Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB 3.0 kabel past niet in mobo door GPU oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• Sjimmy21
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-12-2023
Zo als de titel al verraad past de kabel van mijn voorste usb poorten niet in het moederbord omdat mijn GPU te dik is.

ik heb een ASUS Strix Z270G Gaming mobo en een Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 8GB (11Gbps) GPU.

Doordat de videokaart zo dik is moet hij in het onderste PCIE slot omdat hij anders tegen mijn CPU koeler aan zit.

Maar in het onderste PCIE slot zit hij voor alle ingangen die onderop het moederbord zitten.

Weet iemand of ik er een haakse stekker (volgens mij 20 polig) bestaat voor de usb 3.0 stekker? ik heb proberen te zoeken maar ik niet zoveel vinden, maar ik weet ook geen officiële benaming.

De stekkers van de front audio passen nog net evenals de fan headers....

Bij voorbaad dank, Sjimmy

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als ik een foto van het moederbord bekijk, vraag ik mij af wat voor een monsterlijk grote koeler je op je CPU hebt gemonteerd. Want er zit nogal wat ruimte tussen de socket en eerste PCI-e slot:
Afbeeldingslocatie: https://www.asus.com/media/global/gallery/uzRis9CLPWJLosv7_setting_000_1_90_end_500.png

Maak even een foto van hoe het op je moederbord zit, dan kunnen we beter inschatten wat je kan doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Sjimmy21
Hero of Time schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:20:
Als ik een foto van het moederbord bekijk, vraag ik mij af wat voor een monsterlijk grote koeler je op je CPU hebt gemonteerd. Want er zit nogal wat ruimte tussen de socket en eerste PCI-e slot:

Maak even een foto van hoe het op je moederbord zit, dan kunnen we beter inschatten wat je kan doen.
De CPU-koeler is een Scythe Mugen 5 PCGH edition.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sePz1GHH2BatflwN2U1E3Hfa/full.jpg

Voorheen zat er een MSI 1080 gaming x in en die paste wel.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:14

rdejongjr

Gnome

Er zit toch een backplate op, als hij wat raakt is het niet heel schadelijk.

Je kunt ook de cpu koeler een kwartslag draaien en een fannetje minder er op.

Kijk ook nog eens naar de montage van de rest, je mist in iedergeval een schriefje bij je moederbord.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sjimmy21 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:52:
[...]

De CPU-koeler is een Scythe Mugen 5 PCGH edition.

[afbeelding]

Voorheen zat er een MSI 1080 gaming x in en die paste wel.
Ik zie geen probleem om de videokaart in het eerste slot te doen. Zoals @rdejongjr zegt, er zit nog een backplate op de videokaart.

• Sjimmy21
rdejongjr schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:56:
Er zit toch een backplate op, als hij wat raakt is het niet heel schadelijk.

Je kunt ook de cpu koeler een kwartslag draaien en een fannetje minder er op.

Kijk ook nog eens naar de montage van de rest, je mist in iedergeval een schriefje bij je moederbord.
Het lijk me toch niet echt goed voor de CPU/koeler om GPU eronder te douwen dat het wel past. ik heb altijd geleer dat zoiets gemakkelijk op zn plaats moet glijden en niet onder spanning.

Ik zie idd nu ook het schroefje :O

[ Voor 3% gewijzigd door Sjimmy21 op 19-09-2017 22:38 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als ik de hoek goed bekijk hoe de kaart zit met de backplate tov het PCI-e slot, dan heb je nog een paar mm over tussen de videokaart en de heatsink van je koeler. Niks geen spanning.

• Repel Steel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-11 23:53
De uiteinden van de bevestigingsdraden van de fans steken wat uit en raken waarschijnlijk de backplate.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat zal denk ik wel meevallen.

Pagina: 1