Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De Persgroep stuurt ongewenste reclame per post

Pagina: 1
Acties:

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Laatst ontving ik opeens fysieke spam van de Persgroep, met een 'gratis' cadeaupas voor krant.nl. Ik heb mij echter al bijna 2 jaar geleden ingeschreven bij postfilter.nl en een dikke Nee-Nee-sticker op de bus. En de reclame is niet eens aan mij gericht maar aan 'De bewoner(s) van ...'.

Zijn ze nou dan zo wanhopig bij De Persgroep dat ze alle aanwijzingen dat ik er niet op zit te wachten maar negeren? Enige resultaat is dat krant.nl nu in mijn adblocker staat.

Mag dit nou zomaar? En hoe voorkom ik dit soort verspilling (van mijn tijd en het milieu)?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:46
Ooit klant geweest bij de Persgroep? Zo ja-> Recht van verzet.
Zo niet, zie postfilter.nl:
Tóch post die niet welkom is?
De Stichting Reclame Code ziet streng toe op de handhaving van de regels van Postfilter. Deze regels zijn vastgelegd in de Code Postfilter. Krijgt u tóch post die niet welkom is? Dan kunt u een klacht indienen bij de afzender. Lost deze uw klacht niet naar tevredenheid op, dan kunt u terecht bij de Reclame Code Commissie (www.reclamecode.nl).
Overigens kan het zijn dat een huisgenoot wél post krijgt van bedrijven waarvan u geen post wilt ontvangen. Registratie bij Postfilter is namelijk strikt persoonlijk: uw eigen filter voor post. Of post welkom is of niet is tenslotte voor iedereen anders.

• Room42
  • Niet online
Jimster schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:21:
Ooit klant geweest bij de Persgroep? Zo ja-> Recht van verzet.
Zo niet, zie postfilter.nl:

[...]
Postfilter.nl sta ik al in, bijna 2 jaar, dus het kan niet zijn dat ze dat gemist hebben.

Als een Tweakers abo betekent dat ik klant ben geweest bij De Persgroep... Zou dat het zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 18-09-2017 20:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:31
Ik heb hem ook gehad. Postfilter is niet van toepassing, want niet expliciet aan jou gericht. Maar de mail was niet op adres, alleen "aan de bewoners van" en dan zou hij wegens de nee-nee-sticker niet mogen worden bezorgd.

• Room42
  • Niet online
hcQd schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:30:
Ik heb hem ook gehad. Postfilter is niet van toepassing, want niet expliciet aan jou gericht. Maar de mail was niet op adres, alleen "aan de bewoners van" en dan zou hij wegens de nee-nee-sticker niet mogen worden bezorgd.
Ok, dus in dat geval zou een klacht naar De Persgroep voldoende moeten zijn zodat zij hun bezorger kunnen instrueren.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:46
Dat klopt niet.
Met een NEE-NEE-sticker of een NEE-JA-sticker op uw brievenbus ontvangt u geen ongeadresseerde reclame en folders meer. Bij Postfilter kunt u zich afmelden voor geadresseerde reclame.
En:
Geadresseerde reclame (‘direct mail’) staat op uw naam en wordt meestal door de postbode bij u bezorgd. Ook reclame met uw adres erop en gericht ‘aan alle bewoners’ is geadresseerde reclame.
Bron: https://www.rijksoverheid...olders-in-mijn-brievenbus

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-11 23:28
Hoe herken ik geadresseerde reclame?

Geadresseerde reclame (of 'direct mail') wordt meestal door de postbode bij u bezorgd. Het gaat om alle reclame die gericht aan u verstuurd is. Staat uw adres erop, in combinatie met bijvoorbeeld 'aan de bewoners van'? Dan is dit ook geadresseerde reclame.
Bron https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/post/geen-geadresseerde-reclame-ontvangen

Dit is dan ook nog een interessante link : Ook reclame gericht aan “de bewoner(s) van dit adres” te stoppen dankzij privacyrecht

[ Voor 47% gewijzigd door Dronium op 18-09-2017 20:49 ]

• hcQd
Nee, er staat namelijk geen adres op de brief, alleen de tekst "aan de bewoners van". Zover ik weet is geen adres hetzelfde als ongeadresserd.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

hcQd schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:56:
[...]

Nee, er staat namelijk geen adres op de brief, alleen de tekst "aan de bewoners van". Zover ik weet is geen adres hetzelfde als ongeadresserd.
Meestal staat er ook nog iets na "de bewoners van", bijvoorbeeld een adres... :P

"Aan de bewoners van de Plorpstraat 42" is geadresseerd, "Aan de bewonders van dit pand" niet.

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 18-09-2017 21:01 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Room42
  • Niet online
In dit geval is het inderdaad:
Aan de bewoners van
Straatnaam Nr
Postcode Plaats
Wel degelijk geadresseerd dus.

Ik ben maar begonnen met een mail aan salessupport@persgroep.nl, want anders zou ik niet precies weten waar ik heen moet mailen: https://www.persgroep.nl/over-ons/contact 8)7
bwerg schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:00:
[...] "Aan de bewoners van de Plorpstraat 42" is geadresseerd, "Aan de bewonders van dit pand" niet.
Zo interpreteer ik de quote van Jimster in "De Persgroep stuurt ongewenste reclame per post" niet. Daar staat wel degelijk het voorbeeld van "Aan alle bewoners".

