Windows 10 key ontkoppelen van hardware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h0us3cat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 22:18
Ik heb hier een nuc staan waarop een windows 10 pro retail licentie op staat.
Nu zou ik die nuc willen verkopen zonder die windows licentie.
Ik heb volgende dingen geprobeerd.
- licentie deactiveren volgens deze instructies
http://www.thewindowsclub...stall-windows-product-key
Dit werkt enkel voor de reeds geinstalleerde windows maar als ik of iemand anders dan opnieuw windows gaat installeren op die nuc word die opnieuw geactiveerd met mijn key.
licentie activeren op een andere computer dus zou je denken dat deze niet meer te activeren is op de nuc.
Dit is dus niet geval, de licentie blijft geactiveerd op de nuc na herinstallatie.

Nu is de vraag is er manier om de licentie volledig te ontkoppelen van de nuc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

h0us3cat schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:22:
Ik heb hier een nuc staan waarop een windows 10 pro retail licentie op staat.
Nu zou ik die nuc willen verkopen zonder die windows licentie.
Ik heb volgende dingen geprobeerd.
Dit werkt enkel voor de reeds geinstalleerde windows maar als ik of iemand anders dan opnieuw windows gaat installeren op die nuc word die opnieuw geactiveerd met mijn key.
licentie activeren op een andere computer dus zou je denken dat deze niet meer te activeren is op de nuc.
Dit is dus niet geval, de licentie blijft geactiveerd op de nuc na herinstallatie.

Nu is de vraag is er manier om de licentie volledig te ontkoppelen van de nuc?
Uit jouw eerste link:

Once you have done this, you could sell or dispose off the laptop and use the Windows Product Key elsewhere, provided its licensing terms allow it. If it is a Retail key, you could do so, but if it is an OEM key, it would be tied to the machine.

Verwacht dus dat daar het probleem ligt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h0us3cat
Switchie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:29:
[...]

Uit jouw eerste link:

Once you have done this, you could sell or dispose off the laptop and use the Windows Product Key elsewhere, provided its licensing terms allow it. If it is a Retail key, you could do so, but if it is an OEM key, it would be tied to the machine.
Het is een retail key.

[ Voor 4% gewijzigd door h0us3cat op 19-09-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 22:39

Pos

Dan is ie account gebonden.
Heb mijn retail key ook eens geprobeerd te activeren op 2 systemen tegelijkertijd dmv account activatie, was geen succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Excuus, overheen gelezen.

Heb inmiddels wel het volgende gevonden:
Uninstalling the product key – this is the closest to deactivating License in Windows. However, this method does not inform the Activation Servers at Microsoft that the license is no longer in use on the particular machine. It will avoid conflicts in future if the Activation Servers at Microsoft were to detect the license in use on more than one system.

Format the computer – this option will ensure that the license is no longer in use on the computer. However, It will require you to remove everything from your PC. (Make sure you have your data backed up somewhere safe). To do so, you can use the convenient Reset option in Windows 10 do this.
@ https://win10faq.com/move...icense-to-a-new-computer/

Op basis hiervan lijkt me een format dus the way to go

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:17
Zorg ervoor dat het een digital license is, gekoppelt aan je Microsoft account. Controleer dit op https://account.microsoft.com/devices . Daar zou je dan ook een device kunnen "verwijderen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h0us3cat
Pos schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:36:
Dan is ie account gebonden.
Heb mijn retail key ook eens geprobeerd te activeren op 2 systemen tegelijkertijd dmv account activatie, was geen succes
key heeft nooit een account gezien.
btw beide systemen zijn nu geactiveerd.
Switchie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:36:
[...]

Excuus, overheen gelezen.

Heb inmiddels wel het volgende gevonden:

[...]

