Videokaart boot niet werkt wel op on board

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wettacked
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-10 21:44
Beste medetweakers

Ik heb afgelopen week mijn eerste eigen pc in elkaar gezet.
Echter ben ik hierbij tegen een probleem aangelopen.
Als ik mijn pc boot met mijn videokaart boot de pc niet. Alleen de fans gaan spinnen en de leds gaan aan.

Dingen die ik gedaan heb:
Alles gecontroleerd of het goed aangesloten is
Videokaart eruit en op onboard proberen (dan werkt het wel)
Andere videokaart erin (weet niet zeker of die werkt maar nu niet iig)
Bios op on board zetten en videokaart erin ( werkt, zie in windows ook de videokaart erbij staan)
Via de vorige optie alle drivers geïnstalleerd
Monitor overgezet naar videokaart (werkt nog steeds)
Toen minecraft gedownload(had geen zin om lang te wachten) en getest werkte eerste paar seconden daarna moest mijn videokaart omhoog in mhz en freezde de pc met als gevolg een bsod

Mijn spullen in de pc:
Asus prime b250 plus
Intel i5 7400
Gigabyte gtx 1060 3gb mini itx
Kingston hyperx 2x4gb 2400
Corsair cxm 550w

Is mijn videokaart een doa of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:46
Klinkt meer alsof alsof er iets niet deugd aan de voeding.
Heb je misschien ook nog andere stroom kabels voor videokaart? en zou je deze op een andere poort op de voeding kunnen zetten?
Waar ik ook wel benieuwt naar ben is wat er gebeurd als je die andere videokaart erin doet en dan boot met je beeldscherm aangesloten op de on board graphics.
Dan in Windows je beeldscherm kabel over zetten op je dedicated videokaart en dan de drivers ervan installeren en kijken of je dan wel games kunt spelen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wettacked
JohanNL schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:17:
Klinkt meer alsof alsof er iets niet deugd aan de voeding.
Heb je misschien ook nog andere stroom kabels voor videokaart? en zou je deze op een andere poort op de voeding kunnen zetten?
Waar ik ook wel benieuwt naar ben is wat er gebeurd als je die andere videokaart erin doet en dan boot met je beeldscherm aangesloten op de on board graphics.
Dan in Windows je beeldscherm kabel over zetten op je dedicated videokaart en dan de drivers ervan installeren en kijken of je dan wel games kunt spelen.
Extra voedingskabels heb ik niet jammer genoeg. Ik zal binnenkort eens kijken hoe het met de andere videokaart gaat (is een gainward gt 740 voor de info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Extra stroom naar je moederbord wel aangesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wettacked
legendareN schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 06:43:
Extra stroom naar je moederbord wel aangesloten ?
Extra???
Een 8 pins voor cpu zit erin en een 24 pins voor de rest

Verder de 6 pins voor video kaart en een kabel voor harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:20
Wettacked schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:39:
[...]

Extra???
Een 8 pins voor cpu zit erin en een 24 pins voor de rest

Verder de 6 pins voor video kaart en een kabel voor harde schijf
Dat zou voldoende moeten zijn.

Persoonlijk denk ik dat je voeding hier de boosdoener is, en als de videokaart wat meer stroom begint te vragen, hij dan roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wettacked
CryRaven schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:05:
[...]

Dat zou voldoende moeten zijn.

Persoonlijk denk ik dat je voeding hier de boosdoener is, en als de videokaart wat meer stroom begint te vragen, hij dan roet in het eten gooit.
Het gekke is dat hij met videokaart ook niet boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Wettacked schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:17:
[...]

Het gekke is dat hij met videokaart ook niet boot
Dan als eens een andere kaart geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.pirinu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb ook een soort van dit probleem met mijn gtx 1080 die ik vorige week heb gekocht ik heb hem gister terug gestuurd en dan gaat het bedrijf waar ik hem heb gekocht (Alternate) uitzoeken wat het is het kan dus ook een fabrieksfout zijn, misschien kunt u hem ook terug sturen dan kan het bedrijf waar uw hem heeft gekocht het nakijken maar dat moet u zelf even beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wettacked
R.pirinu schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:05:
Ik heb ook een soort van dit probleem met mijn gtx 1080 die ik vorige week heb gekocht ik heb hem gister terug gestuurd en dan gaat het bedrijf waar ik hem heb gekocht (Alternate) uitzoeken wat het is het kan dus ook een fabrieksfout zijn, misschien kunt u hem ook terug sturen dan kan het bedrijf waar uw hem heeft gekocht het nakijken maar dat moet u zelf even beslissen.
Kan idd was bij azerty enige nadeel is dat het 17,50 kost plus verzendkosten wil dus eigenlijk zeker zijn dat dat het is
CryRaven schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:28:
[...]

Dan als eens een andere kaart geprobeerd?
Zoals beschreven ja enige probleem is dat ik niet weet of die kaart het nog doet (is een gainward gt 740) die werkte niet

[ Voor 19% gewijzigd door Wettacked op 19-09-2017 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Wettacked schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:15:
[...]

Kan idd was bij azerty enige nadeel is dat het 17,50 kost plus verzendkosten wil dus eigenlijk zeker zijn dat dat het is

[...]

Zoals beschreven ja enige probleem is dat ik niet weet of die kaart het nog doet (is een gainward gt 740) die werkte niet
Is er niet iemand in je vriendenkring of familie die een kaart kan uitlenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wettacked
CryRaven schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:32:
[...]

Is er niet iemand in je vriendenkring of familie die een kaart kan uitlenen?
Hmmm zal eens even rond vragen

Ff om zeker te zijn alles is compatible toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Wettacked op 19-09-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invix
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik had ook een dergelijk probleem.. Nieuwe gpu geplaatst en pc ging met opstarten enkele seconden aan en viel weer uit.

Ik heb toen alle bios updates etc gedaan. De kaart werkte echter nog niet, al kon de pc weer gewoon aan..
Wat een soort van hielp is de gpu in een andere slot plaatsen. Mijn kaart werkt dus niet in de PCI-E 3.0 slot oude gpu werkt daar wel gewoon), maar wel in de 2e slot. Oftewel: Niet zo als het hoort, maar alles loopt... Misschien werkt dit ook voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wettacked
invix schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:46:
Ik had ook een dergelijk probleem.. Nieuwe gpu geplaatst en pc ging met opstarten enkele seconden aan en viel weer uit.

Ik heb toen alle bios updates etc gedaan. De kaart werkte echter nog niet, al kon de pc weer gewoon aan..
Wat een soort van hielp is de gpu in een andere slot plaatsen. Mijn kaart werkt dus niet in de PCI-E 3.0 slot oude gpu werkt daar wel gewoon), maar wel in de 2e slot. Oftewel: Niet zo als het hoort, maar alles loopt... Misschien werkt dit ook voor jou?
Mijn tweede slot is x4 en geen x16 zou dus wel passen maar ja snelheid ligt dan lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wettacked
Ik heb nu gelukkig een andere voeding kunnen vinden enige probleem is dat deze voeding een atx 4 pins aansluiting heeft en mijn moederbord een 8 pins eatx kan ik de voeding gewoon gebruiken?

Uiteindelijk naar azerty geweest de cpu was defect. Daar was ik nou nooit op gekomen. Toch bedankt iedereen.

[ Voor 22% gewijzigd door Wettacked op 18-10-2017 18:46 ]

Pagina: 1