Athlon+GeForce+AGP2X problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Ik ben al een tijdje bezig te proberen AGP 2x aan de praat te krijgen op mijn Athlon 500. Het lukt me ondertussen wel om het áán te krijgen, maar niet om ervoor te zorgen dat het ook stabiel loopt. Problemen die ik zie: rare vlakken door het beeld met Unreal Tournament en Quake III die vastloopt bij het laden van het level (awaiting snapshot...)

Ik heb de keys in het register gezet die nodig zijn om AGP 2x aan te zetten inclusief AGPReqRate (of zoiets) op 2.

Ik heb een Asus K7M met een revisie die net niet hoog genoeg is om superbypass aan te zetten. Ik heb verschillende biossen geprobeerd tot de nieuwste van 31/01/2000.

Ook heb ik een aantal Detenators geprobeerd, waaronder 3.72, 3.69 en nu 3.75.

Mijn processor en videokaart (GeForce DDR) staan keurig op hun modale snelheid (goh wat zijn we weer keurig :)).

Zijn er meer mensen met dit probleem en weten jullie hoe ik dit probleem oplos, behalve gewoon AGP 1x te gebruiken?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Probleem: AMD 751 Northbridge chips geven "ruis" op het AGP signaal.
Gevolg: Bij hoge bandbreedte kan de videokaart niet goed werken.
Oplossing: Lagere bandbreedte gebruiken. (AGP 1x)
Uitzondering: Niet alle chips hebben er in zulke mate last van dat er problemen optreden, hoe hoger de revisie, hoe hoger de kans dat het wel werkt.

Die AGP2x regfix is dus alleen voor die mensen die in de uitzondering-groep vallen. Dus met een nieuwere chip of veel geluk. Zoniet, dan niet, pech gehad, je kunt er niets aan veranderen. Ikzelf heb Revision C, Stepping 6, en het werkt perfect. Misschien dat AMD of Nvidia de problemen ooit nog kan oplossen door de drivers of AGP miniport aan te passen, maar dat is afwachten, ze geven natuurlijk elkaar de schuld.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik heb met revCstep 4 al wekenlang geen enkel probleem Agp2 en SBA Enabled. van die reg tweaks heb ik alleen EnableIrongate 2X en EnableIrongateSBA gebruikt. Als ik die andere reg tweaks erbij doe wordt het teruggezet naar AGP1 en is de boel niet stabiel meer shitzooi je moet niet alles gebruiken wat je tegenkomt je moet alleen gebruiken wat je nodig hebt
K7m 500@750 met Asus 6600 gforce 145/195

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Ik heb dat nieuwe progje en agp2x werkt perfect op mijn asus mamma plank
alleen krijg ik sidebanding niet aan moet ik daarvoor nog in me bios kloten ook??
want ik wil eigenlijk wel proberen of dat ook nog werkt.
greetz butcher

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Ik heb Revisie C stepping 4, dus ik denk dat ik me er maar bij moet neerleggen en wachten op een beter moederbord (deze is toch nog niet betaald, omdat hij zo slecht is).

Ik had mijn Vio voltage van 3.3 weer naar 3.4 gezet en daarna werkte het wel iets beter. Unreal Tournament blijft draaien, maar quake 3 hangt bij 'awaiting connection'. Vreemd.

In elk geval bedankt voor de hulp!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7