@ https://win10faq.com/move...icense-to-a-new-computer/

Op basis hiervan lijkt me een format dus the way to go
format van wat?
nuc is al meerdere malen geformateerd en opnieuw geinstalleerd, toch blijft deze geactiveerd na dit.
eric.1 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:38:
Zorg ervoor dat het een digital license is, gekoppelt aan je Microsoft account. Controleer dit op https://account.microsoft.com/devices . Daar zou je dan ook een device kunnen "verwijderen".
Zal ik eens proberen.
edit: dat is enkel als de key aan een account gekoppelt is?

[ Voor 21% gewijzigd door h0us3cat op 19-09-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Lees nu ook dit:
But be aware that even if you delete the OS off the drive, or even if you run the advanced commands to remove the Product Key from the install (slmgr -upk) nothing changes in the MS Activation servers until the Product Key is used to activate a new install. At that point if it's a retail Product Key the old hardware signature will be overwritten with the new one, a process that sometimes requires phone or agent activation and may be aided by the new Activation troubleshooter explained in Reactivating Windows 10 after a hardware change.
@ https://answers.microsoft...8e-4744-a9c5-53fa386b8766

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h0us3cat
Dat is ook wat ik geprobeerd heb, de key activeren op een andere computer wat ook gelukt is maar de key blijft ook geactiveerd op de nuc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:47
h0us3cat schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:07:
[...]

Dat is ook wat ik geprobeerd heb, de key activeren op een andere computer wat ook gelukt is maar de key blijft ook geactiveerd op de nuc :)
Ook als je daarna nog weer een herinstallatie doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h0us3cat
Dennism schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:09:
[...]

Ook als je daarna nog weer een herinstallatie doet?
Heb het al 3x opnieuw geinstalleerd en blijft activeren na installatie.
Voor de duidelijk ik voer zelf geen key in bij de isntallatie hé, die stap "sla ik over".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:47
h0us3cat schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:11:
[...]

Heb het al 3x opnieuw geinstalleerd en blijft activeren na installatie.
Voor de duidelijk ik voer zelf geen key in bij de isntallatie hé, die stap "sla ik over".
En de NUC is niet toevallig ook ooit met een OEM installatie geïnstalleerd geweest? Bijv. voordat de retail installatie erop gekomen is? Het kan namelijk ook zijn dat deze nu terugvalt op een oude activatie.

Hier ook wel eens gehad, laptop met origineel Windows 7 home OEM geleverd, ooit ge-upgrade naar Windows 10 gratis, daarna Windows 7 Pro retail erop gezet. Bij verkoop van de laptop weer teruggezet naar Windows 10 Home en werd ook direct zonder morren geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h0us3cat
Dennism schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:15:
[...]

En de NUC is niet toevallig ook ooit met een OEM installatie geïnstalleerd geweest? Bijv. voordat de retail installatie erop gekomen is? Het kan namelijk ook zijn dat deze nu terugvalt op een oude activatie.

Hier ook wel eens gehad, laptop met origineel Windows 7 home OEM geleverd, ooit ge-upgrade naar Windows 10 gratis, daarna Windows 7 Pro retail erop gezet. Bij verkoop van de laptop weer teruggezet naar Windows 10 Home en werd ook direct zonder morren geactiveerd.
Nee heeft enkel deze retail key gezien.
Tenzij intel zelf er ooit windows heeft opgezet voor het inpakken.
Zal dit is eens controleren met pidgen welke key juist geactiveerd/installeerd is.
edit: het is effectief die retail key.

[ Voor 7% gewijzigd door h0us3cat op 19-09-2017 14:27 ]

Anoniem: 593209

Is dit nog gelukt uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axe0
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-03-2024
Aangezien licenties tegenwoordig gekoppeld zijn aan je Microsoft account, zou dit alleen mogelijk zijn als je een lokaal account gebruikt of wanneer je inlogt met een ander mail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593209

Hoe ik het lees: h0us3cat had W10 geactiveerd op PC_1 (de NUC) middels een retail key; daarna W10 succesvol geactiveerd op PC_2 middels dezelfde retail key.

Het blijft onduidelijk of h0us3cat erin is geslaagd om W10 te de-activeren op PC_1.
Pagina: 1