Toon posts:

beschadigde clusters op HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal beschadigde clusters op mijn hd. Clusters: 658.166
658.169
658.196
658.200
658.287
685.317
658.318
Maakt het verder nog meer uit dan 0,8 mb HD ruimte minder?

Verwijderd

Nee, als het goed is zijn ze gemarkeerd als "bad" en worden ze niet meer gebruikt. Misschien dat je problemen kunt krijgen met scandisk, verder niks aan de hand.

Verwijderd

Ik heb wel gemerkt dat als er eenmaal bad sectors ze zijn ze vaak snel uitbreiding krijgen. Uitkijken met wat je erop zet en als je ergens een aanbieding ziet voor een nieuwe: doen...

Overigens is niet gezegd dat je niet nog jaren fun heb met zo een disc :)

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Op maandag 09 juli 2001 16:04 schreef ItSnows het volgende:
Ik heb wel gemerkt dat als er eenmaal bad sectors ze zijn ze vaak snel uitbreiding krijgen. Uitkijken met wat je erop zet en als je ergens een aanbieding ziet voor een nieuwe: doen...

Overigens is niet gezegd dat je niet nog jaren fun heb met zo een disc :)
is ook logisch.. ergens is er een kop op een schijf geklettert.. met meestal als gevolg dat er iets krom is... wat resulteert in meer bad clusters....
Wees verstandig met wat je erop zet.. je kunt idd nog lang plezier hebben van de disk, maar het kan ook zomaar fouter gaan.. en dan ben je de zaak kwijt :'(

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 12:31
wat voor hd is het?

Met een beetje geluk heb je nog garantie -> meteen een nieuwe laten scoren, ding is NIET meer betrouwbaar..

met beetje geluk loopt ie nog tijden door, met beetje pech breiden de badsectors zich als een plaag uit en is je data/windows in no-time fucked

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Van [HA] naar [forum=21] :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een maxtor Net nieuw!! nou ja net 3 weken oud. Ik heb dus nog garantie :)
Mee terug gaan? Vorige keer was mijn maxtor ook al kapot en ik heb hem 5 weken moeten missen. eerst terug gebracht naar de winkel, de winkel brengt hem naar de leverancier, en de leverancier naar maxtor en op de terugweg prcies hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
en het is trouwens waar wat ze zeiden hierboven........na elke format c:/u komt er weer zoveel kb aan beschadide sectoren bij

Verwijderd

Kun je deze nog terugbrengen!?!?!?
Meteen doen!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gewoon me teruggaan.
Ik heb es een kapotte HD gehad die al 2 jaar oud was. Kheb gewoon een nieuwe gekregen :)
Pagina: 1