Survivalrun

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:07
Hi allen,

Ikzelf survivalrun tegenwoordig met enige regelmaat, zo ook wedstrijden (recreatief). Ik ben eigenlijk benieuwd of er meer mensen aan deze sport doen hiero.

Wat is het?
Tja, als mensen vragen wat voor het inhoudt, reageer ik meestal iets over klimmen en klauteren met touwen in een bos... Het is echter niet echt te vergelijken met Mudruns. Dit draait een stuk meer om techniek en uithoudingsvermogen doordat de obstakels niet per se toegankelijk zijn. Als je het nog nooit gedaan hebt, is het uberhaupt lastig om een obstakel te overwinnen. Bij mudruns is het een stuk toegankelijker.
De survivalrun
Een zware en veelzijdige vorm van duursport. Een groeiende tak van sport, waarbij het lange-afstand lopen gecombineerd wordt met het overwinnen van verschillende zware hindernissen, die het uiterste vragen van de deelnemers die deelnemen aan de landelijk georganiseerde wedstrijden. Niet alleen wordt een aanzienlijke krachtinspanning verwacht van de atleten, ook souplesse en techniek spelen een bepalende rol voor het uitlopen van een survivalrun.
Aldus de NSBSBN (Survivalbond Nederland).

Zover bekend bij mij zijn er door de SBN drie competities geregeld; de KSR (7~KM) de MSR (12~KM) en de LSR (18~KM).

Op https://www.survivalbond.nl/news.php is er van alles over te lezen voor de liefhebber.

Voorbeelden van hoe dergelijke wedstrijden eruit zien:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:12

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Oi :w
Ook een survivalrunner hier. Doe het nu 2,5 jaar! Het leuke aan de sport is imo de diversiteit. Kayakken, houthakken, boogschieten en natuurlijk hardlopen.. it's all there

En.. écht niet alleen een mannensport!

Wellicht tot ziens bij een run. Mijn eerstvolgende is Neede

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solstice_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-03 12:55
Beetje stoffig hier :X

Ik beoefen deze sport ook. Doe het nu sinds 2014. Leuke diverse buitensport met een hele fijne community. Echt allemaal leuke gelijkgezinde mensen. Tijdens wedstrijden is er wel competitiviteit maar geen rivaliteit, dat vind ik er altijd zo mooi aan. Organiseer tegenwoordig zelf ook een run vanuit onze vereniging in Ede.

Dus kortom; een leuke sport en het zeker waard om een keer te proberen. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe start je eigenlijk bij een vereniging? Zijn er speciale sites waarbij je je kunt aanmelden? Ik heb nog geen kennis vernomen van zo'n vereniging dus hoe bereik je elkaar?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:32
@Outerspace via de site van de survivalbond kun je alle trainings locaties vinden https://survivalrunbond.nl/overzicht-trainingsgroepen/

Bijna altijd kun je een gratis proefles doen.
Ik zelf ben twee jaar geleden met deze sport in contact gekomen. Toevallig is dit weekend deze run, de hang-on run in Doorn. Ik heb daar samen met mijn zoon meegedaan.
Ik dacht dat doe ik wel met wat ervaring in obstacle runs. Dat viel effe tegen.
Vorig jaar daar mijn eerste punt gehaald voor een wedstrijd licentie.
Dit jaar is een verloren jaar door een knie blessure.
Ik hoop onder een paar maanden weer lekker te kunnen trainen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Met Google is zo'n vereniging wel te vinden in de buurt en dan ga je gewoon een keer kijken. Vaak hebben ze vaste trainingsdagen en een parcours in een bos of zo.

Geen idee waar je woont, maar deze heeft wel een leuk parcours in het bos.
http://survivalharreveld.nl/

Of iets schoner
https://www.fitnesscentrumzevenaar.nl/obstacle-run-training/

Of er naast zit ook nog.
https://primates.nl/zevenaar/

Er is dus keuze genoeg, ze zitten eigenlijk overal wel.

aanvulling: Of via de post hierboven :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 22-11-2019 21:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:24

Aight!

'A toy robot...'

Wat cool, twee keer Hard van Brabant gedaan.
Een keer 4x4 uur wedstrijd over 2 dagen en een keer 2x 8 uur wedstrijd. Wij deden mee voor de fun, heb genoten van het avontuur.

Vooral zelf de routes bekijken en volgen was cool! Top ervaring en zou het zo weer doen. Diversiteit van fietsen, lopen, nadenken, kayakken, zwemmen , verdwalen maakt het een stuk leuker :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:12

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Leuk dat hier weer wat activiteit te vinden is. Vandaag toevallig mee gedaan in Doorn aan de Hang-on Run. (9KM KSR wedstrijdcategorie)
Altijd een mooi sfeer te vinden daar! Parcours was lichtelijk aangepast, helaas nog steeds een erg vreemde run qua verdeling. Eerste 3.0km is het een crossloop door een heel mooi stukje bos. Vervolgens krijg je hindernissen in clusters die extreem dicht op elkaar zitten..Daarna weinig loopmeters meer en degene die je krijg zijn met ballast (houtbalk én 2 klinkers). Als toetje over het HangOn terrein. Dat is altijd wel een feestje, veel mensen en toffe hindernissen.
Pluim voor de organisatie maar niet helemaal mijn parcours, ik kijk reikhalzend uit naar Beltrum begin volgend jaar.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
Ik kon helaas niet meedoen dit jaar.
Maar er zijn er nog genoeg die ik nog nooit gedaan heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solstice_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-03 12:55
dreameater schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:33:
...ik kijk reikhalzend uit naar Beltrum begin volgend jaar.
Ik heb me dit daar voor Beltrum aangemeld als vrijwilliger. Meerdere jaren van de run mogen genieten als deelnemer dus het is nu tijd om wat terug te doen :D
Hopen dat ik een mooi plekje krijg ergens. Prachtig evenement altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
Straks naar Gendringen met mijn zoon die daar zijn eerste KSR wedstrijd gaat lopen.
Toch lastig als je zelf niet mee kan doen door een blessure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:10
Heb twee keer met familieleden een funrun gelopen. Je hoeft dan niet bij een vereniging te zitten en kunt met wat basisconditie zo meedoen.
Leerlingen die bewegingsonderwijs kiezen doen hier in de buurt verplicht mee aan een survivalrun.

Gevarieerde sport met een hoog gevoel van prestatie. Zonder scheidsrechters en zonder 'regels'. Geschikt voor de echte avonturier. Sfeer onderling is inderdaad heel goed en achteraf een klein feestje met soep. Komen veel mensen kijken ook naar de run.

Zelf als amateur pakte ik een natte polsstok. Gleed daardoor aan het begin van de eerste run zo de sloot in in februari. Veel te koud en kreeg halverwege de run enorme kramp. Tweede run heb ik die hindernis vermeden en is het prima verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vvo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:48

vvo

Ik train voor de fun en technieken in Hoenderloo. Voor een ervaren runner geen uitdagende baan. Wel erg leuk om technieken op te doen. Heb nog geen (recreatieve) wedstrijden gedaan, maar dat komt wellicht nog wel ooit.

Ik doe wel een battlefield in Antwerpen komende September. Is een mix van Viking/Midrun met militaire elementjes :)

(heb wel een aantal collega's die vandaag in Gendringen mee gaan doen)

[ Voor 9% gewijzigd door vvo op 01-02-2020 07:35 ]

Pagina: 1