Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Met veel genoegen lees ik regelmatig de berichten die op Tweakers gepost worden. Al sinds jongs af aan ben ik geïnteresseerd geweest in 'computers' en heb hieraan als zowel gamer als hobbyist veel plezier aan beleefd. Toen ik van de middelbare school kwam begon ik dan ook met een IT-opleiding (Systeembeheerder) begonnen. Na een jaar ben ik met de opleiding gestopt en ben ik begonnen aan een opleiding op het gebied van veiligheid (in de publieke ruimte). Ik ben overtuigd dat mijn jonge leeftijd (16 jaar) en de omstandigheden waarin mijn privé leven zich afspeelde, doorslaggevend zijn geweest voor het stoppen met de opleiding.

Nu, 7 jaar verder, heb ik een prima functie bij de lokale overheid met uitstekende arbeidsvoorwaarden en een goed salaris. Maar.. het bloed kruipt waar het niet heen kan en ik ben mij toch eens gaan oriënteren in het IT-landschap. Omdat mijn werkgever bezig is met het automatiseren van veel processen en ik door mijn hobby bij veel projecten aansluit heeft mijn werkgever mij voorgesteld, na een kleine lobby, om voor mij een HBO IT-opleiding te vergoeden. Ik kan hierna, zoals mijn werkgever het beschrijft, aan de slag als IT-Manager (w/e).

Vol enthousiasme ben ik van start gegaan om een goede opleiding te vinden waar ik in de toekomst wat mee kan. Mij blijkt wel dat het aantal opleidingen erg divers is en dat iedereen en zijn moeder tegenwoordig een IT-opleiding aanbied. Het leek mij dan ook goed om naar jullie ervaringen te vragen en misschien willen jullie mij hiermee helpen.

-

* Waar ben ik naar op zoek?

- Een opleiding van een goed geaccrediteerde opleidingsinstantie;
- Welke goed te combineren is met een fulltime dienstverband;
- Waarbij ik genoeg vaardigheden op kan doen om mijn creatieve kant te benutten (geen servicedeskmedewerker oid)
- Waarmee ik stiekem ook wat kan leren over Cyber Security (grote plus!)

Kunnen jullie mij een opleiding adviseren? Het budget is ongeveer 15k ~ 20k.

Thanks voor het lezen! :*)

TL;DR
Lees vanaf de *

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:34

g0tanks

Moderator CSA
In welke omgeving woon/werk je?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in de omgeving van Rotterdam maar beschik over een eigen auto!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:30
Geen tip, maar hulde aan je werkgever! Die weet het hoe je een personeelslid moet waarderen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DixxyJS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09-2021
De open universiteit kan ik je aanbevelen.
Goed te combineren met een baan en prima niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Wat is doel van je opleiding? Alsin welke skills wil je zelf leren, of wil je baas dat je leert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
Hogeschool Rotterdam.
Avans Breda.
Genoeg hoge scholen waar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:01
Het eerste wat naar binnen schiet - maar het is ook mijn werkgever ;) - is de Ad ICT Servicemanagement. 2 jaar, half jaar IT Security erin.

Alleen: creativiteit, IT, Security... Je wil wel alles tegelijkertijd :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 12:30
Op Avans Breda HBO Informatica/BIM of zelfs Technische Informatica sluit allemaal aan. Heb zelf HBO Informatica gedaan, je leert wat over de business kant maar vooral software ontwikkelen. BIM is meer business gericht en misschien geschikter voor management rollen, maar dan moet je zelf als je programmeerkennis belangrijk vindt daarop dieper ingaan. Technische Informatica is ook programmeren en meer ingaan op hoe dingen werken, spullen in elkaar hacken en gericht op zowel hardware als software vlak alleen in mijn optiek leer je minder van het projectmatige software ontwikkelen. Je kan in ieder geval naast je studie genoeg andere dingen leren als je daar zin in hebt en met je Minor kan je ook nog wat breder jezelf opleiden dus een foute keuze is er niet als je maar doet wat je leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EJPostema schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:51:
Wat is doel van je opleiding? Alsin welke skills wil je zelf leren, of wil je baas dat je leert?
De bedoeling is dat ik een vertaalslag kan maken tussen de IT-wereld en wat het bestuur graag wil, alsmede dat ik deze kan systemen kan beheren. (Tot op zeker hoogte, want we hebben een unit Automatisering!)
Erwinvz1 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:57:
Hogeschool Rotterdam.
Avans Breda.
Genoeg hoge scholen waar het kan.
Ga ik kijken, thanks!
DiedX schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:05:
Het eerste wat naar binnen schiet - maar het is ook mijn werkgever ;) - is de Ad ICT Servicemanagement. 2 jaar, half jaar IT Security erin.

Alleen: creativiteit, IT, Security... Je wil wel alles tegelijkertijd :)
Klopt! Haha, misschien komt het ook omdat ik er qua opleidingen (nog) niet veel van weet! Is dit voor iemand zonder IT-diploma haalbaar?
TheUninvited schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:52:
Op Avans Breda HBO Informatica/BIM of zelfs Technische Informatica sluit allemaal aan. Heb zelf HBO Informatica gedaan, je leert wat over de business kant maar vooral software ontwikkelen... BIM is meer business gericht en misschien geschikter voor management rollen, maar dan moet je zelf als je programmeerkennis belangrijk vindt daarop dieper ingaan. Technische Informatica is ook programmeren en meer ingaan op hoe dingen werken, spullen in elkaar hacken en gericht op zowel hardware als software vlak alleen in mijn optiek leer je minder van het projectmatige software ontwikkelen. Je kan in ieder geval naast je studie genoeg andere dingen leren als je daar zin in hebt en met je Minor kan je ook nog wat breder jezelf opleiden dus een foute keuze is er niet als je maar doet wat je leuk vindt.
Top! Kan ik wat mee :)
Pagina: 1