Mijn Android telefoon heb ik dit weekend een factory restore gegeven en vandaar dat Firefox ook weer 'fris' op mijn device staat. Nu bezocht ik vandaag toevallig via Google een productpagina van AliExpress waardoor ik tot mijn verbazing de Android systeemvraag kreeg of Firefox toegangsrechten tot mijn camera en microfoon mag krijgen. Dat komt dus door de AliExpress site.
Ik heb de rechten nu nog niet gegeven, maar als ik in de toekomst voor een andere legitieme site Firefox wel toegang geef, dan kan AliExpress daarna ook bij mijn camera en microfoon. Dat wil ik niet vanwege mogelijke privacy risico's.
Ublock Origin staat geïnstalleerd maar houdt dit blijkbaar ook niet tegen. Hoe kun je dergelijk misbruik door een website als AliExpress dan wel voorkomen?
Ik heb de rechten nu nog niet gegeven, maar als ik in de toekomst voor een andere legitieme site Firefox wel toegang geef, dan kan AliExpress daarna ook bij mijn camera en microfoon. Dat wil ik niet vanwege mogelijke privacy risico's.
Ublock Origin staat geïnstalleerd maar houdt dit blijkbaar ook niet tegen. Hoe kun je dergelijk misbruik door een website als AliExpress dan wel voorkomen?
~~ Friebel ~~