Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer gaat op een soort standby modus

Pagina: 1
Acties:

• O Vet
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-11-2024
Hoi allemaal,

Mijn desktop heeft soms de neiging om 'uit' te gaan. De computer staat zelf nog wel aan, maar ik krijg op geen mogelijkheid iets te zien op mijn beeldschermen. Dit gebeurt vooral als ik dingen download of video stream naar mijn PS4, de wat zwaardere dingen dus. Wanneer ik gewoon op internet zit of bezig ben met InDesign gebeurt dit niet.

Wanneer de computer op deze soort standby stand gaat stopt de videostream naar de PS4 ook, dus hij staat dan niet meer echt aan.

Ik heb een passief gekoelde nVidia 9400GT erin zitten, welke wel warm aanvoelt. Kan het zijn dat deze te heet wordt en denkt ik laat lekker niks meer zien, of kan er iets anders aan de hand zijn?

Alvast bedankt!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

En hoe staan je instellingen in Energiebeheer? Daarnaast, wat heb je zelf al onderzocht?

[ Voor 31% gewijzigd door Slavy op 19-09-2017 14:31 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• O Vet
Ik heb hem op het schema Hoge Prestaties staan en de Slaapstand op nooit dus dat kan het dan ook niet zijn.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

En welke temperaturen zie je met Rivatuner? Daarnaast, mijn 2e vraag van "Wat heb je zelf onderzocht" staat nog open.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

O Vet schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:35:
Ik heb hem op het schema Hoge Prestaties staan en de Slaapstand op nooit dus dat kan het dan ook niet zijn.
En hoe ziet de rest van je systeem er uit?
Tijdens het downloaden kan de 9400GT lekker in het zonnetje liggen dus ik denk dat we ons niet alleen op dit onderdeel moeten gaan focussen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• O Vet
Switchie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:42:
[...]

En hoe ziet de rest van je systeem er uit?
Tijdens het downloaden kan de 9400GT lekker in het zonnetje liggen dus ik denk dat we ons niet alleen op dit onderdeel moeten gaan focussen.
Ik dacht dat deze misschien geen beeld meer door zou geven en dat die daarom zwart was, maar dan moet de rest van de PC nog gewoon werken uiteraard.

Verder zit erin:

MSI MS-7641 Moederbord
AMD FX-6100 Six-core processor
8,00 GB geheugen
nVidia 9400GT videokaart
Coolermaster 500W voeding

Verder heb ik net zelf gekeken met het opstarten van Vuze wat de temperaturen doen doormiddel van Speedfan. En Temp1 stijgt van 35/40 graden naar 50 graden, en wanneer ik Vuze uitzet gaat de temperatuur weer omlaag.

Kan het zijn dat deze Temp1 de CPU temperatuur is? Aangezien die in het programma op 0C blijft staan, en misschien dus niet correct geidentificeerd is.

Als ik taakbeheer open en naar de procenten kijk van bijvoorbeeld de CPU stijgen deze niet extreem of iets dergelijks

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

O Vet schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:49:
Ik dacht dat deze misschien geen beeld meer door zou geven en dat die daarom zwart was, maar dan moet de rest van de PC nog gewoon werken uiteraard.
Hangt er vanaf. Error kan er ook voor zorgen dat Windows volledig onderuit gaat.
Verder zit erin:

MSI MS-7641 Moederbord
AMD FX-6100 Six-core processor
8,00 GB geheugen
nVidia 9400GT videokaart
Coolermaster 500W voeding
Als de voeding stamt uit hetzelfde tijdperk als de processor, zou ik eerst hier een blik op werpen.
Verder heb ik net zelf gekeken met het opstarten van Vuze wat de temperaturen doen doormiddel van Speedfan. En Temp1 stijgt van 35/40 graden naar 50 graden, en wanneer ik Vuze uitzet gaat de temperatuur weer omlaag.
50c vind de processor een zeer aangename temperatuur. Pas vanaf +/- 75 a 80 begint hij het minder leuk te vinden.
Kan het zijn dat deze Temp1 de CPU temperatuur is? Aangezien die in het programma op 0C blijft staan, en misschien dus niet correct geidentificeerd is.
Zal wellicht aan de software liggen. Wil je het zeker weten, check in de bios welke waardes je naar boven krijgt.
Als ik taakbeheer open en naar de procenten kijk van bijvoorbeeld de CPU stijgen deze niet extreem of iets dergelijks
Al zou het wel extreem zijn a 100%^, daar is hij voor gemaakt. Maar mag geen reden zijn voor freezes.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• O Vet
De 3 temperaturen die het programma aangeeft zijn van de 3 cores die in de processor zitten. Nummer 1 is nu rond de 62 graden, nummer 2 op 34 en de derde staat op 0 graden.

Ik heb net een nieuwe driver gedownload van AMD en ik ben nu bezig met het probleem voor te laten komen maar tot nu toe blijft hij gewoon lekker aanstaan. Wanneer ik meer weet laat ik het weten, in ieder geval al bedankt voor de hulp!

EDIT: Ik heb net Vuze laten draaien én via Plex een film naar mn PS4 laten streamen en toen ging de temperatuur van de CPU naar 75 graden en toen ging het beeld op zwart. Beeldschermen hebben nu dus geen signaal meer maar de computer zelf staat in principe nog wel aan. De aan/uit knop en reset knop doen in deze stand ook niks meer en ik moet hem uitzetten via de voeding.

[ Voor 31% gewijzigd door O Vet op 19-09-2017 15:18 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

O Vet schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:14:
Ik heb net een nieuwe driver gedownload van AMD en ik ben nu bezig met het probleem voor te laten komen maar tot nu toe blijft hij gewoon lekker aanstaan. Wanneer ik meer weet laat ik het weten, in ieder geval al bedankt voor de hulp!
Mag ik vragen welke AMD driver je hebt gedownload?

• O Vet
Deze AMD chipset driver:
http://support.amd.com/en...&os=Windows%2010%20-%2064

En deze AMD control center:
http://support.amd.com/en-us/download/pro-control-center

Alleen met die 2e kan ik niet zoveel haha

[ Voor 9% gewijzigd door O Vet op 19-09-2017 15:33 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Voor chipset drivers zou ik liever hier kijken:
https://www.msi.com/Mothe.../760GM-P23-FX#down-driver

Maar ik verwacht zelf niet dat de oorzaak in de drivers schuilgaat.
Heb je toevallig de mogelijkheid om een andere voeding te proberen?

• O Vet
Heb nu een andere voeding aangesloten, kijken hoe dat gaat. Deze is wel nog ouder en heeft minder watt

EDIT: Met die andere voeding bleef de computer wel aan staan, maar de zijkanten van de kast waren eraf waardoor er minder warme lucht omheen zat. Dus heb nu de voeding weer aangesloten op dezelfde manier en deze blijft het nu ook doen. Wordt het misschien te warm in de kast waardoor de CPU te heet wordt?

Nu blijft de temperatuur namelijk rond de 65 graden hangen en valt de PC niet uit, terwijl ik een film stream en aan het downloaden ben

[ Voor 68% gewijzigd door O Vet op 19-09-2017 16:37 ]

Pagina: 1