Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs2163
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 23:16
Hoi allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik een ITX-gaming build ga beginnen. Nu loop ik ergens tegenaan: ik heb geen idee welke cpu-koelers er in dit formaat goed en stil zijn.

De behuizing die ik ga gebruiken betreft een Thermaltake Core V1 (link hier onder, max 140mm hoog).
De processor in deze build is een i7 7700k, en ben van plan om in de toekomst te gaan overclocken.

Kan iemand mij advies geven?

Bij voorbaat dank :)

https://tweakers.net/prod...altake-core-v1/overzicht/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B

Zou overigens direct even kijken naar 2 extra casefans.

[ Voor 19% gewijzigd door Switchie op 19-09-2017 03:28 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs2163
Ik ben inderdaad ook van plan om 2x80mm exhaust fans te plaatsen. Zou de shuriken geschikt zijn om over te clocken, of zijn er ook nog betere alternatieven? Het budget ligt op zo'n €70.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

thijs2163 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:26:
[...]

Ik ben inderdaad ook van plan om 2x80mm exhaust fans te plaatsen. Zou de shuriken geschikt zijn om over te clocken, of zijn er ook nog betere alternatieven? Het budget ligt op zo'n €70.
Met de Shuriken kun je prima de 7700k naar een iets hoger niveau tillen.

Maar wat verwacht je precies van een eventuele overclock?
De warmte zal uiteindelijk ergens heen moeten dus als je ambitieuze plannen hebt is een kleine Core V1 wellicht niet de beste keus voor jou.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Met 140mm ruimte zou ik eerder naar zoiets kijken:
pricewatch: be quiet! Shadow Rock TF 2

Maar welke had je zelf al gevonden <140mm in de pricewatch en waar heb je review van gelezen?
Kijk ook naar de kast, wellicht is een top down koeler niet handig ivm ventilatie?

[ Voor 13% gewijzigd door wagenveld op 19-09-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs2163
Switchie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:33:
[...]

Met de Shuriken kun je prima de 7700k naar een iets hoger niveau tillen.

Maar wat verwacht je precies van een eventuele overclock?
De warmte zal uiteindelijk ergens heen moeten dus als je ambitieuze plannen hebt is een kleine Core V1 wellicht niet de beste keus voor jou.
Ik heb in reviews gelezen dat de core V1 een erg goede koeling heeft voor een ITX-case, vandaar dat ik van plan was om over te clocken (niet extreem, 4,5-4,6Ghz indien koeling dit toelaat).
wagenveld schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:37:
Met 140mm ruimte zou ik eerder naar zoiets kijken:
pricewatch: be quiet! Shadow Rock TF 2

Maar welke had je zelf al gevonden <140mm in de pricewatch en waar heb je review van gelezen?
Kijk ook naar de kast, wellicht is een top down koeler niet handig ivm ventilatie?
Een top-down cooler lijkt me inderdaad niet bevorderlijk voor de airflow, echter zit je bij een tower model meteen op een 92mm fan die over het algemeen een stuk luidruchtiger zijn.

Zelf zat ik eerst te denken aan een AIO 120mm, hier moet ik echter wel mijn budget voor verhogen. (200mm push/rad/120mm pull)
Als luchtkoeling had ik de pricewatch: Arctic Freezer Xtreme Rev 2 in gedachten. (140mm hoog/120mm fan) Ik kan helaas geen informatie vinden of het fysiek past in mijn build. (Gigabyte GA-Z270N-Wifi + Corsair Vengeance LPX)

[ Voor 6% gewijzigd door thijs2163 op 19-09-2017 11:48 ]

Pagina: 1