Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe baan waarbij ik geen telefoon van de zaak krijg.
Ik heb nu de keuze gekregen of ik mijn mobiele telefoon voor werk wil gebruiken of niet.
In de toekomst wil ik regelmatig thuis kunnen werken, dus dan wil ik wel bereikbaar zijn.

Een apart abonnement en een aparte simkaart zou mogelijk zijn, ware het niet dat ik voor dual sim mijn SD kaart moet opgeven en dat wil ik niet.
De verwachting is dat ik vrij weinig telefoonverkeer zal krijgen, dus ik ga geen aparte telefoon eisen.
In de toekomst zal ik bij het uitzoeken van een nieuwe telefoon dual sim + aparte sd-kaart kiezen en is het probleem opgelost.
Maar tot die tijd zou ik het fijn vinden om op vrije dagen geen belverkeer van werk binnen te krijgen.
Is dit mogelijk?

Ik heb een Wileyfox swift 2 die draait op Android 7.1.2.
Ik kom Android for Work tegen maar kan nergens vinden of je hiermee ook contacten en telefoontjes kan scheiden. Apps scheiden interesseert me nauwelijks. Ik zal hooguit outlook installeren en daar laat ik de meldingen dan gewoon van uit staan.
Het voornaamste wat ik wil is dat als ik niet werk met 1 knop kan instellen dat werktelefoontjes niet meer doorkomen en idealiter naar een aparte voicemail gaan. Dat laatste is geen vereiste.
Ik lees wel dat het instellen van Android for Work behoorlijk bewerkelijk is. Dus graag zou ik horen of het eindresultaat is wat ik beoog, voordat ik er veel moeite in ga steken.

Ik kom ook tegen dat je in je google account contacten kan groeperen en blokkeren. Heeft iemand daar ervaring mee? Liever beheer ik mijn werkcontacten in outlook en koppel dat op de 1 of andere manier aan m'n telefoon. Maar als het alleen met google kan, vind ik dat het invoeren van contacten wel waard.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Waarom vraag je niet aan het bedrijf waar je werkt of ze je zakelijke nummer kunnen doorschakelen via de provider naar je privenummer?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Apart nummer gebruiken en doorschakelen naar je eigen nummer? Ben je vrij dan schakel je het tijdelijk uit.
Zie hier hoe het bij KPN werkt: https://www.kpn.com/faq/17098

Heb je op kantoor een vaste telefoon? Wellicht kan je die ook doorschakelen naar je mobiele nummer.

[ Voor 45% gewijzigd door Tsurany op 19-09-2017 14:34 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 14:58 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 07:13

NTwoO

!/**/

De wileyfox swift 2 moet vast met de "Piggyback on SD" werken voor dual sim + SD kaart. Ik zag in mijn Moto Z2 Play veel instellingen onder dual sim profielen en ondersteunt trouwens dual sim + SD kaart. Daar heb ik zelf geen instellingen aan gedaan aangezien ik die niet gebruik, maar wellicht dat het solaas bied en dat een andere tweaker hier ervaring over kan meedelen.

EDIT: Even gekeken en het is mogelijk om de contacten op user account of individueel te verdelen indien dual sim profiel op "Personal and Work" gekozen is. Als de telefoonnummers van je collega's via een outlook user account gedeeld wordt, dan is het makkelijk om te kiezen voor de user account van outlook gekoppeld met jouw werk sim.

[ Voor 37% gewijzigd door NTwoO op 19-09-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36
Denk dat je het in call blockers moet zoeken, zoals Google Play: Blacklist Plus
ik kon niet zo snel vinden of je hiermee makkelijk je blacklist kan koppelen aan een bepaalde account (bv je exchange account van je werk). Wellicht zijn er andere tools die dat nog handiger kunnen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28

WCA

Ik weet niet of jouw telefoon ongeveer hetzelfde mechanisme heeft, maar veel telefoons kan dit gewoon:

YouTube: Dual Sim & SD Card Simultaneously on Xiaomi Redmi Note 3 step b...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Als ik het zo lees is de bedoeling van de SIM puur het kunnen ontvangen van telefoontjes? Geen optie om een €50 telefoon te kopen om daarmee op te kunnen nemen?

@GreNade: Dat hoort bij de Wileyfox iig niet te kunnen. De kaarten gebruiken hetzelfde slot, dus kunnen er niet beide in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28

WCA

Stoelpoot schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:34:
Als ik het zo lees is de bedoeling van de SIM puur het kunnen ontvangen van telefoontjes? Geen optie om een €50 telefoon te kopen om daarmee op te kunnen nemen?

@GreNade: Dat hoort bij de Wileyfox iig niet te kunnen. De kaarten gebruiken hetzelfde slot, dus kunnen er niet beide in.
Het kan bij die xiaomi officieel ook niet, het vereist dan ook wat licht knutselwerk. Niets bijzonders verder, kijk het filmpje eens :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:03
Op het werk ben ik overgestapt naar bellen via Skype for Business, hebben ze bij jullie ook niet iets dergelijks. Als mijn laptop aanstaat heeft ie een simultanious ring aanstaan. Ik zou ook Skype for Business op mijn gsm kunnen installeren, maar omdat het een privé gsm is doe ik dat niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle input!
Het is een klein bedrijf met 5 mensen en 1 vast telefoonnr.
Dus we hebben geen eigen doorkiesnummers.
Ik mag zeggen dat ik mijn mobiele nr niet wil gebruiken maar het is wel handig.
En in principe voorzien ze daar dus verder niet in, maar mocht ik een dual sim hebben gehad dan kon een onbeperkt bellen abo zonder internet er vast wel vanaf.
Een 2e toestel zit ik zelf niet zo op te wachten en is voor het te verwachten belverkeer waarschijnlijk ook overbodig.

@NTwoO die profielen zijn denk ik alleen als je een 2e simkaart er in stopt?

@GreNade Ik durf niet zo goed aan m'n eigen telefoon te klussen.. :p

Ik denk dat blokkeren in mijn situatie dan het makkelijkst werkt.
Dat ga ik eerst maar eens bekijken.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Verwijderd Kijk eens naar het doorschakelen van een tweede nummer naar je eigen nummer. Verreweg de meest eenvoudige optie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 07:13

NTwoO

!/**/

@Verwijderd Idd. De profielen zijn alleen beschikbaar bij dual sim opstelling. Ik weet niet of het beschikbaar is bij de 7.1.2 van Wileyfox, maar mijn zoon heeft een Swift 1 en daar kan ik op kijken hoe de configuratie mogelijk is. Meeste toestellen waar de microSD en de 2de sim een slot deelt is een piggyback hack mogelijk. Zoals deze.. Nagellak maakt het makkelijker om het opnieuw te verwijderen. Indien het niet lukt is een nieuwe simkaart te bestellen bij je mobiele leverancier voor niet al te veel.
Pagina: 1