[Excel] automatisch rijen kolommen invoegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:20
Ik probeer te achterhalen hoe dit principe werkt van automatisch rijen en/of kolommen toevoegen met dezelfde ingestelde lay-out, regels, formules etc.

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1zg3l1d.jpg

Zoals de tekst al aangeeft wordt er automatisch (rechts) een kolom toegevoegd als je er in begint te typen. Daarnaast komt er automatisch een rij bij als je in de laatste cel op 'tab' drukt..

Ik heb dit principe nodig voor mij excel-format, waarin de rij-aantallen variëren. De ene keer gaat het om bijv 24 rijen, en een andere keer om 10 of 30. Ik wil een format maken waarin ik 4 rijen verwerk en dat iemand zelf de benodigde aantal rijen toevoegd d.m.v. het idee uit bovenstaand voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 11:52
Invoegen --> tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Naar mijn weten is dit gewoon een "standaard" functie van Excel. In ieder geval bij mijn 2016-versie.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:20
Dat wist ik inderdaad al niet nee. Dat is nu wel gelukt ja. Echter in mijn format schuift dan de rij met "gemiddelde cijfer" (zie voorbeeld boven) niet mee. De nieuwe rij gaat daar gewoon overheen. Ik had namelijk helemaal onderaan ook zo'n grijze balk. De ingevoegde tabel heb ik laten lopen tot één rij hoger.
Daarnaast krijgt de kolom die ik rechts invoeg een andere stijl dan de aanwezige kolommen.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2cfw854.jpg

Het (automatisch) invoegen werkt nu dus wel, maar nog niet helemaal hetzelfde als in eerder voorbeeld.

Tot slot werkt ook de ingestelde voorwaardelijke opmaak (kleur bij bepaalde invoer) niet voor deze nieuwe rijen en ook de gegevens validatie niet (dropdown menu met o v of g) dit wordt niet automatisch overgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Goofyduck384 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:22:
Dat wist ik inderdaad al niet nee. Dat is nu wel gelukt ja. Echter in mijn format schuift dan de rij met "gemiddelde cijfer" (zie voorbeeld boven) niet mee.
Welke formule staat er precies in die cel? En belangrijker wellicht, welke staat er in jouw sheet?
Tot slot werkt ook de ingestelde voorwaardelijke opmaak (kleur bij bepaalde invoer) niet voor deze nieuwe rijen en ook de gegevens validatie niet (dropdown menu met o v of g) dit wordt niet automatisch overgenomen
Functie werkt naar mijn weten ook alleen bij de "standaard" tabel opmaak.
Voorwaardelijke opmaak zul je inderdaad handmatig even moeten doen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren