Hulpprogramma windows 10 geheugencontrole

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Poots
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-05 11:14
Mijn vraag Ik heb het programma geheugencontrole van windows gestart, Het programma draait nu al meer dan 24 uur, en start steeds opnieuw op Ik heb 4 geheugenbankjes van 2 GB maakt totaal 8GB.
Ik wil het programma stoppen maar met de beste wil van de wereld lukt mij dat niet.
Regelmatig op ESC drukken helpt niet.
Het de computer opnieuw opstarten via Controle Alt Delete lukt ook niet.
De computer opnieuw opstarten via de knop Restart lukt ook niet.
En het opstarten forceren via de aan en uit knop lukt ook niet
.Telkens komt het programma weer in beeld en begint opnieuw te starten.
Kan iemand mij helpen S.V.P.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Kingstone geheugen4x2 GB ...

Heb diverse forums benaderd en nog geen goed antwoord gekregen.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Je powerknop op de machine 10-15 seconden ingedrukt houden, daarmee forceer je de machine uit te gaan. Daarna in Safe mode gaan en kijken of het opstart.

[ Voor 20% gewijzigd door Slavy op 19-09-2017 11:39 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Poots
Klopt de computer start wel opnieuwopmaar het gewraakte programma komt gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:41
F8 indrukken voordat het programma start. Dus PC uit, aan doen en direct F8 herhaaldelijk indrukken. Je krijgt dan een menu met de keuze om Windows normaal op te starten.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Poots
Helaas lukt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Is er überhaupt voortgang te zien wanneer je hem aan hebt staan? Ik gok dat hij minimaal éénmaal (doorgaans zijn dat twee "runs" van een snelle scan) doorlopen wil hebben, voordat hij doorstart naar Windows.

Wanneer er wel voortgang is maar het erg lang duurt, zou je er voor kunnen kiezen om zo min mogelijk geheugen er in te stoppen. Je zegt dat je 4× 2GB hebt. Stop er eens 1× 2GB in. Doet hij hetzelfde, misschien dat er dan (toevallig) iets met dàt reepje geheugen is. Probeer dan een andere. Wil dat ook niet op schieten... dan zou ik haast denken dat er iets anders niet gezond is aan je PC... of misschien staan er instellingen voor je RAM verkeerd in de BIOS.

Wanneer je globaal jouw instellingen weet, zou je de BIOS kunnen resetten en de basis instellingen (HDD controller op bijv. AHCI) instellen en het opnieuw proberen.
Pagina: 1