Hahaha leuk deze discussie! We hebben Tibbaa Mobile inderdaad net opgericht. We hebben gekozen voor de Learning by Doing methode. Oftewel, we gaan gewoon lekker van start en we kijken wat goed gaat en wat minder goed gaat en dat passen we dan vervolgens aan.
Ik zal proberen zo goed mogelijk antwoord te geven op jullie vragen en hiermee een kort verhaal, lekker lang maken:
1. Snelheid en kwaliteit van het netwerk staat gelijk aan die van KPN, als die ruk is, dan is onze kwaliteit ook ruk. Over het algemeen maak ik mij daar bij KPN weinig zorgen om.
2. Bij alle abonnementen staan de snelheden en als je kijkt naar de prijzen vs de snelheden zijn wij volgens mij redelijk concurrerend, alleen wij staan
nog niet aangemeld bij de vergelijkers. We proberen met de huidige abo's iets te bieden voor ieder wat wils en tegelijkertijd een overzichtelijk aanbod te bieden. Geen fratsen of gekkigheden.
3. De fair use policy.....tja daar valt een hele hoop over te zeggen en tegelijkertijd ook weer heel weinig. Ik zal het proberen toe te lichten aan de hand van een voorbeeld:
Stel dat er weer een ICO komt en een nieuwe Tibbaa-klant besluit om deze nieuwe cryptomunt op zijn unlimited 4G-netwerk van Tibbaa vanuit zijn Camper aan het Comomeer in Italië te gaan minen....dat kost ons bakken met geld en als wij daarbij ook nog eens iedere 4K Kodi-filmjunk als klant krijgen, dan kunnen we meteen stoppen. De FUP is erop gericht om dit soort 'gebruik' tegen te gaan. Hierbij is Unlimited, unlimited totdat we je na de derde waarschuwing verzoeken om een andere provider te gaan zoeken.
Dan hebben we een gebruiker (ik) die de Wifi verbinding in de trein niet trekt, vergeten was om op de Wifi thuis, Narcos van Netflix te downloaden en lekker op 4G gaat kijken. Op het toilet op werk waar de wifi slecht is dumpertfilmpjes gaat kijken op 4G. Die ene keer net te laat thuis is om ADO te zien verliezen op Fox en het toch graag live wilt zien. Op vakantie in Europa gebruik wil maken van Google Maps en op whatsapp bereikbaar wil blijven. Voor deze gebruiker is unlimited ook daadwerkelijk unlimited.
Ik begrijp uit een aantal semi overspannen reacties dat enkelen onder ons zijn/haar neus hebben gestoten aan de FUP van een provider. Dus...wij zullen je niet meer knijpen dan je abonnement toelaat en als je gebruik maakt van ons netwerk op een wijze waarop ons dat niet aanstaat, dan lijkt het mij uit commercieel oogpunt niet meer dan normaal om iemand op enig moment te verzoeken over te stappen naar een andere provider. Die grens, zoals je ziet op de site van ACM, ligt vrij hoog.
Wij zijn echt niet strenger dan onze concurrenten. Alleen het klinkt nu net omdat we een poging doen transparant te zijn, de FUP goed vindbaar is op onze site en nog niet precies weten wat er concreet in een FUP moet staan (zie learning by doing), dat dit ineens een enorm addertje onder het gras is, die wij ook nog een slecht hebben verstopt. Dit is dus niet zo. Het is allemaal zo eenvoudig, alleen het wordt door sommige providers af en toe zo lastig gemaakt.
Ik stel voor om te stoppen Tibbaa te vergelijken met een Robin Mobile, wees een early adaptor en sluit je bij ons aan. We hebben abo's die maandelijks opzegbaar zijn. Als het je niet bevalt ga je weer lekker verder shoppen. Het is allemaal geen hogere wiskunde.
Mochten jullie verder nog vragen hebben, laat maar horen!
Dank jullie wel!