Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ram-pc voor hobby-wetenschap, 2500-10000 euro

Pagina: 1
Acties:

• alberthendriks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-05-2024
Voor mijn hobby schrijf ik programma's die wetenschappelijke berekeningen doen. Mijn huidige PC met een i-7 processor en 32 GB RAM voldoet niet meer. Vooral RAM-geheugen is de bottleneck. De nieuwe moet 0.5 TB tot 2 TB RAM hebben. Hoewel dichter bij de 2 an sec natuurlijk beter is dan dicht bij de 0.5, ben ik vooral op zoek naar een deal waarbij ik voordelig uit ben. Op de tweede plek is het aantal cores (of eigenlijk CPU-flops) dat de PC heeft ook belangrijk. Ik zal soms weken moeten wachten op de berekeningen. Aangezien mijn algoritmes niet gedistribueerd zijn, is het belangrijk dat het om een "single"-moederbord gaat, waarmee ik bedoel dat ik NIET op zoek ben naar een rack met meerdere servers. die bij elkaar opgeteld 0.5 TB RAM hebben. De PC hoeft geen grafische kaart te hebben en ook niet veel HD ruimte. Dus naast RAM en CPU's alleen de standaarbenodigdheden zoals moedebord, muis en beelscherm.

Dit leek de perfect deal, maar is helaas al verkocht: http://www.ebay.com/itm/H...ksid=p2055119.m1438.l2649

Ik heb geen voorkeur voor type RAM-geheugen en pocessors. Het is steeds een afweging tussen geld en snelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door alberthendriks op 19-09-2017 12:10 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Even los van dit topic, maar een Tweak-blog over wat voor wetenschappelijke berekeningen jij precies doet op zo'n monster pc wordt gewaardeerd ;)

Onderstaande is nog niet verkocht op Ebay:

http://www.ebay.com/itm/H...id=p2047675.c100011.m1850

[ Voor 54% gewijzigd door Falcon op 19-09-2017 12:17 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 13:55

Kek

3flix

Ik zou gaan kijken naar server Mobos met veel ram sloten. is prima op te zoeken via de Pricewatch. Wordt een prijzige grap, maar dat wist je denk ik al :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je 10K te verbranden hebt, bel eens gewoon Dell of HP. Je stelt vooralsnog 0 eisen aan wat je ermee moet/kan halen, doorvoer, storage, Tflops, whatever.

pricewatch: Supermicro X10DRG-Q (Bulk Pack) + 4x pricewatch: Origin Storage OM128G42400LR8RX4E12 = 10K en dan heb je alleen een moederbord en RAM, verder niks.

Ongeacht of het nou een hobby-projectje of semi-serieus is; als je 10 jaar al op T.net geregistreerd bent, vermoed ik toch dat je enige kennis van zaken hebt hoe een topic eruit moet zien. Zelfs als je dat niet weet, verwachtte ik eigenlijk wel 10x zoveel meer technische info in de startpost dan wat er nu staat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof