Kleine behuizing met bay voor 5.25'' BD burner

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBL77
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-02-2020
Hai,

Weet iemand misschien een kleine behuizing waarin een 3,5" (is een typo/denk fout, 5,25") optical drive kan?
Ik heb voor ogen iets van een kleine kubusje, met een burner, die ik makkelijk mee kan nemen.
Ben zelfs niet van plan om hem aan te sluiten op een monitor/toetsenbord/muis. Kan alleen de kast niet vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door GBL77 op 19-09-2017 16:47 . Reden: 3,5 had 5,25 moeten zijn ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Je omschrijving is heel vaag en niet duidelijk wat je er mee wilt doen. Gaarne even wat meer context en laat weten wat je al hebt gevonden in de pricewatch:

categorie: Externe HDD/SSD behuizingen

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:28
3,5" optical drive? Optische drives zijn 5,25" :P

Is dit niet makkelijker? categorie: Optische drives
Ben zelfs niet van plan om hem aan te sluiten op een monitor/toetsenbord/muis.
Je wil je blu-ray speler aansluiten op een toetsenbord en muis?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

pricewatch: LG BP55EB40 Blauw

Probleem opgelost?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 15:11

Luppie

www.msxinfo.net

Denk eerder dat ie een PC behuizing zoekt waar een BD burner in past en makkelijk mee te nemen is. (ga ervan uit dat 3,5" een typo is)

pricewatch: Apevia X-Qpack

Deze heeft 2 bays en een handvat om makkelijk mee te nemen en is nog een soort van een kubus :D

Wil je nog kleiner, dan is dit misschien ook een optie:
http://www.apevia.com/ProductsInfo.asp?KEY=X-Fit-100

[ Voor 19% gewijzigd door Luppie op 19-09-2017 16:39 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBL77
Luppie, top.

Even kruisende berichten en het was geen typo, maar een denkfout van mijn kant. Het gaat om een Asus BW-16D1HT die erin moet passen.

Het doel is idd kleiner dan de X-Qpack en met de mogelijkheid om er dus een grote optical drive in te doen.

• GBL77
Even nog gekeken bij de eerdere Link en vond het volgend: http://www.apevia.com/ProductsInfo.asp?KEY=X-Fit-200

Kan iig de blue Ray brander in. Maar weet iemand iets kleiner? Heb de ruimte voor de twee schijven namelijk niet nodig

[ Voor 94% gewijzigd door GBL77 op 21-09-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:06
GBL77 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:12:
Even nog gekeken bij de eerdere Link en vond het volgend: http://www.apevia.com/ProductsInfo.asp?KEY=X-Fit-200

Kan iig de blue Ray brander in. Maar weet iemand iets kleiner? Heb de ruimte voor de twee schijven namelijk niet nodig
Is misschien wel handig als je nu eindelijk alle info geeft.

Je wilt een kast in de vorm van een kubus, waar een 5.25" extern slot zit. En verder? Je wilt er geen monitor, muis en toetsenbord op aansluiten, wat wil je er dan in vredesnaam mee doen? Ik neem aan dat je er een pc in wilt bouwen? Eigen inzet is wel gevraagd hier op Tweakers.

En kom zelf eens met wat je gevonden hebt. We hebben hier een Pricewatch met filters voor! Ook met filters op inhoud van de kast.

categorie: Behuizingen

1156 behuizingen met externe 5.25" bay.

[ Voor 17% gewijzigd door White Feather op 22-09-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBL77
Barebone automated ripper.

Doel is geautomatiseerd mijn cd's,dvd's, blue rays, om te zetten naar iso en weg te zetten naar een nas in ISO format, zodat ik al die losse schijven naar de berging kan doen.

Gaat vermoedelijk draaien op een mini itx board,lga 1155 met een Intel I3 2300, en een paar oude simmetjes, met een usb of sd opslag en lan aansluiting. Ga vermoedelijk gebruik maken van freedsb of Linux.

Zoals hiervoor vermeld heb ik via de link de Apevia 200 gevonden. Maar volgens reviews blijkt die niet echt goed te zijn. En verder op de tweakers website de volgende kasten:
1. Spire SPM210B:, h135*b220*d328, € 22,74
2. Xilence Torino: h219*b214*d348, € 62,00
3. Inter-Tech ITX SY-800: h178*b225*d367, € 31,50
4. Coolermaster Elite 120:h207*b240*d401, € 44,95
5. Tacens Ixion: h138*b220*d345, € 67,86

Daarbij lijkt alleen de Spire enigszins klein te zijn. De Apevia kon ik ooverigens niet via de zoekoptie vinden.

