Hallo allemaal
Mijn Asus laptop wordt al een dagje ouder en dus komt het moment eraan om afscheid te nemen.
Ik twijfel tussen een Windows laptop of een Macbook pro van Apple.
Wat ga ik met de laptop/MacBook doen?
Ik ben beroepsmusicus en wil eind dit jaar m'n eigen studio uitbreiden, opnemen doe ik altijd via hardware, maar mixen en masteren van albums of andere produkties laat ik altijd over aan een bevriend producer. Nu wil ik dat allemaal zelf gaan leren en doen. Er komt dus studio en Mastering software op . Daarbij ben ik amateur fotograaf en werk met een tweetal Nikon nabewerkingsprogramma's, die uiteraard ook op de nieuwe laptop/Macbook worden geinstalleerd.
Mijn budget ligt tussen de 2000 en 2300 Euro.
Veel bevriende collega's in de muziek en foto branche werken met een MacBook.
Voor mij zal eventueel m'n allereerste Apple produkt worden.
Gamen doe ik helemaal niet.
Zijn er meer mensen die voor deze keus hebben gestaan? Waar zouden jullie voor gaan in dit geval? Windows of Apple?
Alvast bedank voor het lezen van mijn verhaal.
...
Mijn Asus laptop wordt al een dagje ouder en dus komt het moment eraan om afscheid te nemen.
Ik twijfel tussen een Windows laptop of een Macbook pro van Apple.
Wat ga ik met de laptop/MacBook doen?
Ik ben beroepsmusicus en wil eind dit jaar m'n eigen studio uitbreiden, opnemen doe ik altijd via hardware, maar mixen en masteren van albums of andere produkties laat ik altijd over aan een bevriend producer. Nu wil ik dat allemaal zelf gaan leren en doen. Er komt dus studio en Mastering software op . Daarbij ben ik amateur fotograaf en werk met een tweetal Nikon nabewerkingsprogramma's, die uiteraard ook op de nieuwe laptop/Macbook worden geinstalleerd.
Mijn budget ligt tussen de 2000 en 2300 Euro.
Veel bevriende collega's in de muziek en foto branche werken met een MacBook.
Voor mij zal eventueel m'n allereerste Apple produkt worden.
Gamen doe ik helemaal niet.
Zijn er meer mensen die voor deze keus hebben gestaan? Waar zouden jullie voor gaan in dit geval? Windows of Apple?
Alvast bedank voor het lezen van mijn verhaal.
...