[GoT] Direct afbeeldingen verkleinen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 08:59
Hallo Tweakers,

Sinds kort heb ik pas de feature "Voeg afbeelding toe via het fotoalbum" ontdekt. Geen idee waarom ik dit nooit eerder gezien heb. Maar ik mis er nog een erg belangrijke functionaliteit bij: Het verkleinen van foto's.
Overal op het forum zie je wel de melding bij foto's dat foto's te groot zijn en verkleind moeten worden. Maar als ik snel een foto wil plaatsen en ik moet eerst met photoshop de afbeelding gaan verkleinen word ik hier niet vrolijk van en is de drempel vaak te hoog om óf een afbeelding te gaan verkleinen, óf deze uberhaupt te plaatsen.

Je kunt momenteel kiezen uit:

- Afbeelding full-size in bericht
- Afbeelding als thumbnail
- Afbeelding als thumbnail met link naar full

Maar hier zou ik graag een vierde optie aan toe willen voegen:

- Aangepaste grootte: [input veld]640px[/input veld] bij [input veld]360px[/input veld]

Op zich spreekt dit voor zich natuurlijk. Ik heb hier even gekozen voor een default value met wat mij een redelijk formaat lijkt. Uiteraard is dit een inputveld en daardoor aan te passen door de user. Het lastige is wel dat je op dat moment zelf de grootte (en dus de verhouding) van de afbeelding niet weet, dus misschien is alleen breedte met 'behoud verhouding' een betere oplossing? Of misschien is er nog een gebruiksvriendelijkere manier met een echte bijsnijder (bijvoorbeeld jQuery Jcrop) mogelijk. Dan kan je bijsnijden en verkleinen in één feature verwerken.

Ik zie hier echt een meerwaarde in doordat afbeeldingen toevoegen voor de gebruiker vele malen gebruiksvriendelijker is, plus ik geloof dat er dan veel meer rekening gehouden wordt met het feit dat er niet te grote afbeeldingen geplaatst moeten worden. Wat natuurlijk weer bijdraagt aan de server load/snelheid opslag etc etc.

Danku voor het lezen en groetjes thuis.

LoeWn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

LoeWn schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:43:
plus ik geloof dat er dan veel meer rekening gehouden wordt met het feit dat er niet te grote afbeeldingen
Het server side resizen van afbeeldingen brengt natuurlijk ook een behoorlijk load met zich mee.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren