PC voor CAD tekenen en gamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnixbro
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Mijn vraag
Ik ben student en heb een pc nodig voor het 3d tekenen in solidworks. Hier komen vaak grote samenstellingen bij kijken. Omdat mij huidige laptop dit niet draagt ben ik opzoek naar een goede desktop van rond de 1100 euro (exc randapparatuur).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Solidworks

Ik heb verschillende topics op dit forum al bekeken ik denk dat ik de pc bij gamepc wil laten maken. Ik vermoed dat deze configuratie zal voldoen, toch zou ik graag feedback van anderen willen die er meer verstand van hebben aangezien ik nog nooit een pc heb samengesteld.

Hier de lijst met de componenten:

Behuizing
pricewatch: Corsair Carbide 100R Silent Edition

Cpu
pricewatch: Intel Core i7-7700K Boxed

Koeling
pricewatch: NZXT Kraken X31

Moederbord
pricewatch: Asus Prime B250M-Plus

Werkgeheugen
pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213

Gpu
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP

Hdd
pricewatch: Seagate Barracuda, 2TB

Ssd
pricewatch: Sandisk SSD Plus 240GB

Voeding
pricewatch: Sandisk SSD Plus 240GB

https://gamepc.nl/game-pc...wMi0xMjM3fDI0MTEtMTI0Nzc5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:47
Wacht even een paar weken, dan komen de nieuwe Intel processoren uit.
Een systeem met een AMD Ryzen processor zou ook kunnen voldoen aan jouw vereisten, ik kan die alleen niet vinden op de site van gamepc.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnixbro
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Bedankt voor de reactie,
Maar zijn de nieuwe processors niet veel te duur dan?
En ik heb de pc eigenlijk al erg snel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 925401

Op dit moment zou ik een AMD systeem aanbevelen, maar zoals eerder gezegd wacht ik liever even de nieuwe generatie van Intel af voordat ik weer advies ga geven op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:47
marnixbro schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:43:
Bedankt voor de reactie,
Maar zijn de nieuwe processors niet veel te duur dan?
En ik heb de pc eigenlijk al erg snel nodig.
5 oktober komen de nieuwe processoren waarschijnlijk uit.
reken erop dat het dan nog wel 2 weken duurt voordat je ze kunt bestellen, dan zal het versturen van de onderdelen nog wel eventjes duren maar ik denk dat je dan eind oktober je systeem wel klaar kunt hebben.

De processoren gaan waarschijnlijk net zo duur worden als de vorige generatie toen die net uit kwam.
Dus reken op 380 - 400 euro voor de beste i7, de opvolger van de 7700k, die nu ~ 330 euro kost.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 16:05
AutoCAD is juist een programma dat amper tot geen baat heeft bij meer cores en threads. Het is vrijwel geheel afhankelijk van single core prestaties. Hetzelfde geldt voor Solidworks. Ik raad dan ook af om voor Ryzen te kiezen, omdat hoger geclockte Intel CPU's simpelweg beter presteren. Tevens is het zo goed als uitgesloten dat zowel AutoCAD als Solidworks binnen enkele jaren wél gebruik kan gaan maken van meerdere cores. Daarvoor dienen de programma geheel te worden herschreven. Het zijn echter licentieproducten, die vaak nog moet draaien op flink verouderde hardware en software. Herschrijven is dus snijden in de eigen vingers.

Ik verwacht dan ook dat de Intel Coffee Lake i3 8350k de meeste 'bang for buck' gaat geven. Een quadcore met een hoge base clock en te overclocken. Een i7 met een hoge single core boost clock zal het best presteren. Ik zie dan ook geen enkele reden om voor Ryzen te kiezen, een 1800x/1700x/1600x/etc presteren in deze programma's net zo goed als een Pentium dual core G4600 van 85 euro. Je wil wel wat overhead hebben uiteraard, maar dat is met een quad core al ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

MadDogMcCree schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 02:43:
AutoCAD is juist een programma dat amper tot geen baat heeft bij meer cores en threads. Het is vrijwel geheel afhankelijk van single core prestaties. Hetzelfde geldt voor Solidworks. Ik raad dan ook af om voor Ryzen te kiezen, omdat hoger geclockte Intel CPU's simpelweg beter presteren. Tevens is het zo goed als uitgesloten dat zowel AutoCAD als Solidworks binnen enkele jaren wél gebruik kan gaan maken van meerdere cores. Daarvoor dienen de programma geheel te worden herschreven. Het zijn echter licentieproducten, die vaak nog moet draaien op flink verouderde hardware en software. Herschrijven is dus snijden in de eigen vingers.

Ik verwacht dan ook dat de Intel Coffee Lake i3 8350k de meeste 'bang for buck' gaat geven. Een quadcore met een hoge base clock en te overclocken. Een i7 met een hoge single core boost clock zal het best presteren. Ik zie dan ook geen enkele reden om voor Ryzen te kiezen, een 1800x/1700x/1600x/etc presteren in deze programma's net zo goed als een Pentium dual core G4600 van 85 euro. Je wil wel wat overhead hebben uiteraard, maar dat is met een quad core al ruim voldoende.
Kom je dus ongeveer uit op zoiets:
(Wel direct zo vrij geweest om er 32gb ram in te zetten)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-7350K Boxed€ 135,98€ 135,98
1MSI B250M PRO-VDH€ 67,20€ 67,20
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP€ 155,95€ 155,95
1Seagate Barracuda, 2TB€ 64,79€ 64,79
1Fractal Design Define Mini C€ 73,95€ 73,95
1be quiet! Pure Rock€ 31,-€ 31,-
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 276,95€ 276,95
1Corsair CX450M€ 49,01€ 49,01
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 946,83

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1