Dus de vraag blijft, weet iemand misschien iets kleiners van enige goede kwaliteit, of is het beter om er zelf één te bouwen.

[ Voor 19% gewijzigd door GBL77 op 22-09-2017 09:48 . Reden: was nog niet af ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-04 17:01
Het kleinste mogelijk lijkt mij een externe behuizing waar je brander in past in combinatie met een raspberry pi. Betwijfel alleen of je daarmee genoeg rekenkracht hebt.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 10:10
Moet het helemaal zelfbouw zijn? Er zijn barebone pc's met een 5.25" slot: categorie: Barebones. Die met een slimline optisch slot zijn nog kleiner, maar daar past een BW-16D1HT niet in. Maar de pricewatch: Shuttle Barebone XH170V LGA1151SL/SO DIMM black is bv wel een heel stuk kleiner, de barebones met gewoon 5.25" slot zijn ongeveer even groot als een kleine mITX behuizing dus wat minder interessant.

Voordeel van een barebone is dat je niet gebonden bent aan de grootte van mITX, want voor wat jij er mee wilt doen is dat nog steeds behoorlijk groot. Je zou ook naar een nog kleinere barebone kunnen gaan (Intel NUC bv) en er een externe BD lezer bij houden (evt die Asus in een enclosure), met dubbelzijdige tape er tegen plakken ofzo ;), kleiner kan haast niet.

Als je toch naar zelfbouw gaat, socket 1155 mITX moederborden zijn er niet in overvloed te vinden en er wordt nog vrij veel voor gevraagd. Zou dan gewoon socket 1151 nemen en een pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed (als je die kunt krijgen). Nieuwere CPU's ondersteunen hardwarematig HEVC coderen, dan kun je je rips kleiner houden en het is ook naar energiegebruik efficiënter om hardwarematig te coderen. Die i3 2300 heeft de eerste generatie QuickSync, kan wel hardwarematig x264 coderen.

Voor behuizingen geldt hetzelfde als voor barebones wat betreft slimline optische lezers, die zijn ook nog een stuk kleiner, bv categorie: Behuizingen.

Maar ik zie het nut van je idee om automatisch te rippen nog niet helemaal. Uiteindelijk moet er toch iemand het schijfje er in steken, of je dat nu in een dedicated ripper doet of in een pc. Met die pc kun je tenminste terwijl nog wat anders doen, met de ripper zit je waarschijnlijk tegelijk toch op een andere pc. Signaleren dat de rip klaar is ga je dan laten gebeuren door de drive te openen, of met een ingebouwde speaker? Handbrake is er alleen voor Windows, Mac en Linux overigens, zit ook in de Ubuntu PPA dus dat zou ik je suggereren.

@shadvet Een Raspberry Pi is voor omzetten van video echt niet krachtig genoeg.

Edit: Dringt nu pas bij me door dat het om rippen naar iso gaat, dat scheelt wel wat cpu kracht. Zou ik persoonlijk niet doen maar als het niet zoveel schijven zijn en er opslagruimte genoeg is, heb je wel zonder kwaliteitsverlies je schijven. Maar met een MKV bestand kun je met een mediaserver wel wat meer aanvangen denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door MacPoedel op 22-09-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Titelfix 3.5--> 5.25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

shadvet schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:28:
Het kleinste mogelijk lijkt mij een externe behuizing waar je brander in past in combinatie met een raspberry pi. Betwijfel alleen of je daarmee genoeg rekenkracht hebt.
Pi 3 heeft behoorlijk wat power. Moet je prima een linux distro op kunnen gooien voor ISO burning. Kan zelfs naar SD dan als je zou willen, SD is snel zat en BR niet zo snel :P
Losse BR lezer aan USB kost je ook de wereld niet. Is qua grootte bij elkaar ongeveer een CD en een oakje peuken :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBL77
Allemaal dank voor jullie reacties.

De Blue Ray brander, de processor en het geheugen heb ik al. Dus dat kost me geen geld. De Blue Ray zat in mijn oude computer. Maar daar heb ik een nieuwe kast voor gekocht, waarbij ik geen rekening heb gehouden met het feit dat daar blijkbaar geen Blu-ray brander in kan (voorkant zit dicht, DOM). De rest van de spullen komen uit een aantal oude computers die ik nog had staan.

