Archiveren met Excel lukt niet helemaal..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 972733

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een archiefbestand waar ik niet helemaal uitkom.. In blad 1 staat een lijst met namen. Daarnaast staan de bladen A t/m Z. Nu was het zo dat als ik een naam invoer in blad 1 (bijv Jansen), dat Jansen vervolgens ook bij blad J automatisch toegevoegd wordt.. Nou gebeurt dat niet meer. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of welke formule ik nodig heb?

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 11:41
De informatie die je aanlevert is wel wat summier.
Welke versie van Excel gebruik je?
Is het een bestand met macro's?
Hoe staan de namen in blad1 en in blad A-Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad kunnen we niet helpen met de gegeven informatie. Je wilt veel meer info geven over de huidige gebruikte structuur en formules, en aangeven waar je vastloopt met aanvullen van de formules.

Best kans dat als je een dozijn of wat bestaande topics over Excel hier in CSA doorleest, je al voldoende inspiratie hebt. Ik gok namelijk dat de vraag een variant is van een veelgeziene vraag. (Maar dat is een gok, zo zonder concrete info).

Welkom, trouwens :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry jongens, in mijn hoofd klonk dit best oké uitgelegd.. Had het forum al doorgespit, maar kon het niet zo snel vinden. Ben dan ook niet echt een excel-expert :?

Om even te reageren op Loeberce.. Ik gebruik excel 2007 en ik heb geen idee wat macro's zijn.

Het ziet er als volgt uit:

Blad 1: (nummer en naam), dus 100-Jansen
101- Broere
102- Alias

Bladen A t/m Z staan dan verder op alfabetische volgorde.

Dus als ik in Blad 1 Jansen invoer, dan moet dat in blad J erbij automatisch op alfabetische volgorde bijgevoegd worden.

Worden jullie hier wijzer van?! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 11:41
Is het een bestand wat je wilt delen? Dan lijkt het me slim om dit even ergens onder te brengen zodat we even kunnen neuzen. Ik snap nl zo niet waarom de functionaliteit die je had niet meer werkt. Via DM mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat is dus het vervelende. Het zijn allemaal namen van cliënten (ik werk op een advocatenkantoor). Denk niet dat dat gewaardeerd wordt. Zou jij mij anders misschien kunnen uitleggen waar de formule staat? Misschien dat ik het dan eventueel zelf kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nee de daadwerkelijke namen etc wil je echt niet gaan delen. WBP etc.

Misschien worden er 'simpelweg' in de bladen A-Z VLookup-functies gebruikt, maar aangezien die functie in veel van de Excel-topics is besproken lijkt me dat stug. Dat zou je na inlezen dan immers hebben herkend.

Als ik het zo hoor is de kans inderdaad groot dat er VBA macro's zijn gebruikt, en dan is het advies: leer eerst de beginselen van die programmeertaal, of vraag 1 iemand die er verstand van heeft het te checken (bijv degene die het bestand heeft gemaakt).

1 Afhankelijk van hoe en wat zo nodig na ondertekenen van een bewerkersovereenkomst etc. ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1