Moet het helemaal zelfbouw zijn? Er zijn barebone pc's met een 5.25" slot:
categorie: Barebones. Die met een slimline optisch slot zijn nog kleiner, maar daar past een BW-16D1HT niet in. Maar de
pricewatch: Shuttle Barebone XH170V LGA1151SL/SO DIMM black is bv wel een heel stuk kleiner, de barebones met gewoon 5.25" slot zijn ongeveer even groot als een kleine mITX behuizing dus wat minder interessant.
Voordeel van een barebone is dat je niet gebonden bent aan de grootte van mITX, want voor wat jij er mee wilt doen is dat nog steeds behoorlijk groot. Je zou ook naar een nog kleinere barebone kunnen gaan (Intel NUC bv) en er een externe BD lezer bij houden (evt die Asus in een enclosure), met dubbelzijdige tape er tegen plakken ofzo

, kleiner kan haast niet.
Als je toch naar zelfbouw gaat, socket 1155 mITX moederborden zijn er niet in overvloed te vinden en er wordt nog vrij veel voor gevraagd. Zou dan gewoon socket 1151 nemen en een
pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed (als je die kunt krijgen). Nieuwere CPU's ondersteunen hardwarematig HEVC coderen, dan kun je je rips kleiner houden en het is ook naar energiegebruik efficiënter om hardwarematig te coderen. Die i3 2300 heeft de eerste generatie QuickSync, kan wel hardwarematig x264 coderen.
Voor behuizingen geldt hetzelfde als voor barebones wat betreft slimline optische lezers, die zijn ook nog een stuk kleiner, bv
categorie: Behuizingen.
Maar ik zie het nut van je idee om automatisch te rippen nog niet helemaal. Uiteindelijk moet er toch iemand het schijfje er in steken, of je dat nu in een dedicated ripper doet of in een pc. Met die pc kun je tenminste terwijl nog wat anders doen, met de ripper zit je waarschijnlijk tegelijk toch op een andere pc. Signaleren dat de rip klaar is ga je dan laten gebeuren door de drive te openen, of met een ingebouwde speaker? Handbrake is er alleen voor Windows, Mac en Linux overigens, zit ook in de Ubuntu PPA dus dat zou ik je suggereren.
@
shadvet Een Raspberry Pi is voor omzetten van video echt niet krachtig genoeg.
Edit: Dringt nu pas bij me door dat het om rippen naar iso gaat, dat scheelt wel wat cpu kracht. Zou ik persoonlijk niet doen maar als het niet zoveel schijven zijn en er opslagruimte genoeg is, heb je wel zonder kwaliteitsverlies je schijven. Maar met een MKV bestand kun je met een mediaserver wel wat meer aanvangen denk ik.
[
Voor 5% gewijzigd door
MacPoedel op 22-09-2017 13:34
]