Toon posts:

Hoe kan ik Netflix in 4k kijken met deze opstelling?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb een Toshiba 4k smart tv waar ik netflix op 4k kan kijken. Nu heb ik, (omdat het ook een 3d tv is) een LG 3d Blu ray speler met een 5.1 audio setje eronder staan waar ook netflix en alles op te krijgen is. Nu is het probleem dat als ik op mijn TV netflix ga kijken ik het wel in 4k krijg maar niet met 5.1 geluid en als ik op mijn LG blu ray speler netflix ga kijken krijg ik geen 4k en wel 5.1.

Is er een mogelijkheid dat ik zowel in 4K kan kijken EN 5.1 geluid heb?

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-09-2017 16:27)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Zit er nog een versterker tussen de blu ray speler en de 5.1 set?
Heeft je TV een audio uit en de blu ray speler audio in? Dan zou je het zo nog kunnen fixen, dus afspelen via de TV (4K) en geluid via de audio uit/in. Dit moet dan optisch of coaxial zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door EWK op 19-09-2017 14:15 ]

Hoi!

Alle reacties

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01 15:53
Heeft de TV geen optische, digi coax, of HDMI uitgang die je in je 5.1 versterker of soundbar kan stoppen?

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • Beste antwoord

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Zit er nog een versterker tussen de blu ray speler en de 5.1 set?
Heeft je TV een audio uit en de blu ray speler audio in? Dan zou je het zo nog kunnen fixen, dus afspelen via de TV (4K) en geluid via de audio uit/in. Dit moet dan optisch of coaxial zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door EWK op 19-09-2017 14:15 ]

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Nee er zit geen versterker tussen, de blu ray speler is zelf de versterker. Ik zie wel een opt IN, is dat optisch?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Erg koffiedik kijken zonder typenummers.
Heeft jouw Lg speler b.v. wel een > hdmi 2.0 output?

Als je je topicstart even aan zou willen vullen met modelnummers en hoe je momenteel alles op elkaar aangesloten hebt, kunnen we je een stuk beter helpen.
Zonder deze info blijft het voor ons ook gissen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:16:
Nee er zit geen versterker tussen, de blu ray speler is zelf de versterker. Ik zie wel een opt IN, is dat optisch?
Dat is optisch in inderdaad. Dan hoef je alleen op je tv de output aan te passen van speakers naar optisch uit.

edit: op je tv moet je dus opt out hebben en op je versterker opt in hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 19-09-2017 14:18 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, Gaat hier om de

Lg lhb 725
Toshiba 40u7653dg

Dus als ik het goed begrijp hoef ik alleen zo'n optisch kabeltje te kopen, erin steken en klaar is kees?

Edit:

Ja ik heb op de LG Opt in en op t scherm OPT out. of net andersom :p

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2017 14:25 ]

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:40

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

optisch kabeltje ligt voor 1.79 bij de action, kun je meteen goedkoop proberen

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:24:
Excuus, Gaat hier om de

Lg lhb 725
Toshiba 40u7653dg

Dus als ik het goed begrijp hoef ik alleen zo'n optisch kabeltje te kopen, erin steken en klaar is kees?

Edit:

Ja ik heb op de LG Opt in en op t scherm OPT out. of net andersom :p
De Lg set heeft een hdmi 1.4 out dus dat verklaart in ieder geval vast waarom je 4k niet lekker aan het draaien kreeg met de Lg als bron.

Verder inderdaad wat de rest hierboven ook zegt. Optisch kabeltje ertussen. Kabeltjes van de Action zoals @Fraggert voorstelt zijn inderdaad prima. Mocht je geen zin hebben om de deur uit te gaan:
https://www.allekabels.nl..._PXl8d82hc1dAvxoCewrw_wcB

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:40

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Switchie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:34:
Kabeltjes van de Action zoals @Fraggert voorstelt zijn inderdaad prima.
Heb hem zelf ook :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:19

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:24:
Enige is dat niet elke TV 5.1 doorzet via de optische uitgang en de audio terug zet naar 2.0 sterke. Als 5.1 wel wordt gedaan kan het ook zijn dat bijvoorbeeld Dolby Digital 5.1 wel lukt en DTS 5.1 niet. Om het nog leuker te maken doet niet elke leverancier 5.1 op elk apparaat. Bepaalde film-appjes voor de Playstation 4 zijn bijvoorbeeld maximaal 2.0 stereo. Al met heb je een hoop variabelen. In theorie zou je via de optische uitgang van de TV 5.1 moeten krijgen met Dolby Digital en DTS 5.1, in de praktijk kan het echter anders uitpakken. Zeker weten doe je maar op één manier en dat is een optische kabel kopen van een paar euro.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, gelukt :D. Kabeltje erin en even instellen en klaar is kees :). Het werkt :)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:26:
Ja hoor, gelukt :D. Kabeltje erin en even instellen en klaar is kees :). Het werkt :)
Top. Goed om te horen! Geniet van je nieuwe aanwinsten d:)b

Pagina: 1