Ik ben een leek op dit gebied en hopelijk kunnen jullie me helpen.
Onlangs verhuisd naar een woning uit 1992 met radiatoren.
Afgelopen zondag voor het eerst de verwarming aan en ervaar een aantal problemen.
Opstelling
- Remeha Quinta C35
Warmwateraanvoertemperatuur is ingesteld op 65 graden, tapwater 60 graden.
- Remeha Celsia 20 (in de woonkamer)
- Begaande grond is voorzien van vloerverwarming convectoren verwarming en radiatoren
Vloerverwarming staat ingesteld op 20 graden.
- In alle kamers op het 1e en 2e verdieping hangt een radiator
Er zijn 2 momenten op de dag dat het huis verwarmd moet worden naar 19,6 graden. In de ochtend tussen 6:30-8:00 en 's avonds van 18:00-22:00.
Vanochtend om 7:15 gaf de thermostaat 19,3 en niet de gevraagde 19,6.
Een mogelijk oorzaak is dat mijn CV vaak een code 6 geeft wat betekent: de ketel uit is omdat de aanvoertemperatuur hoger is dan de gewenste aanvoertemperatuur (tijdens CV bedrijf)
Nadat de CV is gekoeld gaat hij weer in bedrijf (code 3) en na een tijdje weer in code 6.
Iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?
Verder zijn 2 radiatoren deels warm.
Het gedeelte bij de kraan is warm maar de rest van de radiator is koud.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Vloerverwarming
Dit is nieuw voor me en heb totaal geen ervaring hoe ik het best kan afstellen.
Ik heb een pompschakelaar om te voorkomen dat het 24/7 draait en ingesteld op 28 graden (ergens gelezen op het internet). Temperatuur heb ik op 20 graden (draaikraan).
Moet ik iets instellen op mijn thermostaat om de vloerverwarming op temperatuur te houden?
Ik heb namelijk gelezen dat het zuiniger is om de vloer op temperatuur te houden.
Onlangs verhuisd naar een woning uit 1992 met radiatoren.
Afgelopen zondag voor het eerst de verwarming aan en ervaar een aantal problemen.
Opstelling
- Remeha Quinta C35
Warmwateraanvoertemperatuur is ingesteld op 65 graden, tapwater 60 graden.
- Remeha Celsia 20 (in de woonkamer)
- Begaande grond is voorzien van vloerverwarming convectoren verwarming en radiatoren
Vloerverwarming staat ingesteld op 20 graden.
- In alle kamers op het 1e en 2e verdieping hangt een radiator
Er zijn 2 momenten op de dag dat het huis verwarmd moet worden naar 19,6 graden. In de ochtend tussen 6:30-8:00 en 's avonds van 18:00-22:00.
Vanochtend om 7:15 gaf de thermostaat 19,3 en niet de gevraagde 19,6.
Een mogelijk oorzaak is dat mijn CV vaak een code 6 geeft wat betekent: de ketel uit is omdat de aanvoertemperatuur hoger is dan de gewenste aanvoertemperatuur (tijdens CV bedrijf)
Nadat de CV is gekoeld gaat hij weer in bedrijf (code 3) en na een tijdje weer in code 6.
Iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?
Verder zijn 2 radiatoren deels warm.
Het gedeelte bij de kraan is warm maar de rest van de radiator is koud.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Vloerverwarming
Dit is nieuw voor me en heb totaal geen ervaring hoe ik het best kan afstellen.
Ik heb een pompschakelaar om te voorkomen dat het 24/7 draait en ingesteld op 28 graden (ergens gelezen op het internet). Temperatuur heb ik op 20 graden (draaikraan).
Moet ik iets instellen op mijn thermostaat om de vloerverwarming op temperatuur te houden?
Ik heb namelijk gelezen dat het zuiniger is om de vloer op temperatuur te houden.