Verder is het doel beperkt tot het kopiëren van schijven naar ISO en het wegschrijven van grote hoeveelheden oude fotto's (tweede kopie buiten server voor de veiligheid). Een media server en een relatief omvangrijke NAS heb ik al.

Het komt er inderdaad op neer dat ik ooit beter de USB variant van de Asus brander had kunnen kopen, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik dat slordig vond, en daarnaast beter had moeten opletten bij de aanschaf van de nieuwe kast voor mijn desktop. Dat neemt niet weg dat dit dus de situatie is. Dus het is nu van belang dat ik de blue ray in een kast kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 10:10
GBL77 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:52:
Allemaal dank voor jullie reacties.

De Blue Ray brander, de processor en het geheugen heb ik al. Dus dat kost me geen geld. De Blue Ray zat in mijn oude computer. Maar daar heb ik een nieuwe kast voor gekocht, waarbij ik geen rekening heb gehouden met het feit dat daar blijkbaar geen Blu-ray brander in kan (voorkant zit dicht, DOM). De rest van de spullen komen uit een aantal oude computers die ik nog had staan.

Verder is het doel beperkt tot het kopiëren van schijven naar ISO en het wegschrijven van grote hoeveelheden oude fotto's (tweede kopie buiten server voor de veiligheid). Een media server en een relatief omvangrijke NAS heb ik al.

Het komt er inderdaad op neer dat ik ooit beter de USB variant van de Asus brander had kunnen kopen, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik dat slordig vond, en daarnaast beter had moeten opletten bij de aanschaf van de nieuwe kast voor mijn desktop. Dat neemt niet weg dat dit dus de situatie is. Dus het is nu van belang dat ik de blue ray in een kast kwijt kan.
Oké dus brander, CPU en geheugen heb je al, maar behuizing, voeding en moederbord zijn nog te kopen (harde schijf ook? Of je ript recht naar je NAS? Maar je ripper moet nog steeds iets hebben om een OS op te zetten, kan ook wel met een USB stick). Je bent dan nog steeds duurder uit dan wanneer je je BD brander zou verkopen (kun je nog wel €25 voor vangen waarschijnlijk) en een externe in de plaats kopen. Je zou ook terug een andere behuizing kunnen kopen die wel weer een 5.25" slot heeft, en de huidige door verkopen, al kan ik wel geloven dat je dat liever niet doet.

Kosten ripper:
- Behuizing:€25-70, ik zou misschien de pricewatch: In Win BP655 of pricewatch: Akasa Crypto X1 aanraden, stonden nog niet in je lijstje en zijn ongeveer zo groot als de Spire behuizing, de andere die je opnoemt zijn nog een stuk groter.
- Voeding: Afhankelijk van de gebruikte behuizing, maar los voorbeeld kost €75 pricewatch: Mini-box picoPSU 90 + 80W Adapter Power Kit. Ik zou de voeding van die Spire niet gebruiken, voor minder dan €25 voor behuizing en voeding kan geen van beide van degelijke kwaliteit zijn.
- Moederbord: €50 Zie V&A:categorie: Moederborden
(- Harde schijf?)
Dat kost je dus in totaal zeker €150

Komt nog bij dat je tijd moet investeren in het opstellen van het automatisch rippen, al kun je dat ook bekijken als een leuk en leerrijk project.

Daar tegenover, verkoop je BD brander voor +- €25 en koop een pricewatch: LG BP55EB40 Blauw. De totale kosten zijn dan €65. Je kunt op je desktop nog steeds een VM opstellen om automatisch je BD's te rippen.

Ik bedoel maar, het hebben van bepaalde hardware is geen reden om je in allerlei bochten te wringen om er nog een nut voor te hebben. Zolang die hardware nog een waarde heeft, kun je die door verkopen en iets kopen dat beter bij je huidige situatie past.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 17:17
je hoeft de brander natuurlijk niet in de kast te doen.... als je een klein mITX kastje koopt en de brander er bovenop monteert ben je een stuk kleiner uit dan met die spire.
categorie: Behuizingen
let wel op met de voedingen van rommel merken als lcpower in intertech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBL77
Allemaal dank,

Ik heb het maar even simpel en rommelig opgelost. Kast open, paar lange snoeren gepakt en de Asus op de kast gelegd. Scheelde weer wat geld en was lekker snel.

Iig dank.
Pagina: 1