde type.

Daarbij vermeldt Gigabyte expliciet: Support for higher than DDR4 2667 MHz may vary by CPU.

Dus als jij 3200MHz geheugen wil aanschaffen, lijkt het me aan te raden om dit ook te crosschecken met je CPU (die niet in de startpost staat).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Oh oke, de CPU is de Ryzen 5 1600. @MAX3400 Ik heb inderdaad nog niet veel ervaring hiermee, dit is de eerste keer van mijn leven dat ik een PC bouw. Bedankt voor het helpen! Uitendelijk maakt het mij niet heel erg uit wat de snelheid is (als het idd dicht bij 3200 ligt), maar vooral of deze combo werkt.