Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Survivalrun

Pagina: 1
Acties:

• mark1707
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:18
Hi allen,

Ikzelf survivalrun tegenwoordig met enige regelmaat, zo ook wedstrijden (recreatief). Ik ben eigenlijk benieuwd of er meer mensen aan deze sport doen hiero.

Wat is het?
Tja, als mensen vragen wat voor het inhoudt, reageer ik meestal iets over klimmen en klauteren met touwen in een bos... Het is echter niet echt te vergelijken met Mudruns. Dit draait een stuk meer om techniek en uithoudingsvermogen doordat de obstakels niet per se toegankelijk zijn. Als je het nog nooit gedaan hebt, is het uberhaupt lastig om een obstakel te overwinnen. Bij mudruns is het een stuk toegankelijker.
quote:
De survivalrun
Een zware en veelzijdige vorm van duursport. Een groeiende tak van sport, waarbij het lange-afstand lopen gecombineerd wordt met het overwinnen van verschillende zware hindernissen, die het uiterste vragen van de deelnemers die deelnemen aan de landelijk georganiseerde wedstrijden. Niet alleen wordt een aanzienlijke krachtinspanning verwacht van de atleten, ook souplesse en techniek spelen een bepalende rol voor het uitlopen van een survivalrun.
Aldus de NSBSBN (Survivalbond Nederland).

Zover bekend bij mij zijn er door de SBN drie competities geregeld; de KSR (7~KM) de MSR (12~KM) en de LSR (18~KM).

Op https://www.survivalbond.nl/news.php is er van alles over te lezen voor de liefhebber.

Voorbeelden van hoe dergelijke wedstrijden eruit zien:

• dreameater
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14:46

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Oi :w
Ook een survivalrunner hier. Doe het nu 2,5 jaar! Het leuke aan de sport is imo de diversiteit. Kayakken, houthakken, boogschieten en natuurlijk hardlopen.. it's all there

En.. écht niet alleen een mannensport!

Wellicht tot ziens bij een run. Mijn eerstvolgende is Neede

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True