[ Voor 40% gewijzigd door Room42 op 18-09-2017 21:06 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Room42 schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:05:
Zo interpreteer ik de quote van Jimster in "De Persgroep stuurt ongewenste reclame per post" niet. Daar staat wel degelijk het voorbeeld van "Aan alle bewoners".
"aan alle bewoners" met uw adres, ja. "Aan de bewoners van dit pand" zonder adres is iets heel anders.

Het gaat niet om de aanhef, het gaat om of er een adres bijstaat. Dat is het compleet voor de hand liggende punt wat ik probeer te maken. Of je nou als bewoner of bij naam benoemd wordt, is niet relevant.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• hcQd
Op de versie die ik heb gehad staat alleen "Aan de bewoners van dit adres" en verder niets. Ik ging er vanuit dat dit ook het geval was bij die van Evanescent.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11 23:23
Vraag is misschien of de persgroep hier iets aan kan doen of dat een overijverige bezorger te beroerd is om rekening te houden met een nee nee sticker en het gewoon in de bus propt.

• Room42
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:42:
Vraag is misschien of de persgroep hier iets aan kan doen of dat een overijverige bezorger te beroerd is om rekening te houden met een nee nee sticker en het gewoon in de bus propt.
Hmm, het is via Sandd verzonden, dus dat zijn geen vakantiewerkers maar professionele postbodes. En ik betwijfel of Sandd dit gaat filteren. Gooien zij anders alles weg wat niet bezorgd had mogen worden? Ik denk dat dit aan de voordeur (door De Persgroep dus) gefilterd moet worden. Zij zetten tenslotte mijn adres erop.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Room42 schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:47:
[...]

Hmm, het is via Sandd verzonden, dus dat zijn geen vakantiewerkers maar professionele postbodes. En ik betwijfel of Sandd dit gaat filteren. Gooien zij anders alles weg wat niet bezorgd had mogen worden?
Nee, het lijkt me niet dat Sandd (of PostNL) gaat filteren. Sterker nog, die hebben een bezorgplicht, die mogen niet eens iets weggooien (afgezien of het praktisch haalbaar zou zijn...)

Het zou mooi zijn als PostNL of andere aanbieders zouden filteren... Mogen ze hier filteren op blauwe enveloppen >:)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:24

Fiber

Beaches are for storming.

Niet te moeilijk over doen maar gewoon terugsturen met een telefoonboek of zo erbij... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Dan zou post van de gemeente ook niet bezorgd mogen worden: die is vaak ook gericht "aan de bewoners van".

Dat lijkt me niet handig.

/Laat, wat meerdere mensen dus al gezegd hebben.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Room42
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:37:
[...]

Dan zou post van de gemeente ook niet bezorgd mogen worden: die is vaak ook gericht "aan de bewoners van".

Dat lijkt me niet handig. [...]
Volgens mij valt dat sowieso buiten de filters/regulering omdat het geen reclame betreft.

• Ardana

Ardana

Mens

Room42 schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:37:
[...]

Volgens mij valt dat sowieso buiten de filters/regulering omdat het geen reclame betreft.
Maar vanaf de envelop is dat lang niet altijd te zien.

• Room42
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:53:
[...]

Maar vanaf de envelop is dat lang niet altijd te zien.
Ah, als het door de bezorger gefilterd zou worden, bedoel je. Nee, dat zou inderdaad niet handig zijn.

Wat dat betreft kunnen we concluderen dat De Persgroep hier echt verantwoordelijk zou moeten zijn.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35

Saffie_time

Why use this? 42!

Bezorger van Sandd gaat echt niet kijken of er "aan de bewoners" + adres staat of "aan Evanescent" en een adres staat. Bezorgers kijken enkel naar welk adres moet dit poststuk en gooien het daar in de brievenbus.
Je hebt dus niets te doen met Sandd of de diens bezorger en je moet je dus melden bij de persgroep en aangeven geen reclame meer te willen ontvangen. Of men daar gehoor aan gaat geven heb ik een hard hoofd in...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

@Saffie_time Ik heb daar ook een hard hoofd in en na een verhuizing heeft het ook geen zin meer. Ze sturen de reclame gewoon naar een heel postcodegebied, ik vermoed niet dat ze een lijst beheren met adressen die het liever niet willen ontvangen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Ardana

Ardana

Mens

Standeman schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:30:
@Saffie_time Ik heb daar ook een hard hoofd in en na een verhuizing heeft het ook geen zin meer. Ze sturen de reclame gewoon naar een heel postcodegebied, ik vermoed niet dat ze een lijst beheren met adressen die het liever niet willen ontvangen.
Klopt, in het hier boven genoemde vonnis van de Postcodeloterij kwam dat heel duidelijk naar voren:

Als het gaat om een heel postcodegebied (zonder uitzonderingen dus), is het geen persoonsgegeven, en staat het de Persgroep dus vrij om reclame te sturen.

Als, zoals de Postcodeloterij, de verzender de adressen van het postcodegebied wegstreept tegen adressen die wél bij hen bekend zijn, dan wordt het adres ineens wél een persoonsgegeven (volgens de rechter iig), en moet de verzender het recht van verzet eerbiedigen.

Pagina: 1